Reklama

Reklama

Bohatý továrník Pavel Haken (H. Haas) je zapřisáhlým starým mládencem, který s pomocí věrného sluhy Václava (V. Trégl) úspěšně uniká nástrahám vdavekchtivých žen z lepší společnosti. Jediné chvíle klidu tráví Pavel ve víkendové vilce, kterou si nechal postavit daleko od lidí. Jenže právě tam, přímo na Pavlově pozemku, se pod stany utáboří celý houf jeho nápadnic, které k tomu dostaly svolení od továrníkovy matky. K jejich zděšení si Haken porozumí s prostořekou Andulou Mráčkovou (V. Ferbasová), která vypomáhá v táborové kuchyni. Uražené slečny se nakonec s Andulou vsadí, že ani ona Hakena nezíská… (Česká televize)

(více)

Recenze (89)

mab 

všechny recenze uživatele

Právě běží v televizi. Vykalkulovatelnější pohádku o chudé princezně z davu a bohatém princi pohledat. Výkony hlavních herců nepřesvědčivé, děj plytký, od začátku do konce schématický a odhadnutelný. Mám za to, že tohle je ukázkový scénář, za který by se nemusel stydět ani Hollywood, ostatně na podobnou notu tam točí film za filmem. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Tyhlety červené knihovny (to fakt psala Scheinpflugová?), do nichž nemohl Hugo Haas vnést nic ze svého smyslu pro humor a musel se tvářit, jak je nadšený z baculaté Ferbasové, když kolem něho běhala spousta holek daleko lepší postavičky, mne moc neberou. Tři hvězdy dávám za úvodní část, která má určité haasovské rysy i komiku, ale to odhalení strašné sázky, rok bez sebe a závěr v obchodě, to bylo čiré zoufalství. Navíc ten dívčí tábor v lese, začátky trampingu, to se sem moc nehodilo, i když se z toho snažili tvůrci vybruslit touhou po chatě mimo městský život. Od Ferbasové se mi líbila jediná scénka, ta, kde vypočítává, jak na táboře vaří, uklízí a myje nádobí a vedoucí jí řekne, ať si užívá prázdninový život. Navíc Andula skutečně se měla omluvit za ty zmatky, ale neudělá to ani jednou, a za blba je chlap. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Podzim 1938. Houstnoucí atmosféra se dala krájet, tím spíš, že se pomalu schylovalo k tragédii jménem Mnichov. Strach a nejistota přepadaly také Hugo Haase, vystavovaného den co den sílícím vulgárním atakům budoucích kolaborantů z řad (nejen) pražských Němců. Pár měsíců předtím, během letních prázdnin, bylo ale ještě všechno jinak – režisér Cikán jej angažoval do jedné z hlavních rolí filmové komedie podle populárního bestselleru Olgy Scheinpflugové a zdálo se, že dny plné slunce, radosti a nakažlivého humoru nikdy neskončí. Haas, vyzbrojen pověstným sarkasmem, nemá čím zklamat ani tentokrát, snad také proto, že zdrojem jeho mimořádné tvůrčí geniality zůstával povznesený výraz nad sebou samým. Na stejné frekvenci jsou ostatně naladěni i všichni ostatní – sympatická Ferbasová, která mezitím dospěla v jednu z nejlepších komediálních hereček vůbec, nepostradatelný Trégl, Šlemrová, jejíž jiskřivá ironie báječně souzní s Haasovými postranními glosami, mladistvě vyhlížející Neumann i nenápadný Saša Rašilov. Tehdy asi ještě nikoho nenapadlo, že další film s populárním Židem Haasem už v Československu nikdy nevznikne. Doba se rychle měnila, v mnoha případech šlo o hodiny či minuty a na hrdinská gesta jaksi nezbyl čas. Haasova potupná a tichá emigrace v únoru následujícího roku byla zoufalým činem zoufalého člověka a pro český film znamenala jednu z nejbolestivějších ztrát. ()

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Klasický starý film pro pamětníky, ve kterém bohatý starý mládenec Pavel Haken podlehne mladé (výjimečně drzé a prostořeké) dívence. S nadsázkou by se mohlo říct, že se jedná o českou předválečnou PRETTY WOMAN jen s tím rozdílem, že Andula (Věra Ferbasová) není společnice, ale pomocnou kuchařkou a Pavel Haken (Hugo Hass) má o nějaké to kilo víc než Richard Gere. Ve své době to musel být hodně dobrý film, dnes už jen tak nostalgická podívaná či experiment, jak lidé za první republiky žili. Tím myslím především trávení volného času na táboře a ty šílené plavky [1914. hodnocení, 68. komentář, 73%] ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Spolehlivá klasika, která si v ničem nezadá s mnohem protěžovanějšími předválečnými „pamětníky“. Svižná, plná skvěle napsaných dialogů a slovních přestřelek, se skvělým a ďábelsky hláškujícím Hugo Haasem coby štvancem vdavekchtivých slepic, dokonale přihrávajícím Václavem Tréglem a šarmantní Růženou Šlemrovou, která s oběma zdatně drží krok. Dojem nekazí dokonce ani Ferbaska, kolísající mezi okouzlující živelnou komikou a úsměvnou ochotnickou prkenností. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (3)

  • Film bol natáčaný v Kamenici na Sázave. (dyfur)
  • Jeden z prvních filmů, ve kterém se nějaká herečka objevila nahá. Zde se Věra Ferbasová (Andula) při koupání vyskytla úplně nahá. V té době to byl velmi odvážný počin, neboť společnost byla velmi konzervatiní... (Redyx1)

Reklama

Reklama