Nastala chyba při přehrávání videa.
  • pepo
    *****

    Čakal som drsnú (v rámci dobových možností) gansterku v štýle Roaring Twenties a dostal som vynikajúcu drámu s nadčasovou myšlienkou. Cagney a Bogart sa pre podobné role narodili ale najväčší dojem zanechal Pat O´Brian ako "anjel strážny" všetkých pomýlených detí. Rozbieha sa to pomerne pomaly ale postupne je to všetko vygradované k fantastickému záveru.Krásny príklad toho ako je pre film dôležitý dobrý a silný príbeh.(1.5.2015)

  • LeoH
    *****

    Je to paradox, ale nebýt rostoucího vlivu katolické Legie slušnosti na návštěvnost kin a následně v roce 1934 zpřísněného Haysova kodexu, jehož absurdní kritéria pak svazovala americkým filmařům ruce až do pozdních 60. let, kdo ví, kdy by se gangsterský žánr vymanil ze zavedeného schématu jednoduchoučkých vyprávěnek o vzestupu a pádu nějakého toho více či méně sympatického gaunera, těžících čistě z divácké fascinace zločinem, a posunul se k něčemu zajímavějšímu. V Hříšných andělích sice Cagney absolvuje obligátní tvrďácký oblouk „rošťárny chudého kluka – učednická léta – ovládnutí podsvětí – život v luxusu – zrada – bídná smrt“ (to opravdu není spoiler, tyhle filmy prostě jinak nekončí) se všemi mafiánskými atrakcemi kolem a mohlo by se zdát, že O'Brien jako jeho slušňácký kamarád je tu jenom jako kouřová clona pro cenzory a že závěrečné vyústění je jen naivní úlitba požadavkům kodexu, to důležité se ale odehrává napůl mezi řádky, už od prologu (kluka s pomalejšíma nohama při lumpárně chytí, zavřou a „nápravný“ systém z něj udělá nebezpečného recidivistu, rychlejší stihne utéct a vyroste z něj bojovník proti zločinu – to je jednak pro mravokárce pořádně kontroverzní sousto na úvod a jednak málem filosofická úvaha o drobnostech určujících běh života), přes různé konfrontace obou hrdinů (kněz si získává jistý respekt „svých“ kluků teprve prostřednictvím jejich idolu a svého kamaráda gangstera, ví, že bude vždycky tahat za kratší konec, na několika místech doslova žadoní o jeho podporu, když se ho zrovna nepokouší obrátit na cestu pravou nebo mu nejde po krku), přes důležitou roli médií a manipulace s nimi, až po nejednoznačný konec: Zlomil se Rocky doopravdy, nebo ne? A jestli ne, co pro něj bylo nakonec důležitější než hýčkaná fasáda chlapské cti? Šlo o poslední službu příteli, s kterým nesouhlasil, nebo o gesto, kterým mu dal za pravdu? A nejde pak vlastně o scénu ospravedlnění a vykoupení darebáka, něco (další paradox) v předkodexových gangsterkách naprosto nemyslitelného? Cagney k tomu řekl jen: „Snažil jsem se to zahrát tak, aby si to mohl každý přebrat po svém.“ A to je další věc – ti chlapi hrají jako nikdy předtím, najednou mají co, postavy jsou složitější a hlubší a nejde přitom o romantizující žánrové psychologizování pozdějších let, ale o snahu říct (a protlačit cenzurou a ještě přitom naplnit kasy) cosi ne úplně triviálního a ne úplně pohodlného o „dobru a zlu“ v reálném světě a v reálných lidech. Jistá porce naivity a idealizace v tom samozřejmě pořád zůstává, nad hodnocením jsem dlouho váhal, ale když ono to mezi zábavností, sdělením a svého druhu sebereflexí balancuje tak dovedně, že to opravdu zastiňuje všechny mně známé předchůdce a většinu následovníků.(25.1.2019)

  • kaylin
    ****

    James Cagney zase předvádí jedno ze svých naprosto unikátních představení, která jen ukazují, jak skvělý herec to byl. Tyhle role, v nichž je možné vidět dobro, stejně jako naprosté zlo, jsou prostě pro něj jak dělané. Jeho postava pak snadno zastiňuje ostatní, ale nikoli příběh jako takový. Ten funguje dobře, i když v sobě má celkem jasné poselství.(21.8.2014)

  • Micro41CZ
    *****

    Další z řady gangsterských filmů třicátých let. Tentokrát se posunul koncept obvyklý v té době – ilustrace gangsterské kariéry nebyla klíčová, hlavní pozornost je věnována zločinecké postavě jako takové. Film se zabývá konkrétním obdobím jejího života (se stručným ozřejměním její minulosti) a reflektuje i její dopad na okolí jakožto vzorový negativní model ideálu pro mladou generaci. Tím se dostává do konfliktu organizovaný zločin jakožto nositel výchovy oproti náboženské výchově, která je zde prezentována jako naprosto neposkvrněná, čistá a jediná správná. V tom tkví jediné negativum filmu: je konstruován čistě s cílem ukázat, kdo je ten špatný a kdo je ten dobrý. V rámci těchto mantinelů je ale natočen výborně, a James Cagney v roli gangstera opravdu válí.(20.9.2009)

  • Anderton
    ****

    Angels with dirty faces je film, ktorý som pozeral s otcom, keď som mal nejakých 14 rokov. Otec bol jeho fanúšikom, mal rád podobné drsné chlapské filmy ako napríklad On the waterfront. Odvtedy som ho už nevidel, ale mám v živej pamäti onú veľmi silnú pointu, ktorá dodá filmu rozmer navyše. Niekedy vám takéto silné filmové momenty z vašej mladosti utkvú v pamäti viac, ako niečo, čo ste videli minulý týždeň.(1.8.2012)

  • - Diváci se zajímali, zda se skutečný Rocky Sullivan také v poslední chvíli choval zbaběle. James Cagney k tomu řekl, že to zahrál tak, aby si divák udělal vlastní názor, zda to hrál kvůli otci Jerrymu nebo ne. (Kulmon)

  • - Kvůli kontroverzi gangsterských filmů byl snímek Hříšní andělé zcela zákázán v Dánsku, Číně, Polsku a částech Kanady a Švýcarska. (Kulmon)

  • - James Cagney se v roli lupiče účastnil dlouhé přestřelky, aniž jedinkrát nabil svou zbraň. Proti této nereálnosti protestovalo takové množství diváků, že při natáčení filmu The Oklahoma Kid trval Cagney na tom, aby v žádné scéně nevstřelil víc než šest ran. (Sinecod)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace