Režie:
Hubert CornfieldKamera:
Willy KurantHudba:
Stanley MyersHrají:
Marlon Brando, Richard Boone, Rita Moreno, Pamela Franklin, Jess Hahn, Al Lettieri, Jacques Marin, Albert Michel, Gérard Buhr, Lucien Desagneaux (více)Obsahy(1)
V napínavém thrilleru, ze kterého mrazí v zádech, zazářil Marlon Brando. Zápletka příběhu se točí kolem únosu mladé dívky. Plán únosců se ale tragicky zvrtne a drsnou krásu větrem bičovaného pobřeží Normandie a pařížské uličky odsune do pozadí čirý strach. Až doposud téměř nic nenaznačovalo, že by některý z mužů mohl sáhnout k brutálnímu násilí, a náhle, během okamžiku, propukne hotové šílenství. Film je známý svým nečekaným a šokujícím vyvrcholením, kvůli kterému v kinech raději nevpouštěli diváky během závěrečných scén do sálu. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (12)
Marlon Brando v roli tvrďáka a únosce, který však má nesporné charakterové kvality. Noc následujícího dne se nese v nezaměnitelné atmosféře 60. let, divák se dočká nejen násilných scén, ale zdařilé akce v závěru, která působí poměrně autenticky a nepřemrštěně. Vyvrcholení filmu mi ovšem tak úchvatné a šokující nepřišlo. ()
Klasická krimi šedesátých let s nádechem nové vlny let sedmdesátých se skvělým obsazením party záporáků-únosců, kteří si vezmou na paškál pořádně velkou rybu, aristokratického boháče, skrze jehož unesenou dceru vymáhají mnoho peněz... Je to i trochu "noirovka" s přídechem sladké Francie, která byla na vrcholu svých tehdejších uměleckých sil.! ()
Žádné krimi, natož thriller, ale pomalé, rozvláčné drama, mířící až do vod psychologických filmů. Zase taková nuda, jak by to mohlo vypadat to ovšem není, což oceňuji. Problém je ovšem jinde - a to v hercích. Unesená dívka je silně nesympatická až otravná a Brando vypadá už od první minuty, co se objeví, jako lidská podoba Pedobeara. Stupidní konec pak mnoho na kvalitě nepřidá. ()
Průměrný thriller s -prý- šokujícím rozuzlením. Nic světoborného se opravdu nekoná a Brando také nijak nepřekvapí. ()
V napinavom fryleri ... si snad distributor dela prdel z nas, diviakov, ne? No tak toto nebol fryler ani nahodou, skor poriadne nudna psychologicka drama. Dej je minimalny, akurat viem, ze sa jednalo o unos nejakej dievky, s ktorou maju unoscovia akesi nekale plany. Ake, tak to myslim netusi ani samotny autor knihy Lionel Biely, reziser a myslim, ze ani herci - nieto este diviak. Tempo nestrhne, a nema cim zaujat, hrat tu vedel snad len Marlon Brando. Koniec pre mna nebol sokujuci, ale neskutocne stupidny a nudny : 30 % ()
Po vizualni strance neni co vytknout, i pres americkou produkci je nadech Francie zretelny. Radost udela i herecke obsazeni a tajemna atmosfera. Bohuzel chybi vice akce a sviznejsi tempo. ()
Stačí pár hodin a pečlivě vymyšlený plán začíná dostávat vážné trhliny. Na lidi prostě není spoleh. Nervozita a strach se začínají podepisovat na jejich psychice a to ještě netuší, že i ten sebelepší plán se díky nepředvídatelným okolnostem může pokazit. Dobrý pocit z filmu mi kazí jen Brandova blonďatá paruka. ()
Ťažký priemer s Brandonom v hlavnej roli. Miestami zaujímavé ale dosť uťahané a nudnejšie retro... ()
Miestami to bolo trocha zdĺhavé až trocha nudné, ale dalo sa s nesympatickým Marlonom Brandom v hlavnej úlohe....:) ()
Byl Marlon Brando Pan Herec, nebo jen hvězda? Po zhlédnutí tohoto filmu se přikláním k druhé možnosti; všichni herci byli toporní jako loutky, avizované překvapení se nekonalo; postava unesené dívky se chovala tak iracionálně, že jsem od začátku tušila, v čem je jádro pudla. A Brando měl nedobře udělanou paruku. ()
Slabý thriller s Marlonem Brando, který tu jediný uměl hrát, ale většinou neměl co. ()
Nemůžu se rozhodnout, jestli je tenhle film vysoce umělecká záležitost se skvělou kamerou a dobrou psychologií postav, nebo jeden a půl hodiny dlouhý sled stock images. Každopádně děj byl trochu nudný, ale hudba a herecké výkony (až na představitelku unesené ženy) docela dobré. Jednu hvězdu navíc dávám za to, že Marlonu Brandovi černá řidičská uniforma s čepicí moc sluší (asi hlavně proto, že není vidět ta jeho příšerná paruka, která, jak už napsal uživatel Javert, připomíná pedobeara). Většina dobových recenzí prý chválila, kdoví jak není zvrat na konci originální, ale v dnešní době je to už dost velké klišé. V závěrečné scéně (a toto není spoiler) se pak má Brando zlověstně usmát do kamery, ale prý s koncem nesouhlasil, sabotoval ho a vždycky se zašklebil jako idiot, dokud režisér neztratil trpělivost a nenechal jeho záběr s tím nejdebilnějším úšklebkem přes celé pětiminutové titulky. Legenda. ()
Reklama