Režie:
David CronenbergScénář:
David CronenbergKamera:
Mark IrwinHudba:
Howard ShoreHrají:
Oliver Reed, Samantha Eggar, Art Hindle, Henry Beckman, Susan Hogan, Reiner Schwartz, John Ferguson, Nicholas Campbell, Felix Silla, Robert A. Silverman (více)Obsahy(1)
Frank Carveth se obává o duševní zdraví své bývalé manželky a jeho dopad na jejich šestiletou dceru. Jednoho dne je učitelka jeho dcery Ruth napadena dvěma znetvořenými dětmi ve školce, což Carvetha vede k odhalení souvislostí mezi sérií vražd, bouřlivým vztahem s bývalou ženou, radikální psychoterapeutickou sektou a tajemným doktorem Raskinem. Hrozba děsivých a nebezpečných bytostí se stále více přibližuje a Carveth musí udělat vše pro to, aby ochránil sebe i svou milovanou dceru. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (180)
Cronenberg je úchyl fascinovaný mutacemi lidského těla a jeho interakcí s parazity různého druhu. Když tohle víte, případně pokud to máte rádi, můžete se s gustem kouknout. Celý děj filmu je v podstatě záminka k tomu, aby mohl mistr ukazovat tyhle svoje úchylárničky. Takže zatímco v Mouše je podstatou technické spojení hmyzu s člověkem, v Shivers červ, který dělá z lidí sexuchtivé zombies, tady se /// SPOILER ALERT - - - SPOILER ALERT - - - SPOILER ALERT /// rodí ty malé obludy z lidského hněvu, a to způsobem, který rozhodně vybočuje ze standardů americké kinematografie. ()
Sem se vzhledem k vývoji děje hodí dokonale slova klasika Járy Cimrmana: „Nejhorší jsou trpaslíci, ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí.“ Na „dwarf killers“ v dětských kombinézách a kladivem v ruce Cronenberg postavil veškerou hrůzu, bohužel ale značně samoúčelnou a nepříliš děsivou. Mrazivou, bezútěšnou atmosféru tomu upřít nelze, ale když jádro veškerého zla nemůžete brát vážně, těžko vás může vyděsit, či vzbudit nějaké nepříjemné emoce. ()
Keby som mal vymenovať päťdesiat kanadských hokejistov, tak to pre mňa nie je žiaden problém, ale keď sa povie kanadský režisér tak mi vždy napadne len jediné meno - David Cronenberg. Je to pre mňa kráľ kanadskej kinematografie. Má svoj osobitý štýl a charakteristický rukopis. Nebojí sa točiť kontroverzné snímky, ktoré sa v žiadnom prípade nedajú považovať za mainstream. Je to osobnosť. Presvedčil ma o tom i pri bizarnom horrore "Mláďatá", ktorý natočil v roku 1979. Veľmi zaujímavé a veľmi originálne dielo. Som nadmieru spokojný. **** ()
Cronenberg mě opravdu nebaví. Po trapárně jménem Nahý oběd jsem mu dal ještě jednu šanci a dopadlo to téměř stejně. Alespon tady nebyl hnusný počítačově upravený hlas. Jestli je tohle pro někoho psychologický teror, tak je asi hodně přecitlivělým divákem a nebo neviděl nic od Zulawského. Pobíhající malí buzíci s kapucí na hlavě, toho se mám bát? Nechápu jak tomuhle může někdo dát pět hvězdiček. ()
Mláďata jsou kvalitní a originální horor s velmi znepokojivým námětem, přesně ve stylu kanadského mistra ujeťáren. Asi mi tam trochu chybělo víc přímo těch Cronenbergových trademarků - jeho proslulých gore transformací i přesto že je tam jedna opravdu ultimátní. Na druhou stranu mě hodně bavil samotný příběh, dialogy a výkony herců, jelikož příběh je odhalován velice postupně a ani v jedné části filmu jsem nevěděl co přijde, respektive co za tím vším doopravdy je. Jasným příkladem je třeba vývoj a chování postavy Olivera Reeda - to považuju za velké plus. Opět se mi tedy potvrdilo že Cronenberg dokáže točit skutečně kvalitní horory, které nestavějí pouze na násilných scénách, ale u kterých existuje i určitý intelektuální přesah. ()
Galerie (99)
Zajímavosti (8)
- Samantha Eggar pracovala na filmu pouhé čtyři dny. (Zdroj: ČSFD)
- Cronenberg napsal scénář po obtížném rozvodu a přetahování o dceru Cassandru s bývalou ženou Margaret Hindsonovou. Charakter Noly Carveth má údajně některé její charakteristické rysy. (PußyMagnet)
- Film obsadil 78. pozici v anketě televizní stanice Bravo "100 Scariest Movie Moments". 88. pozici film obsadil v anketě "Chicago Film Critics Association's 100 Scariest Movies of All-Time". (Chatterer)
Reklama