Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mchnk
    ****

    Jako člověku, žijící 28 let v prostředí Chemických závodů Litvínov, mi okolí bylo více než blízké. Panelákový úpadek osobnosti na jedné straně vs. přirozená touha po lásce, svobodném životě s tradicí, nebo starost a potřeba pomoci dětem, na straně druhé. Klasický herecký tým Bohdana Slámy nám tady přehrává dost depresivní pohled na nespravedlnost a falešnou hrdost. Jedinečný režisérský styl a silný příběh. Bohdan Sláma pokračuje ve svém kvalitním stylu.(7.11.2012)

  • Radek99
    *****

    Poetika filmů Bohdana Slámy je mi blízká. To je asi základní předpoklad pro přijetí tohoto mezinárodně tak úspěšného českého filmu (což nebývá zase tak obvyklé). Mám rád i civilní herectví Pavla Lišky a libí se mi Aňa Geislerová, takže jsem se na tenhle film hodně těšil. Střetnutí s ním bylo ale mnohem silnější, než jsem čekal. Při odchodu z kina jsem ještě drahnou dobu bloumal po ztemnělých ulicích a zklidňoval vášně, které ve mně tenhle film rozžehl. Důvod je prostý: tenhle něžný a křehký film je o tom, kde hledat v současném odcizeném světě pocit, který jako jeden z mála naplňuje duši člověka a podle kterého se také celý film jmenuje, pocit štěstí... Nejenom podle Bohdana Slámy jsou ale cesty vedoucí k tomuhle pocitovému naplnění klikaté a mnohdy i slepé. Celý film je o hledání ... štěstí, lásky, smyslu života, sebe sama ... Existenciální nezakotvenost hlavních hrdinů ještě podtrhuje příznačně a symbolicky zvolená bezútěšná krajina severních Čech, která svým způsobem také plní jednu z rolí ve filmu (jejím opozitem je pak postmoderní lokace ,,nadnárodní" krajiny západního velkoměsta, situovaná do tranzitní zóny letiště). Generační řetězec ještě neporušených a fungujících vztahů v komunitě lidí na vesnici nahrazuje Sláma oproti svým dřívějším filmům již generačním vzorcem poněkud rozpadlým, symbolizujícím současný městský život, život rozvodů a nefungujících vztahů. Navíc, tato premisa je také odpovědí na otázku, zda lze nalézt ono samotným názvem proklamované ,,štěstí". Jsou jím právě fungující generační vztahy, ona nezpochybnitelná osa rodiče-děti. Absence funkčního partnerského vztahu a dětí z tohoto vztahu vzešlých je tím nejhorším, co může nejen hrdiny tohohle krásného filmu potkat...(23.11.2006)

  • Jamal
    ***

    Nevím Čím to je, ale v poslední době se mi zdá, že České filmy se zakončují tak, že konec nechají na divákovi. Je to pěkné a zajímavé, když to vidíte jednou za čas, ale když to moc často, tak to tomu škodí. U pirátů mi to třeba nevadilo, protože vím že ve trojce se snad vše objasní a nějak dopadne, ale tady asi žádné pokračování asi nebude, a tak mě trápí otázka zda Tatiana najde hledaného Pavla Lišku, a nebo ne? Každopádě herci fajn a celkově film taky fajn. Nevím proč, ale musím dát 3* sorry Slámo(4.9.2006)

  • Morien
    *

    Tenhle film ve mně vyvolal takové znechucení, že jsem v podstatě absolutně bezradná, jak to mám ksakru udělat s hvězdičkami. Na filmu jsem neviděla nic, za co bych je udělila, ale zase mi nepřijde úplně vhodné tam vrazit odpad. Uvažovala jsem nad dvěma, ale potom jsem naznala, že ty dávám ještě filmům, které se mi líbí. To se o Štěstí rozhodně říct nedá. Já prostě nerada vidím ty namaskovaný pražáky jak šaškujou na polorozpadlým sídlišti a hrajou "obyčejného" člověka.(11.1.2010)

  • dobytek
    odpad!

    Největší štěstí je to akorát tak pro toho, kdo tuhle blbost neviděl. Nebyl jsem schopnej dokoukat to do konce. Vzpomínám si, že v metru byly kdysi plakáty, kde se psalo, že je to film, u kterého budete plakat štěstím. Tak ty plakáty měly částečně pravdu. Ten film je opravdu k pláči. Ovšem rozpláče vás akorát tak dementní scénář, trapný herecký výkony a kamera na úrovni domácího videa z Neváhej a toč. Spíš by se to mělo jmenovat Neštěstí. Jinak Lišku podezřívám z toho, že nehraje debily, že debil opravdu je. V životě jsem ho snad neviděl v nějaký normální roli. Ani se nedivim, že tenhle výtvor běží na HBO leda tak ve středu ve 3 ráno. Škoda času promrhanýho sledovánim týhle blbosti.(7.2.2007)

  • - Snímek Bohdana Slámy Štěstí byl natočen v širokoúhlém formátu systému Hawk Scope německé společnosti Vantage Film GmbH, s poměrem stran 2,35:1 - tedy stejný jako standardní americký Panavision. (Trainspotter)

  • - Film byl vybrán jako zástupce českého filmu, který se ucházel o Oscara v sekci cizojazyčný film za rok 2005. (orkadimenza)

  • - Zdeněk Raušer (Jája) nemluvil svým hlasem. Předaboval ho Roman Zach. (Marsik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace