poster

Vražedná terapie

  • USA

    Session 9

Horor / Thriller / Drama / Mysteriózní

USA, 2001, 97 min

Režie:

Brad Anderson

Kamera:

Uta Briesewitz

Střih:

Brad Anderson

Scénografie:

Sophie Carlhian

Kostýmy:

Aimee McCue
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • salahadin
    *

    Absolutně nudný a nevzhledný film. Jen mluvení a mluvení, několik vnitřních hlasů, několik vnějších. Zbytečně natahované a komplikované. Gordon se chová jako totální idiot a de facto tu nic nedává smysl. Našel tu někdo rozuzlení? Proč to všechno? Jsem velmi, velmi zklamaný. Jak píše canakja, psycho jo, horor teda ani omylem.(27.9.2008)

  • PetrPan
    ***

    Mysteriozní thriller se až na několik povedených hororových odboček pomaličku sune k zhruba 10 min trvajícímu krvavému finále. Ta "lenost" scénáře je pak chvílemi až otravná, vždy když už to vypadá, že zpoza rohu vyjukne nějaký ten démon, duch či aspoň strašidlo, tak se zase vrátíme k odkrývání psychologie hlavních postav, která sice v závěru dostane svůj význam, ale ta cesta k němu je opravdu zdlouhavá...(19.10.2012)

  • Richie666
    *

    Docela špatnej vtip, řekl bych. Příklad filmu, kterej mě od začátku do konce odpuzuje svojí debilitou. Stupidní námět se vyvíjí v příběh, ve kterém neexistuje logika, a zavání pouze zatuchlými dialogy a přehrávajícími (ne)herci. Občas nějakej ten dobrej záběr rozhodně nemá šanci zastínit moji těžkou antipatii naprosto ke všem postavám, nemluvě o tom, že vizuální stránka filmu je dost odporná, stejně jako celá režie. Jakékoli napětí nebo pocity mě minuly velkým . . . . . . . . . obloukem.(17.11.2008)

  • eraserhead666
    *****

    Tak tomuhle já, dámy a pánové, teda říkám hororový psychologický thriller. Koncert pro pět lidí a jednu opuštěnou budovu. Stupňující se tísnivá atmosféra, doprovázená vynikající hudbou, vás stále více udržuje v napětí a nejistotě. Z těch objevených pásků se záznamy psychiatrických sezení se schizofreničkou Mary Hobbes, co poslouchá Mike, se mi ježily i chlupy v nose. Dlouhou dobu jsem nevěděl která bije, film to ale začíná odhalovat a slepovat dohromady v tu nejlepší možnou chvíli. Odpustíte mi i trochu té nelogičnosti (např. je mi doteď záhadou, jak logicky do děje zapadá a souvislé roviny zapadá telefonát Amy /doufám, že si její jméno pamatuji dobře/). Na druhou stranu, strašně se mi líbilo, jak jedna dějová linie příběhu výborně odhaluje a vysvětluje jinou linii příběhu, a to aniž by tyto dvě linie měly spolu nějakou souvislost. Prostě smekám, tohle je hodně povedená prácička.(16.6.2010)

  • 3497299
    **

    Podobně jako u slavnějšího MECHANIKA, jde vlastně jen o takovou nepříliš promyšlenou psychiatrickou hříčku. Andersona zřejmě fascinují extrémní stavy lidské mysli – u MECHANIKA schizofrenie, zde syndrom rozdvojené osobnosti - multiple personality disorder (což je třeba od v některých rysech podobné paranoidní schizofrenie třeba odlišovat). Ovšem zřejmě nemá dostatek talentu nebo píle, aby s tím něco opravdu zajímavého udělal. Celý film tak trochu působí jako studentský film – spousta tajemně rozvíjejících se motivů se v rámci "překvapivé" pointy (která je imho čitelná cca po prvních deseti minutách) zahalí do pohodlného pláště neurčitosti, který se spoléhá na to, že divák v rámci sladkého thrillerového mindfucku bude dumat nad tím, co se chytře spíše jen tváří. Prostředí opuštěného blázince, což je takový archetyp s geniem loci, jak jej lze zažít např. u Mount Massive Asylum ze hry OUTLAST, nebo budovy v Briarcliffu ze seriálu AMERICAN HORROR STORY: ASYLUM, tvoří 90% působivosti celého filmu. Určitě by bylo možné jeho hororovou atraktivitu využít mnohem kreativněji.(3.4.2018)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 31. července 2001 na Mezinárodním filmovém festivalu Fantasia. (Worry77)

  • - Téměř celý film byl natočen v administrativním komplexu Kirkbride v křídle F, ale mnohé scény byly natočeny v tunelech  na střeše a v křídlech B, C, D a E. (Verka13)

  • - Odkaz na film se objevuje v hororové počítačové hře „Silent Hill 3“. (Flussmaister)