Reklama

Reklama

Trailer 7
Japonsko, (2023–2024), 10 h (Minutáž: 24 min)

Epizody(25)

Videa (17)

Trailer 7

Recenze (7)

Jeoffrey 

všechny recenze uživatele

Seriál o hráči od hráčů pro hráče! Ze začátku to pro mě byl takový černý kůň podzimní sezóny, velmi zábavný seriál, z kterého bylo vidět, že jeho autoři jsou opravdoví hráči videoher, mluví ke mně stejným jazykem, který z videoher znám, používají termíny jako perfect parry, glass cannon build a mnohé další, které pochopí jen ti, kdo u videoher strávili nějaký ten čas. Hlavní hrdina si pro svůj zvolený build a i díky získanému debuffu zvolil tak unikátní vzezření, že mě hned zaujal a tak jsem měl půl roku jako avatar na svém zdejším profilu modrého ptáka ne proto, že bych byl vášnivý volič ODS, ale proto, že mě Sunraku tak moc chytil. Seriál však byl pořád lepší a lepší, začal mi rozkrývat zdejší lore, ukazovat crafting a další herní mechaniky a já strašně rychle získal dojem, že kromě toho, že autoři rozumí videohrám, tak dokázali vytvořit svět, do kterého bych se chtěl já sám strašně moc ponořit – hru, kterou bych si sám chtěl zahrát. Bavil jsem se tím, jak si Sunraku svoji pouť užíval, věřil jsem mu to zaujetí a nadšení. Sice tu byly občas nějaké drobnější nedostatky, zkrátka jsem zvyklý, že spousta asijských her musí mít svojí uřvanou Paimon (tady Emul), nebo jiného maskota (a zároveň nouzový zdroj jídla) a že humor tu bývá občas docela divoký a dětinský, ale autoři mi to dokázali kompenzovat parádní akcí, a tak dobrou animací, jakou jsem od studia C2C vůbec nečekal. Vzpomněl jsem si i na to, jak jsem si v minulosti dělal legraci z Dragon Ballu, kde některé souboje trvaly i několik dílů a představte si, že tady je to také, ale dává to dokonalý smysl. Stejně jako ve videohře tady totiž máte takové boss fighty, které jsou několik dílů hypované, několik dílů se na ně hrdinové připravují a pak jelikož jde o opravdové boss fighty, kde mají ti nepřátele stejně jako třeba v soulovkách několik různých fází, několik dílů trvají, dává to smysl a souboj s Wethermonem naprosto dostál tomu, co jsem od něj očekával, splnil pojem boss fight do puntíku. Ty díly, které mu byly věnované, mi utíkaly neskutečně rychle a animace se tu vysloveně předváděla. Boj to byl dynamický, intenzivní a díky tomu, že animátoři uměli použít barvy (ta jeho ultimátka!), i veskrze nádherný. Zkrátka tenhle seriál byl animačně hodně na výši, stejně jako třeba Solo Leveling tohle byla také A-tier animace a jsem ochotný animátorům odpustit i tu drobnou CG úlitbu v předposledním díle s krystalickými škorpióny. Zkrátka já dostal od Shangri-La Frontier opravdu hodně, náramně jsem si tenhle seriál užil a těším se na další sezónu, která byla hned oznámená a přijde nečekaně brzy – již za půl roku. Seriál můžu s klidem doporučit nejen fanouškům anime, ale i hráčům RPG, především ARPG videoher a za mě 9/10. ()

Updated_Cake 

všechny recenze uživatele

Další full dive VR MMORPG anime. A jelikož je anime často porovnáváno či samo nepřímo odkazuje na SAO, tak ho na začátek porovnám i já. Zatímco úspěšné a zábavné SAO přišlo tehdy se zábavným příběhem a postavami a rozrazilo prakticky dveře všem dnešním isekai anime, SAO se více zaměřovalo na tehdejší animaci, stylové krátké souboje ale především příběh a celou logiku hry jako takové. A mezi jeho hlavní prvky patřila dávka dramatu. SLF jde po této cestě jen částečně. Na příběh dává také velký důraz, ale už to nebere tak vážně a dramaticky jako SAO. Naopak se zde člověk může setkat s velkým množstvím vtipů, vtipných scének, trapných momentů a mnoho dalšího. Souboje jsou zde koncipované na trochu delší časové úseky než 30 sekund a s povedenými dialogy a character developmentem jednotlivých postav to je jednoduše zábava. Samotný systém hry je také zajímavý, takže mě zajímá i příběh samotný a jak bude pokračovat další série. Herní logika i z hlediska hráče byla zpracována velice dobře a každý hráč MMORPG her nad tím musel asi doslova slintat. Ovšem anime má i svoje mouchy. Za nejzásadnější jsem asi považoval posledních 5 dílů, které mají tak blízko k fillerům, jak jen to jde. Problém je ten, že v předchozích epizodách se příběh točí kolem bosse ve hře a následujících pár dílů je téměř o ničem v porovnání s tempem zbytku anime. Také se v průběhu anime prakticky zasekne začínající romance linka dvou postav, která ke konci tedy spíše působí jako další filler? A některé momenty šly v příběhu vyřešit lépe. Navzdory tomu to byla velká zábava a určitě se těším na 2. sérii. Pokud máte rádi isekai, MMORPG-like anime a něco, co je napůl vážné a napůl odlehčené, tohle vás bude bavit. 7/10 ()

Reklama

DaweForeman 

všechny recenze uživatele

Vypůjčím si obvyklou hlášku ze SAO - není nic nudnější než sledovat jiného, jak hraje hry. Z tohoto prostého důvodu tomu nemůžu dát moc velké skóre, obzvláště když existuje něco jako "SAO", "Log Horizon" nebo "Tensei shitara slime..." a pak hlavně současně běžící "Solo Leveling". Tohle je slabší odvar, kdy hlavní hrdina, který obvkyle paří zabugované a neoblíbené VR hry, začne hrát opravdu populární a "vyladěnou" VR hru. Díky svým různým zkušenostem a využíváním různých mezer, tak začne stavět normální rozum ohledně hraní této hry na hlavu. Ano - je tohle anime svým způsobem poutavé, ale vzhledem k jeho fantasy zasazení, kdy se jim povedlo celkem vyladit prostředí a fantasy postavy (postavy v realitě stojí za prd - obzvláště ta holčina, která se snaží sblížit s hlavním hrdinou), a pak dále díky dobrodružnému prvku. Běžnému publiku místa s herníma mechanikama se mohou zdát nudné a brzdí tak trochu požitek z příběhu a pro hráče pak slouží pouze jako občasný obdiv toho, co se dá využít/zneužít. Po akční stránce to má také zajímavé grády, kdy animační stránka je dobře propracovaná a krásně to tak dokresluje. Bohužel otravným prvkem je snaha o komedii - tím nechci říct, že tu nejsou vtipná místa, kde se člověk opravdu pobaví, ale problém jsou ty parodická místa, který snižují určitou noblesu (především pak ono potitulkové mini). Celkem otravný je pak také neustále se opakují intro úvod, což jeden takový patvar, kteří někteří autoři anime nebo dokonce i mangy využívají a opravdu to není záživné to už po několikáté sledovat či číst. Po hudební stránce je to ucházející. ()

Katakimiku 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Anime o videohrách je fakt hodně, tak v čem je zrovna tohle výjimečné? Je nutné říct, že jestli hry moc nehrajete a anime s tím tématem vás míjejí obloukem, tak to asi nebude zrovna pro vás. Ale jestli jste tak jako já zklamaní z toho, že k dnešnímu dni žádné pořádné anime o hrách nevyšlo (alespoň pokud vím já, snad jenom SAO, ale to teda za povedené označit nemůžu), mám pro vás dobrou zprávu - s velkou pravděpodobností jste našli své nové oblíbené anime nebo přinejmenším moc fajn záležitost! Zajímavý svět, zajímavé postavy, zajímavé úkoly pro hlavního hrdinu, dobrá animace a fajn hudba, celkově se jedná rozhodně o doporučeníhodnou záležitost. Jenom teda jednu věc musím tomu Sword Artu nechat - nápad to mělo prostě zajímavější a stejně tak tempo svižnější, tady jsem se párkrát přistihla, že se vlastně trochu nudím a jednotlivé příběhové linky, vyjma jedné, mě zas tolik neoslovily. Což ale může být taky tím, že vlastně nejsem součástí primární cílovky. 6.8/10 ()

Hees 

všechny recenze uživatele

Anime s hernou tematikou je naozaj veľa a niekedy dokonca beží viac súbežne, príkladom je Ore dake Level Up na Ken. Shangri-La Frontier ma bavilo, ale nedokázalo sa to odlíšiť od veľkého množstva rovnakých počinov, aj keď možno sa snažilo najviac priblíž hráčom hier a vlastne toto anime to aj dokázalo. Lenže priblížiť neznamená, že to je to najlepšie pre bežného diváka. Áno tá herná atmosféra bola výborne vystihnutá, postupne sme si prechádzali rôzne herné mechaniky, vyrábali sme zbrane, PVE, PVP súboje boli na dennom poriadku, boli tu rôzny spojenci atď. Len tomu chýba napätie a strach, veľa nasledovníkov SAO prenieslo dobrodruhov do nového sveta a v ňom mohli zomrieť. Tu napätie a strach z toho, že by sa niečo stalo hrdinom tohto počinu neexistuje. Možno mohli skúsiť spraviť nejaký hybrid, že napríklad, by sa im automaticky vymazala postava, keď by umreli, to by sa mi páčilo, lebo strata postavy, je reálne bolestivá napríklad v Path of Exile v hardcore lige. Tak keď som sa o postavy vôbec nebál, zároveň som ani nevidel cieľ nášho hlavného hrdinu menom Sunraku, cieľ proste bol, len si zahrať nejakú inú ako trash hru a to bolo wau, že sa vlastne on hrá niečo iné, ale bohužiaľ mne to pripadalo absolútne normálne. Uvítal by som viac priestoru pre Rei Saiga, ona vlastne bola len taká fanúšička toho hlavného hrdinu a nič iné. Čo ma potešilo Sunraku, je doslova lepší bežný hráč, nie nejaký super OP (veľmi silný) hráč, alebo sa nezdalo ani to, že by jeho postava v hre bola nejaká super silná a všetko si musel krvopotne vybojovať. Profilovanie jeho spojencov bolo tiež dosť zaujímavé, mal spojencov čo mali každý svoj úplne iný cieľ a to si cením, že to takto bolo vymyslené a vyobrazené. Animačne tomu nie je čo vytknúť a tiež súbojovo, tie súboje sú presne také ako by som si predstavoval v podstate, v niečom čo si berie hlavný zdroj herný svet možno nejaké MMORPG hry a podobne. A ešte spomeniem, že tie iné hry kam chodil hlavný hrdina a dokonca tam robil veci, ktoré boli pre príbeh absolútne zbytočné ma nezaujímali a naopak táto hra, v ktorej bol bola zaujímavá, ALE niektoré veci mi nedávali zmysel, lebo neboli absolútne vysvetlené, proste sa niečo dialo a vo väčšine prípadov sa to hlavnému hrdinovi dialo úplne inak, ako bolo predpokladané, ale nepovedalo sa prečo, ale nad týmto nelámem palicu, ja dúfam, že to nejak vysvetlia, prečo práve on zažil tie špeciálne veci inak ako väčšina hráčov tej hry. ()

Reklama

Reklama