Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ofka skončila střední školu, teď pracuje v nonstopu, pachtí se se životem a neví co dál. Přes den dospává, žije až po setmění. Je to... dítě noci. V hlavních rolích filmu Michaely Pavlátové dominují Martha Issová a Jiří Mádl ocenění na loňském MFF Karlovy Vary.
Ofka (Martha Issová) propadla zvláštní letargii: zatímco většina jejích spolužáků ze střední školy pokračuje ve studiu, ona odmítá opustit šalebné pohodlí dětství, jež se však rychle začíná měnit v dusnou past. Prodává v nonstop obchůdku svého švagra Edy (David Novotný) a nechává kolem sebe poletovat střípky zmarněných osudů stálých i náhodných zákazníků i těch dávných kamarádů, kteří stejně jako ona skutečně žijí pouze v noci. Občas zaskočí za partičkou popíjející ve vltavském přístavu, potuluje se ulicemi s podivínským Ubrem (Jiří Mádl), který z popelnic fascinovaně loví odložené věci a beznadějně ji miluje, vyhýbá se Mírovi (Jan Dolanský), jenž ji naopak milovat přestal. Je jí však pořád jasnější, že jednoho dne se musí rozloučit s dětstvím, překročit hranice rodné čtvrti a začít něco dělat se svým životem… Na Oscara nominovaná režisérka Michaela Pavlátová ve svém druhém celovečerním projektu – intimním příběhu dívky uvázlé mezi dětstvím a dospělostí – vsadila na autentičnost a na zajímavé prostředí pražského Karlína. Ve filmu dále hrají Kristýna Nováková, Lenka Termerová, Václav Helšus, Igor Chmela, Simona Babčáková... Martha Issová a Jiří Mádl byli za herecké výkony ve filmu Děti noci oceněni na loňském MFF Karlovy Vary. Film o křehkém přátelství, lásce a naději byl natočen podle scénáře Ireny Hejdové, jenž v roce 2006 získal Cenu Sazky v rámci Českého lva. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (400)

Renton 

všechny recenze uživatele

43. MFF KV .. Scénář: Irena Hejdová .. Nejslabší složkou filmu je překvapivě scénář filmové redaktorky Ireny Hejdové. Protože jsem si po půlhodině zlehka načrtnutého děje a slibně vykreslených postav říkal, kdy se tedy bude něco dít, nějaký konflikt, nějaký nový směr.. Prostě chybí cokoliv překvapivého, nějaké odpoutání se od klišé, něco čím by snímek vybočil z osvědčených, přesto až příliš standardně zajetých kolejí o hledání sebe sama, vztahových pnutí a vůbec svého místa v tomhle divném světě. Zato herecky je film zvládnutý přesvědčivě až až (Issová i Mádl na palec nahoru) a také režijní podání má své kouzlo a atmosféra převážně nočního Karlína svou sílu. 50%. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Tady bych dodal něco co celý film dost vystihuje. Při sledování si přítelkyně všimla jedné věci. Že naprosto každá postava ve filmu nosí ponuré, tmavé a nevýrazné oblečení. A tak se to táhne celým ponurým, tmavým a nevýrazným filmem až do konce. Dvojka Issová, Mádl vcelku funguje. Jen mě Issová hrozně rozčilovala. Přišlo mi to strašně nereálný ten příběh, Issová příšerně přehnaná. Jináč se na to ale koukat dalo, a dokoukat určitě taky, ale prostě ponurost, smutnost toho světa ve filmu, né že by zkazilo náladu, ale prostě to nebyla ta realita, která by v takovýchto filmech měla být. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Dneska bez školy nic nedokážeš.“ – „Co bych´ měla dokazovat? Komu?“ 100% nedávam len preto, že ma až urazilo, aké je to krátke. Pritom postavy, prostredie, doba a príbeh, by mali na štvorhodinovú verziu, ktorú by som pozeral aspoň raz do roka. DETI NOCI sú nielen silný film, ktorý vás dojme i pobaví, ale urobil jednu dôležitú vec. Dnes sa robí strašne veľa filmov o tínedžeroch, o tom, akí sú strašne komplikovaní a ako to majú ťažké. Tiež sa robí veľa filmov o tridsiatnikoch, čo je vek, kedy sa, vraj, človek „začína definitívne usadzovať“. Nakrúcajú sa filmy o kríze štyridsiatnikov, o kríze päťdesiatnikov, o kríze šesťdesiatnikov - i o dôchodcoch. Celý svet ale veľmi zvláštne ignoruje jednu podľa mňa pozoruhodnú sortu ľudí a práve o nej DETI NOCI rozprávajú: potom, čo človek (povedzme ako 20-ročný) vyjde zo škôl a predtým, ako sa v tridsiatke „usadí“, ho čaká veľmi ťažkých desať rokov. Je to až tajomné desaťročie, kedy človek dospieva a mení sa oveľa viac, ako v puberte, hľadá seba a všelikoho ďalšieho, dosť veľa vecí je mu fuk, no na iných, zdanlivo hlúpych, mu záleží až do obetovania holého života. Je to tragikomické, temné a čudácke obdobie a že to dokázal výborne zahrať Jiří Mádl ma v podstate neprekvapilo (občas motyka vystrelí, otázka je, ako s tým dokáže naložiť v ďalších filmoch), ale Martha Issová ma zaujala už v TAJNOSTIACH z produkcie Jana Svěráka a ako predavačka Ofka dokazuje, že... nenapadá mi žiadna dostatočne obrovská poklona, ktorá by aspoň sčasti charakterizovala to, čo táto herečka v DEŤOCH NOCI predvádza. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Chápu, co tím vším chtěla autorka říci, ale šlo to přeci mnohem lépe a zajímavěji, ne? Kdyby tu nebyl skvělý Jirka Mádl, který svému filmovému dvojčeti pomalu může odříkávat sbohem a šáteček, a skvělá i protivná Martha Issová, asi bych to brzy vypnul a dál se nedíval. Vše je ponuré jako temné ulice ve městech, kde většina dětí dnes vyrůstá (já vím, že to není náhoda), ale to neznamená, že film je ihned realistický jako některé dokument točený skrytou kamerou:). Je to stále jen fikce, která chvílemi není moc dobře směrovaná a její výsledné poučení je možná až moc vynucené. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

80 minut product placementu ve vyprávění o krávě, která právě dostala krámy, ve filmu, jenž se chce odlišovat od vlny českých teenagerovských filmů už svým úhlem pohledu, ale je stejně dramaticky nezvládnutý (ano, Suda...) a vypovídající o tom, že někteří si potřebují nutně zašukat. Esence chčípáčkovského českého filmu a lostomilého plyšáčkovství, tedy dvou věcí, které upřímně nenávidím na české polistopadové kinematografii, v rádobyuměleckém pseudoimpresionistickém filmu vystavěném na náhodách a klišé aneb další snímek potvrzující mi, že nejlepší současný český herec Jiří Mádl by měl brutálním způsobem zabít svého agenta, pokud nějakého má. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (6)

  • Oba hlavní představitelé filmu v podání herců Marthy Issové a Jiřího Mádla získali roce 2008 v Karlových Varech ceny za své hlavní herecké výkony. (Lynette)
  • Scenáristka Irena Hejdová se ve filmu mihne jako "dívka v zeleném tričku" beroucí si panáka u baru ve scéně následující po setkání Ofky (Martha Issová) a Martiny (Kristýna Nováková-Fuitová) na toaletě diskotéky. (Monte_404)

Reklama

Reklama