Reklama

Reklama

Má je pomsta

(festivalový název)
  • Jižní Korea Boksuneun naui geot (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Hluchoněmý Ryu se ze všech sil snaží vydělat dost peněz, aby mohl svoji umírající sestru poslat na transplantaci ledvin (což není zrovna snadné, když jste právě přišli o práci a ještě ke všemu vám v nemocnici řekli, že potřebný orgán není k dispozici). Po menší epizodě s překupníky s lidskými orgány dá Ryu na radu své přítelkyně a rozhodne se získat peníze na sestřinu operaci únosem malé holčičky. Zpočátku slibně rozjetá akce se ale velmi brzy příšerným způsobem zvrtne a únos uvede do chodu kolotoč událostí, které všem pořádně zacloumají životy. Úvodní díl Parkovy trilogie o pomstě (následovaný snímky OLDBOY a SYMPATHY FOR LADY VENGEANCE) získal v roce 2003 na filmovém festivalu ve Philadelphii první cenu za nejlepší film. (kiddo)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (266)

klerik 

všechny recenze uživatele

Film, ktorý som videl ako posledný z "pomstitelskej" trilógie, a ktorý ma úplne dostal. PANI POMSTA trochu schladila moje očakávania, a tak možno aj preto sa mi zdal byť tento filmík minimále rovnako silný a skvelý ako OLDBOY. Je to niečo medzi citovosťou Lady Vengeace a drsnosťou Oldboya. Vo svojej priamočiarosti a brutalite je skytá jedinečná myšlienková sila... ()

anais 

všechny recenze uživatele

Nejprve jsem viděl následující dva díly Parkovy volné trilogie a od úvodního snímku jsem tedy asi čekal něco jiného. Zatímco Oldboy se odehrává v drasticky rychlém tempu a ze Sympathy for lady Vengeance mi utkvěl lehce satirický, cynický, ale taky svižný rytmus, tak ze Sympathy for Mr. Vengeance si budu pamatovat pomalé jízdy kamerou a lehce rozvleklý děj. Je tu několik perfektně komponovaných scén (scéna, kdy dívka utrpením sténá a několik mladíku si to za stěnou vykládá zcela jinak je asi nejlepším příkladem). Často mi ale přišlo, že stylistická dokonalost obrazu naprosto přebíjí to, co by mělo diváka vtáhnout do příběhu. Ve srovnání s filmy třeba Tonyho Scotta však Park volí neúměrně pomalé tempo, které se pak, alespoň pro mne, stalo do jisté míry zkouškou mé hranice únavy. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

„Pozor chlapče, máš to v tepně“ Oko za oko, zub za zub a svět bude brzy plný slepých a bezzubých. Sympathy for Mr. Vengeance není klasickým příběhem o pomstě typu Tony Scott a jeho Muž „všem usekám pazoury“ v ohni. Když uplynula hodina poklidně vyprávěného dramatu s nějakým tím vtípkem pro milovníky černého humoru, říkal jsem si, že už není co vyprávět, že už by to mohlo skončit. Nezajímalo mě, co bude dál, mlčenlivý hlavní hrdiny mi nepřilnul k srdci (nejspíš kvůli té zelené kštici)… jenže teprve druhá půle začíná řešit téma pomsty. Ukazuje, na jak vratkých morálních základech může podobná pomsta stát a nutí nás řešit dilema, kterému ze dvou „mstitelů“ přidělit sympatie. Nedokázal jsem se rozhodnout. Poselství je nabíledni: když už se mstíme, měli bychom k tomu mít pádný důvod a vědět, proč a komu se mstíme. Nad celým filmem pak visí zásadní otázka „Má vůbec smysl se mstít? Povede to k něčemu?“. Park-chan Wook nepovažuje vysvětlivky pro zmatené diváky za nezbytné a asi vám chvíli potrvá, než zjistíte, kdo je kdo a kdo sleduje jaký cíl. Stále nicméně jde o nejpřímočařejší z dílů „vengeance trilogy“, svým způsobem hodně komorní, což se projevuje i na střídmém, leč brilantně promyšleném pojetí vizuální stránky. Park má dar vyprávět obrazy, které vystihují podstatu věcí do jejich nejhlubšího nitra. K nejúžasnějším patří výstup „stínů“ do schodů, na ten jen tak nezapomenu a ve svém žebříčku originálních vizuálních nápadů jej řadím hned za komiksové oči z Tatiho grotesky Můj strýček. Sympathy for Mr. Vengeance není jen dalším z nekonečné řady snímků o životě jako sérii nešťastných událostí, o životě ve světě, kde vaše volání o pomoc stejně nikdo neuslyší (v lepším případě proto, že slyšet nemůže, v horším proto, že slyšet nechce). Je zároveň důkazem progresivnosti „novovlnové“ jihokorejské kinematografie. Důkazem progresivnosti, která nespočívá jenom v neotřelém formálním přístupu, množství sprostých slov a brutálního násilí. Tohle všechno Mr. Vengeance sice má, ale navíc z toho dokáže vymáčknout pořádně silný příběh, jenž ve vás bude doznívat ještě pár minut po doběhnutí titulků. 85% Zajímavé komentáře: Marius, wipeout, silent cut ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Zničující sled bezvýsledné krutosti a násilí, který na náladě zrovna dvakrát nepřidá. Ačkoli podobné filmy chovám celkem v oblibě, tento mě moc neoslovil. Film mi přišel ne příliš dobře natočený - nesedla mi kamera, herci ani překomplikovaný scénář, jako by všechno neslo jakýsi nevalný punc jisté amatéřiny. Za mě slabé 3 hvězdy, Park Chan-wook je podle všeho prostě magor. ()

Paldini 

všechny recenze uživatele

Zoufalí lidé dělají zoufalé činy. A v tomto filmu si jednotlivé ústřední postavy užijí zoufalství z bezmocnosti do sytosti. A právě jeden zoufalý čin roztočí kolotoč násilí a pomst. Film je rovněž velmi silně kritický k poměrům v jihokorejské "demokratické" společnosti, kdy lidem z nejnižších sociálních vrstev nezbývá nic jiného než se uchýlit na cestu zločinu, protože je to jediná zbývající možnost k přežití. ()

Galerie (40)

Zajímavosti (10)

  • První film v historii, ve kterém je sexuální scéna se znakovou řečí. (HellFire)
  • Scénář byl dokončen za 20 hodin. (TomikZlesa)
  • Zavražděného, který nese zásilku do domu Yeong-Mi, hraje Seung-wan Ryoo, korejský režisér a bratr Seung-beom Ryu, který hraje retardovaného chlapce u řeky. (TomikZlesa)

Související novinky

Korejský mstitel a další krvavá sága

Korejský mstitel a další krvavá sága

20.09.2012

Chan-wook Park se proslavil tzv. „trilogií o pomstě“, která zahrnuje dnes už kultovní kousky Sympathy for Mr. Vengeance, Sympathy for Lady Vengeance a Old Boy. Pak si natočil několik žánrových… (více)

Korejská žízeň v Hollywoodu

Korejská žízeň v Hollywoodu

23.05.2009

Pamatujte: Nemá smysl se rozčilovat. Hlavně klid. Oč jde? O jihokorejské hororové drama Bakjwi (na obr.), které jen před několika dny představil v Cannes Park Chan-Wook. Film vypráví příběh kněze,… (více)

Program FILMASIE

Program FILMASIE

20.11.2005

Hlavním bodem programu prvního ročníku festivalu asijských filmů FILMASIE, který se uskuteční ve dnech 1. 7. prosince 2005 v pražských kinech Světozor a Aero, bude Jižní Korea. Tu budou zastupovat… (více)

Reklama

Reklama