• Šandík
    ***

    Poctivě natočená detektivka ze staré školy, to jest, minimum akce a napětí a naopak spousta zcela statických dialogů. Srovnání se Schulhoffovým Strachem, opusem pouze o čtyři roky mladším, dokládá tento zásadní rozpor velmi výmluvně. Herecky je Konec cesty samozřejmě hodně slušný, ostatně při té plejádě skvělých herců není divu. Samotný příběh taky není vybudován špatně. Faktickou výtku by bylo možné mít pouze proti tomu, že se ten sachsenhausenský padělek podařilo tak snadno identifikovat. Ty padělky totiž ve skutečnosti byly prakticky nerozeznatelné. Více k tomu například tady: http://technet.idnes.cz/vyrobil-miliony-falesnych-penez-rozhovor-s-nejvetsim-padelatelem-vsech-dob-1vg-/tec_technika.aspx?c=A080522_124317_tec_technika_kuz Dobře zpracováno je to i ve filmu "Ďáblova dílna". Celkový dojem: 65%(12.1.2013)

  • farmnf
    ****

    Detektivka z padesátých let, které nelze nic vytknout. Chvílemi spíše psychologický film. Od Růžka se nečeká, že bude klaďas. Od Deyla se spíše čeká, že bude nezodpovědný opilec. Od policajtů se čeká, že budou socialisticky geniální a od Miloše Kopeckého, že bude kurevník a vekslák. No a tak se taky stalo. Vše vyšlo na výbornou. Alenu Vránovou jsem ale nepoznal. Film nese poselství. Žiješ-li člověče v padesátých letech v komunismu, po ničem netuž, nikam nesměřuj, měj strach. To se vyplácí a hezky to ztvárnil Vladimír Ráž.(11.10.2012)

  • dr.fish
    ***

    Film o chlapíkovi, který sešel na konci války kvůli penězům ze správné cesty a po odpykání trestu se znovu vrací na místo svého prohřešku. Zakopané peníze jsou pořád na svém místě a čekají. Tak se je rozhodne vykopat a zbohatnout. Těžko však užívat bohatství v zemi, kde všechno patří všem a mává se mávátky vstříc radostným zítřkům. Vykopat peníze a utéct za kopečky není tak organizačně snadné, a tak se to zamotává a zamotává....Film je zručně natočený, jenže doba si žádala jednoduché a průhledné charaktery hrdinů, aby se dělničtí diváci necítili v kině rozpolceni, a jasně poznali, kdo je ten třídní nepřítel. Touhle schematičností je film dost poznamenaný, trochu mi to zkazilo celkový dojem. Takže tak 65%(28.7.2014)

  • Marthos
    ****

    Kontroverzní témata jsou svým způsobem mnohem atraktivnější, než černobíle rozsazené příběhy o hodných a zlých. Ti se samozřejmě vyskytují i v tomto filmu, ovšem tak, aby divák přemýšlel o pozadí jednotlivých událostí, měnících nejen charaktery, ale také činy hlavních protagonistů. Indicie, vedoucí od falešných anglických liber, přivádí na scénu poměrně slušnou kriminální zápletku, v níž jsme svědky rozpadajícího se manželství i vraždy ze zoufalosti. Fakt, že orgány činné v trestním řízení si i tentokrát počínají více než dobře, je odrazem doby, v níž film vznikal. Určitá forma snímku je odvislá od hereckých výkonů Martina Růžka, Rudolfa Deyla, Aleny Vránové a Vladimíra Ráže, jejichž portréty kolísajících hazardérů se štěstím nezůstávají jen jakousi šablonou, ale zajímavou studií charakterů. Opona, kterou za sebou zatáhl režisér Cikán, bývalý řemeslník prvorepublikové a protektorátní produkce, je důstojným završením více než pětadvacetileté filmové praxe, v níž se ostatně kriminiální žánr vyskytoval vždy na jednom z nejčelnějších míst.(5.4.2014)

  • arcticsky
    **

    Je tristní vidět masu skvělých českých herců hrát v podstatě bez výjimky naprosto dementní postavy. Otec (Martin Růžek) po dvanácti letech kriminálu přijde za svou dcerou (Alena Vránová), která se chová jako by ho viděla naposledy včera. Posléze taťulda přinese kufr (falešných) valut v hodnotě 10 melounů - v té době ještě mnohem neskutečnější balík než dnes. Nikoho zainteresovaného ani nenapadne dodržovat nějaké konspirační zásady. Například dcera okamžitě maže pustit libry do oběhu kvůli nějakému kusu hadrů z Tuzexu. A otec má vychytralý plán - dcera vycestuje na Západ s Čedokem a on půjde přes kopečky. Na to pochopitelně neskočí ani nepříliš bystří příslušníci Veřejné nebezpečnosti (Gustav Heverle a Josef Bek) a seberou povedenou dvojku ve vlaku na Cheb. Postava dalšího "myslitele" v podání Rudolfa Deyla - v opilosti se potácejícího střelmistra stojí za to, to se jen tak nevidí....Opět v popisu filmu chybí označení komedie...(3.8.2014)

  • - Sachsenhausenské padělky byly ve skutečnosti téměř nerozpoznatelné. Filmově zpracována je tato tématika ve snímku Ďáblova dílna (2007). (Šandík)

  • - Natáčanie filmu prebiehalo na rôznych miestach v Prahe a takisto pri vodnej nádrži Fláje. (dyfur)