Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Plytká operetka rozvíjí oblíbenou historku o směšnosti těch, kteří by se rádi vydávali za "lepší lidi" - stejně jako rozšafná paní domácí z tohoto filmu. Chce zapomenout, že rodinné jmění ve skutečnosti pochází z malého zelinářského krámku. Když se poohlíží po výhodném ženichovi pro svou dceru, netuší, že naletěla podvodníkovi. Musí pak dát za pravdu svému manželu, který na její aktivity vždy hledíval s nedůvěrou. Závěr filmu byl natočen barevně systémem Ing. Horsta a Kretchmera. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (16)

lucascus 

všechny recenze uživatele

Za Plachtu a perfektní Nedošínskou jedna hvězdička navíc, jinak se jedná o docelá průměrný až podprůměrný film, sladká limonáda, kterých se tenkrát točilo bezpočet. Cikánův film "Pán na roztrhání" ze stejného roku a s podobným hereckým obsazením je mnohem originálnější a lépe uchopený. A co se Baarové týče, jedná se o její klasickou roli půvabné dívky, kterých se předtím i poté nahrála ještě habaděj. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Copak to se dělá, dávat člověku sklo do oka? Co kdybych se pořezal! Weinbergerova stejnojmenná opereta sklidila nevídaný aplaus již při svém premiérovém uvedení (1933), v němž zářil idol paní a dívek Jára Pospíšil. Bylo jen otázkou času, kdy se hrdinové tohoto růžového příběhu přesunou z divadelních prken na filmové plátno. Nutno dodat, že režisér Cikán prozíravě vytušil, že nemá smysl spoléhat se jen na libozvučné melodie a proto si zajistil exkluzivní herecké obsazení. Lída Baarová v roli samostatné, emancipované lékařky oslňuje ženským půvabem i sympatickým vystupováním, Antonie Nedošinská s Jindřichem Plachtou podnikají další vražedný útok na divákovu bránici, Pešek překypuje hravostí i mladistvým elánem. O prvotřídní humor tedy nebyla nouze. A zpěv? Ten byl svěřen Marii Tauberové (1911 – 2003), zářivé hvězdě českého operního nebe, která se krátce poté (1936) stala na dlouhá desetiletí jednou z nejvýraznějších tváří pražského Národního divadla a její koloraturní soprán sklízel úspěchy i na zahraničních scénách. ()

Reklama

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Snadno předvídatelný, ale milý film, který táhne hlavně Jindřich Plachta. Jeho podpantoflák, který se včas vzepře a dá na svůj rozum, je tradičně neodolatelný. Půvab dodají Baarová a Tauberová a nechybí ani můj oblíbenec Jiří Plachý, byť tohle asi nebude úplně ta role, ve které by ukázal svoje herecké umění. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Červená knihovna,  1)  kterou ozvláštňují jen slavní herci._____ 2)  Dialogy nudí, tempo je pomalé._____ 3)  Rok vzniku se podepsal na kvalitě zvuku, jak také jinak._____ 4)  Od operetního žánru toho mnoho neočekávám a také ani mnoho nedostávám. A tak je mé hodnocení v rámci žánru docela dobré. ()

Amper01 

všechny recenze uživatele

Příjemný film. Smůla je, že před tímto filmem jsem shlédl film U pěti veverek, jehož hlavní linie byla zcela totožná: Paničce vleze nenadálé bohatství do hlavy natolik, že investuje do podivného podniku a její muž (v obou filmech Plachta) od ní raději odejde a založí si vlastní podnik. V obou filmech pak žena zase přijde k rozumu... V obou filmech mají stejného nájemníka - Peška a ten má v obou filmech pletky s rodinnou příslušnicí domácích... ()

Galerie (2)

Zajímavosti (2)

  • Závěr filmu byl natočen barevně systémem ing. Horsta a Kretschmera. Zdroj: Český hraný film 1930-1945, NFA 1998. (ČSFD)
  • Filmovanie prebiehalo v Blatnej na Morave. (dyfur)

Reklama

Reklama