Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Royal Tenenbaum a jeho žena Etheline žijí se svými dvěma syny a adoptivní dcerou ve velkém domě na Manhattanu a zdá se, že rodině vůbec nic nechybí. Ovšem jen do té chvíle, kdy Royal, velký milovník žen a života, rodinu opustí. To se stalo před dvaadvaceti lety. Teď je Royal bez peněz, a tak si vymyslí smrtelnou nemoc a apeluje na soucit svých bližních. Horší okamžik si ale pro svůj návrat vybrat nemohl. Etheline právě dostala seriózní nabídku k sňatku a již dospělé děti mají dost starostí samy se sebou... Proslulý filmový solitér Wes Anderson rozdělil děj filmu do jednotlivých kapitol, mapujících etapy života Tenenbaumových. Jde mu nejen o Royalovo pozdní prozření, ale i o reakci ostatních členů rodiny, protože návrat nezdárného otce vyvolává léta zasuté vzpomínky a traumata. Příběh nabitý břitkými dialogy a melancholickým humorem umocňují výrazná výtvarná stránka filmu a výborné herecké výkony. Ostatně Gene Hackman si za své ztvárnění svérázné hlavy rodiny odnesl prestižní Zlatý glóbus. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (335)

ivishka 

všechny recenze uživatele

Stejně jako to je zvláštní rodinka tak tenhle film byl opravdu zvláštní. Nejen že mě ničím nezaujal(i když mám ráda herce a režiséra Bena Stillera a jeho film Reality Bites naprosto zbožňuju)ale také mě neskutečně nudil a snad ani jednou jsem se nezasmála. Spíš jsem na to nechápavě zírala...Prostě celkem dost nudný film...Dvě hvězdy za pár celkem dobře zahraných rolí. ()

woody 

všechny recenze uživatele

Dílo, kterým Wes Anderson přesvědčil, že je v současné době nejosobitějším režisérem, který si může dovolit zaplnit svůj film infantilními, sobeckými hrdiny a lidé mu to budou žrát. A přitom jsou ty postavy životnější a příběh pravdivější než všechna ta slzopudná dramata, kterými nás zásobuje každý okolo. Neopětovaná láska, rakovina, rozvod, drogy, mrtvá manželka, zašlá sláva. Stále však neskonale zábavně namixované. ()

Reklama

Dudek 

všechny recenze uživatele

Velmi povedený pohled na neobyčejný život jedné netradiční rodinky. Wes Anderson mohl natočit hlubokou sondu do duší jednotlivých hrdinů a natočit povedené drama, jenže jeho přirozenějším žánrem je komedie a přesně podle toho k Takové zvláštní rodince přistupuje. S jednotlivými hrdiny jsme seznámeni v samotném úvodu a teď zbývá kupa času na odhalování spleti jednotlivých vztahů a zejména nejniternějších pocitů. Díky zajímavému nadhledu a povedený fórkům je snímek oživen, díky čemuž nenudí ani v jednom okamžiku. ()

hansel97 

všechny recenze uživatele

Od Andersona za sebou mám zatím teprve jen Grandhotel Budapešť a ve srovnání s ním jsem poměrně zklamaný, protože jsem prostě čekal něco hodně jiného, než co se mi dostalo. Scénář není špatný, má dobré základy, ale komediálně je slabý a jako drama působí průměrně. Dost toho zachraňuje výborné obsazení, na které je radost se dívat, ale necítím to na nic víc než lepší průměr. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Geniální a naprosto svérázná parodie na romány červené knihovny i na svět latinskoamerických telenovel, na krásnou literaturu s romantickým nádechem a vševědoucím ,,Vančurovským" vypravěčem, který pronáší úžasné věty typu: ,,Byl stálým členem rodiny, přes prázdniny, ráno před školou a přes většinu poobědí." Wes Anderson si modelový příběh o partnerovi, který je ,,téměř" před smrtí a vrací se po letech smířit se svou rodinou, propojil se silně synkretickými inspiračními zdroji a svým nezaměnitelným tvůrčím způsobem a ryzí osobitou poetikou staví před diváka doslova vizuální hody - všimněte si konceptů jednotlivých záběrů, té promyšlené kompozice vycentrované obvykle na střed záběru či na zlatý řez, vertikálních pohledů shora či monotónních krátkých jízd, spíše však statického obrazu, kde dynamika tvoří pozvolný střih několika stejně velkých polocelků (často se shodnou kompozicí) přímo za sebou či vsunování obrazového předělu - refrénu v podobě obálek knih (ve významové rovině symbolizující inflaci psaného slova ve světě zahlceném informacemi, kde všichni píší...). Typické je nadsazení, hyperbolizování většiny faktů i situací ( ,,Byla jsem bez muže 18 let..." ), což ale stojí v kontrastu s tím, že Wes záměrně utlumil herecký projev a hereckou akci téměř u všech zúčastněných, takže převládá výsledný dojem úsporně minimalistického a melancholického hereckého projevu (tomu se vymyká jen Gene Hackman) ... výsledkem je velmi osobitě působící statická mizanscéna. Příznačné jsou samozřejmě také bizarní postavy a zde též jistá aristokratičnost hlavního hrdiny (vyjádřená nomen omen Royal Tenenbaum, což je navíc úžasné praštěné jméno...). Samostatnou kapitolou je i excelentní hudební stránka, která je nosná i sémanticky a v druhém plánu v textech ukrývá spoustu relevantních informací... Wes Anderson je skutečný filmový génius a tenhle film je zřejmě jeho umělecký vrchol... Podobné filmy: Život pod vodou, Darjeeling s ručením omezeným, Jak jsem balil učitelku, Prosíme přetočte ()

Galerie (68)

Zajímavosti (27)

  • Ve scéně, kdy je Margot (Gwyneth Paltrow) useknuta část prstu, drží do poslední chvíle špalek levou roku, při střihu těsně před seknutím sekyrou ho však má v pravé ruce. (hansel97)
  • Nápad se ztrátou prstu Margot byl zamýšlen do předchozího Andersonova filmu Rushmore. (HellFire)

Související novinky

Bill Murray znovu u Wese Andersona

Bill Murray znovu u Wese Andersona

17.07.2021

Po předchozích spolupracích na filmech Jak jsem balil učitelku, Taková zvláštní rodinka, Život pod vodou, Darjeeling s ručením omezeným, Fantastický pan Lišák, Až vyjde měsíc, Grandhotel Budapešť,… (více)

Wes Anderson a superhvězdná parta

Wes Anderson a superhvězdná parta

30.12.2012

Letošním Až vyjde měsíc přesvědčil nejen oddané fanoušky svého jedinečného stylu a navíc si připsal svůj druhý nejúspěšnější film po Takové zvláštní rodince. Není divu, že jeho novinka nazvaná The… (více)

Reklama

Reklama