Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvacetiletá Laura, redaktorka bulvárního ženského týdeníku Vyrovnaná žena, si v metru všimne na reklamních tabulích milostného dopisu, který je podepsán Oliverem. O stejném dopisu se baví ženy v kadeřnictví, kam má namířeno. Je mezi nimi i její matka, rozvedená překladatelka Jana, která nesnáší české muže. Její první láskou byl egoista Pažout, kterému nikdy neodpustila, že přišel do divadla pozdě, a navíc ve svetru. Neuspokojil ji ani první manžel, který sice sehnal byt, ale jinak byl stejný buran jako Pažout. Naštěstí onemocněl rakovinou a zemřel. Od té doby Jana hledá toho pravého. Hledá ho i Laura, která vypráví, jak se před dvěma lety seznámila v Tatrách s Oliverem, osamělým starším mužem. Po jedné schůzce skončí s Oliverem doma, překvapí je matka a dostane hysterický záchvat, protože v Oliverovi pozná Pažouta. Okamžitě ho vyhodí. Laura přistihne na vánočním večírku Olivera v objetí s bývalou přítelkyní, ale on si ji usmíří poukazy na Kanárské ostrovy. Po roce se však v jejich vztahu objeví první trhliny a hádky... (TV Nova)

(více)

Recenze (760)

Oskar 

všechny recenze uživatele

Už dlouho jsem nezažil takový rozpor mezi mým očekáváním a výsledkem. Podle ukázek, recenzí a fotek jsem čekal vkusnou romantickou komedii á la Deník Bridget Jonesové, tipoval jsem, že mě bude bavit Simona Stašová a že budu těžko snášet Marka Vašuta. Všechno je jinak. Stašová je brilantní herečka, ale tentokrát mě vůbec poprvé zklamala. Zřejmě až moc ochotně plnila přání režiséra, takže se svíjí v přehrávací křeči, stejně jako hejno vytlemených jezinek z kadeřnictví nebo stále trapnější slečna Něrgešová. Vinou podivného líčení a snímání filmu (asi přes nějaký barevný filtr) navíc vypadá, jako by ji vytáhli po deseti letech z kýblu s octem. I Vašut mě překvapil, tentokrát příznivě. Bylo by snadné udělat z Olivera narcistního egomaséra, který efektně usrkává víno mezi jednotlivými "životními moudry", blahosklonně směřovanými k Lauře. Ale Vašut ho kupodivu nezahrál jako Vieweghovo alter-ego a s výjimkou ěkolika scén, kde fakt neměl co zahrát, působí nakonec nejuvěřitelněji z celého filmu, který je jinak nevkusný jako reklama na dámské vložky. Neumím si představit, že by se Román pro ženy časem zařadil do zlatého fondu, z jakého se cituje a vysílá se každoročně v televizi. Renč ten film natočil spíš jako sezónní zboží, které přežije s bídou dvě reprízy. 40% ()

Lynn 

všechny recenze uživatele

Ač je to velká škoda, nemůžu "Románu pro ženy" přisoudit vyší hodnocení (i když jsem uvažovala mezi 2 a 3*) a nakonec dávám 2*. Mnoho scén a dialogů je sice vtipných, ale to je jediný klad filmu. Herecké výkony kromě Marka Vašuta a Simony Stašové jsou totiž příšerné - všechny představitelky ženských postav (hlavně osazenstvo kadeřnického salónu) silně přehrávají, mužské postavy jsou zase nemastné neslané. Hudba by nebyla špatná, písničky Evy Frühlingové a Support Lesbiens se mi celkem líbily, jen ten ústřední motiv je (díky příliš časté reklamě) dost ohraný. Co se týče scénáře samotného - knihu jsem nečetla - divák není udržován v napětí, protože charaktery postav nejsou pořádně vykreslené, postavám chybí motivace a jejich jednání se zdá tudíž nesmyslné. Alespoň režie zůstává svižná a stopáž nepřesáhne rozumnou mez, takže se divák nezačne nudit. Nicméně mohlo to dopadnout lépe, pokud soudím ze starších adaptací Vieweghových románů (Báječná léta pod psa, Výchova dívek v Čechách). ()

Reklama

hippyman 

všechny recenze uživatele

tradičně nesnesitelný product placement, doplněn ještě o teatrální přehrávání povětšinou prázdných frází a dialogů... film jako celek ale působí koukatelným dojmem, pár hlášek a scén se povedlo. stašová tradičně dokonalá, ale občas nemá co hrát. zbytek šedý průměr, leckdy horší. 60% ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Nikterak úchvatně zkopírovaná schémata z amerických a britských romantických kousků, vizualizace západního střihu šéfovaná znovu zručným Filipem Renčem a... těžká snobárna devastovaná Vieweghovým scénářem. "Podlě mě je intelektuální snob a hulvát" - přesně tenhle výrok hlavní hrdinky na Viewegha pasuje (samo sebou až na ten přívlastek intelektuální), protože Viewegh si donekonečna ujíždí na tom, aby "dobrý muž" popíjel víno ve vaně a zakusoval olivy a jeho Laura byla vždy sexy oblečená, chodila do naleštěných klubů, a když se jí náhodou její partner zatoulá s jinou ženou, má mu odpustit (a znovu jej milovat) kvůli zájezdu za sedmdesát tisíc. Tak tomu říkám přímo esence povrchnosti, která je ostatně hmatatelná jak zmediálního obrazu vystupování obou autorů (playboy Renč a bezmála kýčař Viewegh), tak i třeba ze Saudkova plakátu, který přesně vystihuje hlavní hrdinku. Nemusím být oduševnělá a sympatická, hlavně když vypadám dobře na stylizovaném portrétu. Takže, vážení, osobně zůstanu dál věrný "Curtisovským", ba i zámořským originálům, jež Viewegh tak bezobsažně kopíruje , a nic na tom nezmění ani slušné herecké výkony ústředního tria, Renčova režie, sexy Zuzana Kanócz ani pár úsměvných průpovídek. Snobské defilé nepřirozených figurek, v němž hapruje elementární logika (kadeřnice s neupravenými vlasy, "ultramrdatelná" Kanócz snažící se přesvědčit, že je osmnáctiletá panna, anebo její Laura pijící na žal dávno před tím, než jí Oliver zmizí s jinou atd.) a obyčejná lidská soudnost (vzhledem k tomu, že Lauře věta o billboardu přijde "sofistikovaná", asi jí nebude zrovna zdobit důvtip... co na tom, když má trendy hadříky), mě prostě dostat nemůže. A k tomu hulvátství - nejsem prudérní, nešokuje mě znásilnění stromem, nekončící pohlavní styk v 9 songs a ani nepovažuju lubrikační gel za dílo ďáblovo (ano, někdy se hodí :-), ale nesmyslně na jeho "implantaci" mezi Zuzančiny nožky postavit celou jednu scénu, to mi v rámci žánru romantické komedie přijde skutečně (hoodně moc) vulgární... a hlavně nesmyslné a hloupé, asi jako kdyby Paul Bettany ve Wimbledonu začal na loži Kirsten Dunst vesele masturbovat :-) P.S.: Sex ve městě žeru, ale tam jsou ty holky prostě trochu jiné než "dámy z paneláků", které si na něco nejdřív hrají, aby se nakonec klasicky zmazaly vodkou v naší betonové džungli... ()

Eddard 

všechny recenze uživatele

Nečetl jsem Viewegovu předlohu! Ústřední herecká dvojice slušná. Celkově se mi to nelíbilo, nebavil jsem se (výjimky potvrzovali pravidlo) a přišlo mi to strašně nečeské. Což možná není chyba, ale... Renč jako režisér orzhodně nezklamal, Viewegh talent prostě má, to mi přijde bezesporu, ale nějak mě to holt nezaklaplo. Neoriginální, to je to slovo - jak píše Radyo Sex ve městě a já dodávám Deník Bridget Jonesové. Hodnotím v kontextu českého filmu, jinak by to byly slabé dvě. Pokud jde o moderní českou kinematografii jděte radši na Hřebejka nebo Slámu. A vůbec nejlépe - počkejte si na Menzla!!!! 50% ()

Galerie (22)

Zajímavosti (35)

  • Text, který je v metru pro Lauru (Zuzana Kanóczová), se neshoduje s textem, který vypráví Oliver (Marek Vašut). (Kroup4)
  • V čase 01:17:17 při hádce v restauraci dává za Oliverem (Marek Vašut) číšník na stůl jídlo a pronese „Bobika“ a následuje výkřik jako ze známé televizní reklamy. (KITTbx)
  • Ve scéně, kdy Jana (Simona Stašová) leží v posteli s milencem, který za ní chodí místo squashe, on se probudí, sundá z ní ruku a je vidět na jejích zádech otlak od čestvě sundané podprsenky, přitom jistě delší dobu spali. (peiton)

Související novinky

Český lev 2005

Český lev 2005

27.02.2006

V sobotu 25. února 2006 proběhlo v paláci Lucerna předávání 13. ročníku výročních filmových cen České filmové a televizní akademie, Český lev. Podle všech očekávání si pro nejvíce sošek přišli lidé,… (více)

Reklama

Reklama