poster

Romeo krvácí

  • Velká Británie

    Romeo Is Bleeding

  • Slovensko

    Romeo krváca

Krimi / Drama / Thriller

Velká Británie / USA, 1993, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MontyBrogan
    ****

    Lena Olin je zvláštna žena. Spája sa v nej zjavná zrelosť s koketnosťou lolitky. Rada hráva excentrické exhibicionistky, čomu nie je inak ani v tomto prípade. Poznám človeka, ktorému príde vyslovene nesympatická. Ja si však začínam myslieť pravý opak. Napriek tomu pre mňa predstavovala jednu z mála nedokonalostí v Romeovi. K môjmu vyššie spomínanému opisu si môžete pridať ešte fakt, že tu hrala gangsterku a obraz nebezpačia, ktoré z nej vyžarovalo, vám môže byť jasný. Aj tak sa mi ale ťažko prehliada nereálnosť postavy záporáčky, ktorá keď robí zle, smeje sa pritom na plné hrdlo. Toto je snáď doména rozprávok, nie? Inak hrala presvedčivo, to radšej nevynchám, aby ste ma nepochopili zle. Juliette Lewis je nemenej zaujímavá žena, z ktorej tiež evidentne srší sexuálna energia. Fyzický opis Garyho Oldmana už nechám na dámy, no zahral klasicky dobre. A Peter Medak je pre mňa neznámy režisér, ktorého budem po tomto zážitku rád spoznávať. Zápletka filmu bola totiž nakombinovaná tak hutne, až som mal pocit, že jednotliví hrdinovia občas ani sami nevedeli, na ktorej strane zákona práve stoja. Nazval by som to neo-noir. Kvalitný neo-noir.(6.6.2016)

  • Šakal
    ****

    Gary Oldman coby zkorumpovaný policista J. Grimaldy. Chlapík s neukojitelným apetitem resp. nutkavou potřebou ukojit kdejakou nenasytnou dámu resp. jámu, aby si nakonec uvědomil, že tu jedinou pravou, má resp. měl, po celou dobu vedle sebe. Leč na prozření už je příliš pozdě. (A)nebo ne? Romeo is Bleeding je netradiční neonoirovka s příjemným jazzovým podkresem, více než přesvědčivým G. Oldmanem a správně šílenou femme fatale L. Olin, jejíž zvonivý smích vás bude budit v noci ze spaní. Navíc, vidět její akrobatické číslo, při opuštění vraku auta, mistr útěků H. Houdiny, uzavřel by se před světem a ponořil do dlouhého tvrdého tréninku ._ Lehce nesoudržné, v prostřední části mírně rozvleklé, ale Medak to měrou vrchovatou dohání atmosférou, černým humorem, osudovostí, výtečným castingem a jako dobrý nápad se ukázal průvodce příběhem, v podobě vypravěče ve třetí osobě. Něco mi říká, že jsme se neviděli naposledy. Zajímavý komentář (pro mě): Gilmour93(30.12.2014)

  • Sidonka
    *****

    Kdysi oblíbený thriller. Dnes už bych možná hodnotila trošičku slaběji, ale kdo ví, musím to znovu vidět a připomenout. Ono se po těch bezmála třiceti letech přece jen trošku zapomíná a možná i mění vkus. Co si tak pamatuji, tak ta Mona byla hrozná mrcha. Kdo by však této osudové manipulátorce odolal? Uměla si omotat chlapa kolem prstu a zblbnout, to se jí musí nechat a to si z toho filmu pamatuju asi nejsilněji.(6.2.2019)

  • VenDulin85
    ****

    Celou dobu jsem se tak s nadhledem usmívala, všechno plynulo logicky a s fortelem, úsměv mi zmizel až mu uřízli tu patu a v závěru jsem měla slzy v očích, protože ať udělá cokoli, happy end si zaslouží. Ale tohle můžete zase brát jako můj nekritický přístup k dotyčnému herci, kterému zdatně sekundovala ďábelská Mona / Lena Olin. Možná tento film má nějaké chyby, o nichž psali předešlí uživatelé, ale já je nevidím. Je v něm vše, co má být, dokonce i název je příznačný :-), je to prostě Romeo, který se zamotá do svých plánů a přestože to "ve zdraví" přežije, štěstí je fuč, zbyde jen prázdno v duši aneb měl všechno, nemá nic.(2.6.2010)

  • Ghoulman
    ****

    Moje divácká zkušenost s Romeem, který krvácí by se dala rozdělit do tří fází. 1. fáze – návnada, čili název. Ten mne zaujal hned ve dvou rovinách. V žánrové (krev/detektivka/ + Romeo/vášeň/ = film noir) a deterministické (není každý Romeo už ze své podstaty postava tragická, čili nutně též krvácející?). 2. fáze – „zaháknutí háčku“ pomocí žánrových propriet, jazzové hudby, nápadité práce s vypravěčem a v neposlední řadě skvěle vymyšleného flashworwardu (kdy je hned z počátku filmu na vteřinu ukázán jeden z nejbizarnějších momentů, ke kterému se divák nedostane dřív, než v poslední třetině příběhu). 3. fáze – vylovení z vody a naporcování pěkně za syrova, o které se zasadily především dva elementy. Lena Olin hrající over-the-top femme fatale a maniakální ruskou vražedkyni v jednom a pak také věčně nenažraný/prohnilý polda Gary Oldman, kterému už od počátku příběhu nevyhnutelně zvoní hrana (jen tak mimochodem, toho detailu jste si možná všimli – oni skutečně vyzvánějí v pozadí zvony a to pokaždé, když se v příběhu stane pro Oldmana něco osudového (osudově špatného) – kupříkladu při scéně rozhovoru s mafiánským bosem, nebo když se jeho manželka modlí své litanie za prachy). Jinak pokud to není na první pohled zřejmé, můj komentář má strukturu rybaření z žánrových důvodů. Není ostatně každý film noir pouze jednou velkou hrou na lovce a kořist?(4.9.2016)

  • - Původně byla součástí obsazení také Ellen Barkin, ale štáb opustila, protože byla v době natáčení těhotná. (Gary)

  • - Původně se titulní písní filmu měla stát „Always“, kterou přímo pro něj napsal Jon Bon Jovi, ale protože nebyl spokojen s jeho podobou během natáčení, stáhl ji. (Kwandar)

  • - Název filmu odkazuje na stejnojmennou píseň Toma Waitse, kterému patřilo i poděkování v závěrečných titulcích. (Gary)