Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Vilmos ZsigmondHrají:
Will Ferrell, Neil Pepe, Stephanie Roth Haberle, Radha Mitchell, Chloë Sevigny, Chiwetel Ejiofor, Josh Brolin, Jonny Lee Miller, Wallace Shawn, Larry Pine (více)Obsahy(1)
Zápletka ve filmu MELINDA A MELINDA se objeví v úvodní filmové scéně, ve které si jednoho deštivého večera čtyři sofistikovaní Newyorčané dopřávají večeři v restauraci. Anekdota vyprovokuje diskusi mezi spisovateli Maxem (Larry Pine) a Sy (Wallace Shawn) o dvojí povaze lidského dramatu, symbolizovaného komedií/tragédií. Nakonec se rozvinou dva příběhy - komický a dramatický - oba soustředěné kolem trochu záhadné ženy jménem Melinda. Ve filmu defilují všechna obvyklá Allenova témata - křehkost lásky, manželská nevěra, sofistikovaná romance, neschopnost komunikace. Jak ve filmu říká jedna z postav: "Je malomyslný, zoufalý, má sebevražedné sklony. Všechny komické prvky jsou přítomny."
"Je to něco, co se mi v mých filmech stává často. Často mohou být vyprávěny komicky nebo dramaticky, a já se většinou přikloním ke komickému pojetí," říká Woody Allen. "Ale někdy můžete příběh vyprávět a přitom ho pojmout oběma způsoby."
Podle vlastních slov má scénárista/režisér Woody Allen mnohem víc filmových nápadů než může vůbec natočit. Koncept na MELINDU A MELINDU byl jen jedním z mnoha, o kterých v posledních letech průběžně přemýšlel, ale byl jeden z nejzajímavějších. V tomto filmu jeden z nejslavnějších režisérů posledních třiceti let zkoumá svůj nejoblíbenější terén - osobní boje s morálkou, identitou, intimitou, žárlivostí a rozmary romantické lásky. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (117)
Realizování filmu jako dvou verzí příběhu je skvělý a originální nápad, který určitě zaujme. Herecké výkony jsou výborné téměř u všech hlavních postav, ale přesto jsou stále o krok napřed Radha Mitchell se svojí dvojrolí a Will Ferrel, který opět exceluje a opravdu šikovně supluje "Woodyho jako herce". Myslel jsem si, že Woodyho styl je nenapodobitelný, ale Will mě přesvědčil o opaku. Absence Allena jako herce díky bohu neznamená jeho absenci jako režiséra, takže režie si drží vysoký allenovský standard. Bohužel komediální část pro mě byla o hodně lepší a zábavnější než část tragická, která mi přišla tak nějak roztříštěná a se střihem do části zábavné jsem se okamžitě začal bavit víc. Proto jen 4/5. ()
Radha Mitchell je fajn v obou případech, nikoliv přímo Allen, který pořádně nerozvine ani jeden z nich a nejen kvůli tomu se divák cítí o něco ošizen. Z komediální alternativy předchozí tragédie Allen těží jen zpočátku a pak už se žádné překvápko nekoná, i když o svůj standard prosycený typicky vytříbenými dialogy fanoušci nepřijdou. P.S. Will Ferrell je Allenovy lepším alter egem než Jason Biggs a Scarlett Johansson dohromady, originál je ale bohužel stále jen jeden. ()
Konečně dostala Radha Mitchell pořádný prostor, aby se herecky trochu předvedla. Woody Allen jí dává šanci hned dvojí a Mitchell jí využívá vrchovatě. Allen se tentokrát rozhodl pro dva příběhy, které oba defakto pojednávají o tomtéž, ale jsou podávány jinými vypravěči. Tím na jedné straně vzniká dramatický, a na té druhé komediální příběh. Zároveň v tomto filmu Allen konečně našel plnohodnotnou hereckou náhradu za sebe a sice Willa Farrella, který se na sarkastické, neurotické a zmatkující Allenovo alter ego dokonale hodí. Ve výsledku dávám "pouhé" 4 jenom kůli tomu, že zpočátku ona dramatická rovina byla slabší, než ona komediální a snímek mírně zbržďovala v rozjezdu. Celkově za 4 1/2 hvězdičky... ()
Upřímně musím přiznat, že jsem se tohohle filmu bál. Totiž, Woodyho filmy jedu pěkné od nejstarších po nejnovější a nikdy se nedívám, kolik který film zde má procent. Ale aby Woody měl dva roky po sobě filmy v modré rovině, to je (zatím) pouze u let 2003 a tady. A přitom (teď mě klidně ukřižujte) ani jeden z nich není špatný a navíc speciálně u tohoto snímku jsem hodně dlouho váhal nad 90 %. Melinda and Melinda je parádní a pro mě jeden z nejchytřejších Woodyho filmů, co kdy natočil. Ony to totiž nejsou dva rozdílné pohledy pouze na film a jeho zpracování (komedie vs tragédie) ale na život celkově a na lidi. A když se vám to rozleží v hlavě, tak zjistíte, že tento film opravdu má o čem vyprávět, je originální a nebýt jednoho momentu (nechci spoilerovat, ale v tragické rovině příběhu mi neseděl ten zvrat, u kterého mi přišlo, že je tam jen proto, aby tahle rovina měla ten konec, jaký byste u tragédie očekávali) tak jdu na 90 % bez mrknutí oka. Takhle "jen" 80 % s tím, že jsem si opět po dlouhé době potvrdil, že hodnocení na CSFD není vždy úměrné kvalitám daného snímku. ()
Jeden z nejslabsich filmu, co jsem od Allena videl. Napad na zpracovani jednoho pribehu jako komedie i tragedie je sice fajn a i kdyz se bez nejaky vetsi logiky tyhle dva pribehy proplejtaj, clovek se v tom neztraci. Jenze problem je, ze kolikrat ta tragicka varianta zas tak tragicka neni a zaroven ta komicka neni tak komicka, takze to oboje vypada misty prakticky stejne. Navic ani jeden z tech pribehu cloveka poradne nezaujme a nenabizi nic originalniho. Vsechno to vlasne zachranujou jen herci, paradni Mitchell, Ferrell podavajici asi nejlepsi "nekomedialni" vykon, ale i ostatni. Akorat mi tu trosku chybel samotnej Woody, kterej by se sem hodil. Celkove jsem se ze zacatku docela dost nudil, nastesti ke konci uz film drobet nabral na obratkach a nakonec to na ty 3* bude. ()
Galerie (61)
Zajímavosti (5)
- Radha Mitchell byla v průběhu natáčení jediná, kdo měl k dispozici scénář celého filmu. Její kolegové znali jen scény, v nichž vystupovali. (formelin)
- Woody Allen měl napsaný scénář za měsíc. (formelin)
- V snímke sa mal objaviť Robert Downey Jr., no nakoniec si Woody Allen musel poradiť bez neho, pretože hercova poistka bola po neslávnej minulosti príliš drahá. (classic)
Reklama