• Rosalinda
    ***

    Docela slušná kriminálka, která mne na začátku vůbec nechytla a hudba mě značně rozčilovala, ale to dost brzy přešlo a jsem ráda, že jsem to celé nevypnula. Zajímavé téma, režie poplatná době, téměř dramatický konec. Pan Růžek byl ve své roli magický a silně nesympatický, tedy přesně takový, jaký měl Josef Lachman podle scénáře být. Celkově velice zajímavé obsazení. Zkrátka bohatství v jakékoli podobě dohání lidi ke krádežím a vraždám. Vždy to tak bylo a vždy to tak bohužel i bude.(14.8.2011)

  • raroh
    ****

    Konec 50. let byl v českém filmu ve znamení civilního realismu (zde prostředí stavby, Tuzexu apod.) kombinovanému se suverenními kameramanskými kousky (zde V. Huňky) a hudbou skladatelů první třídy (Štěpán Lucký pracující i s dobovou dřevní elektronikou). Forma detektivky je do značné míry záminkou k částečnému rozkrývání rodinných vztahů (manželé Ráž a Vránová, její otec Růžek), vykreslení vyšetřování se mi zdá přeci jen takovým přílepkem.(15.8.2011)

  • Marthos
    ****

    Kontroverzní témata jsou svým způsobem mnohem atraktivnější, než černobíle rozsazené příběhy o hodných a zlých. Ti se samozřejmě vyskytují i v tomto filmu, ovšem tak, aby divák přemýšlel o pozadí jednotlivých událostí, měnících nejen charaktery, ale také činy hlavních protagonistů. Indicie, vedoucí od falešných anglických liber, přivádí na scénu poměrně slušnou kriminální zápletku, v níž jsme svědky rozpadajícího se manželství i vraždy ze zoufalosti. Fakt, že orgány činné v trestním řízení si i tentokrát počínají více než dobře, je odrazem doby, v níž film vznikal. Určitá forma snímku je odvislá od hereckých výkonů Martina Růžka, Rudolfa Deyla, Aleny Vránové a Vladimíra Ráže, jejichž portréty kolísajících hazardérů se štěstím nezůstávají jen jakousi šablonou, ale zajímavou studií charakterů. Opona, kterou za sebou zatáhl režisér Cikán, bývalý řemeslník prvorepublikové a protektorátní produkce, je důstojným završením více než pětadvacetileté filmové praxe, v níž se ostatně kriminiální žánr vyskytoval vždy na jednom z nejčelnějších míst.(5.4.2014)

  • Rodriguez
    *****

    Josef Bek v roli vyšetřovatele padělků anglických liber, které se z ničeho nic objevily v oběhu. Martin Růžek propuštěný z vězení po 12ti letech, chce začít nový život. Ale minulost ho dohání a tak se zaplétá do padělků i vraždy z které je podezírán. Nacisté nejen že vyvražďovali ve velkém, ale podíleli se i na výrobě padělání liber. Konec cesty byl i posledním filmem režiséra Miroslava Cikána, který se tak s poctou rozloučil s diváky tehdejšího Československého filmu. 90%(12.1.2013)

  • farmnf
    ****

    Detektivka z padesátých let, které nelze nic vytknout. Chvílemi spíše psychologický film. Od Růžka se nečeká, že bude klaďas. Od Deyla se spíše čeká, že bude nezodpovědný opilec. Od policajtů se čeká, že budou socialisticky geniální a od Miloše Kopeckého, že bude kurevník a vekslák. No a tak se taky stalo. Vše vyšlo na výbornou. Alenu Vránovou jsem ale nepoznal. Film nese poselství. Žiješ-li člověče v padesátých letech v komunismu, po ničem netuž, nikam nesměřuj, měj strach. To se vyplácí a hezky to ztvárnil Vladimír Ráž.(11.10.2012)

  • - Sachsenhausenské padělky byly ve skutečnosti téměř nerozpoznatelné. Filmově zpracována je tato tématika ve snímku Ďáblova dílna (2007). (Šandík)

  • - Natáčanie filmu prebiehalo na rôznych miestach v Prahe a takisto pri vodnej nádrži Fláje. (dyfur)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace