Reklama

Reklama

Klíč

  • USA The Skeleton Key (více)
Trailer

Obsahy(1)

Caroline si užívala bouřlivé roky mládí a nebyla se svým otcem, když umíral. Stala se ošetřovatelkou, která pečuje o přestárlé a umírající. Je odlišná od svých cynických kolegyň z domova důchodců, protože každou smrt prožívá a bere ji jako prohru. Nakonec už to tam nevydrží a přijme práci jako ošetřovatelka ochrnutého starce Bena v osamělém domě uprostřed bažin, kde on žije se svou manželkou Violet. Dům je velký, ponurý a má spoustu místností. Caroline dostane od Violet univerzální klíč, ten odemyká všechny místnosti v domě. Jen do jediné Violet nesmí. Zvídavá mladá dívka použije univerzální klíč a vstoupí do dveří, které by raději nikdy otevírat neměla. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (491)

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Ehren Kruger se evidentně autorsky vyšťavil už při remaku prvního Kruhu, jelikož dvojka moc inteligence nepochytila a o Klíči se dá říci to samé. Není to sice úplně blbé, ale v některých momentech trestuhodně vyprázdněné. Softley umí točit dialogy na jedničku, ale atmosféra mu uniká – hrdinka bloudí po domě a přitom znalejší divák tuší, že žádní bubáci na půdě nejsou. Malé plus za relativně chytrou pointu a to velké za pěkný zadek Kate Hudson. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Ak sa budete príliš sústreďovať na minulosť, stratíte život.“ KĽÚČ dozaista má chyby (škaredé čierno-biele retrospektívy by sa svojou béčkarskou formou hodili skôr do podpriemerného televízneho mysteriózneho seriálu). Ale má predovšetkým plusy: nádhernú južanskú atmosféru (New Orleans, dusné noci, tajomné močiare, džez, hoodoo, spotené ľudské telá, obrovský dom so záhadným podkrovím do ktorého nepasuje žiadny z kľúčov, husté lejaky, svojská mentalita obyvateľov), výborné herecké obsadenie (Hudsonová, Rowlandsová, Hurt, Sarsgaard), svižný scenár (viď. prekvapivé rozuzlenie) a zručnú réžiu Iana Softleyho, ktorý znova výnimočne spracoval i tak troška čudnú látku (viď. SVET PODĽA PROTA). ()

Reklama

Ketri 

všechny recenze uživatele

Tak jako bych to tušila, odložila jsem konzumaci druhé poloviny filmu až na ráno. A dobře jsem udělala. Obávám se, že jinak bych o půlnoci zmateně pobíhala po bytě hledajíce síru a křídu a cihelnou drť bych se snažila vydolovat ze zdi - což jde ovšem v paneláku dost blbě. Je to zvláštní, ale byť ve své podstatě ten film až tak hororový není, musím přiznat, že jsem se po dlouhé době opravdu bála. ()

anais 

všechny recenze uživatele

Slušný horor, u něhož jsem se tak dvě třetiny opravdu bál, potom to díky odtajnění tajemství tak nějak vyprchalo, ale pořád jsem se slušně bavil. Kate Hudsonová bojující proti neidentifikovatelnému zlu ve starém baráku je docela k sežrání, a John Hurt prosící svým němým pohledem o pomoc vyvolává v divákovi podobné chvění jako letmý dotek neznámého v černočerné tmě. Ve filmu mě vyloženě rušili (asi tak dvě) scény z nějaké diskotéky, kde hrdinka se svou kamarádkou tancuje na nějakou pochybnou „moderní“ hudbu. Nějak mi to nezapadlo do té pochmurné hoodoo atmosféry, která jinak celý film ovládá. ()

Marius 

všechny recenze uživatele

New Orleans je ako najeurópskejšie americké mesto preplnené snáď všetkými rasami a miešancami sveta vďačnou kulisou pre tvorcov romantických horrorov. Priznám sa, že na kľúč som šiel len a len preto, lebo trailer mi chcel nahovoriť, že scenárista asi príliš čítal Riceovej Mayfairské čarodejnice. Našťastie som sa však mýlil. V niektorých kulisách síce je poznať inšpiráciu, napriek tomu ostáva Kľúč pomerne originálnym príbehom. Bohužiaľ originalitu príbehu udupala pod zem rozťahanosť scenára najmä v prvej polovici. Film plynie brutálne pomaly a strach nikde. čo na tom ,že na močiare sa pekne pozerá, hrá vám do toho striedavo výborné blues, jazz a prekrásne znepokojivá gitarová vybrnkávačka. Kate Hudson síce chce vyzerať pekne ale nie je pekná. Ešteže je celkom slušná herečka. Čo film v mojich očiach vytiahlo je záverečné rozuzlenie. Síce ma nijak neprekvapilo (som zvyknutý z Riceovej kníh na podobné záležitosti), zato milo potešilo. Kľúč je jedna neuveriteľne spálená šanca, pretože s námetom aký mal sa dal vytvoriť kultový romantický horror. Každopádne je to najlepší predstaviteľ žánru horror v roku 2005. 6/10 ()

Galerie (72)

Zajímavosti (6)

  • Ronald McCall si kvůli postavě Papa Justify musel ostříhat dredy. (figgo jr.)
  • Scény z města byly natáčeny v New Orleans. (Michelle75)
  • Kniha, kterou čte Caroline Panu Talcottovi při první scéně, je "Ostrov pokladů" od Roberta Louise Stevensona. (Valsadora)

Reklama

Reklama