poster

Ve stínu Beethovena

  • USA

    Copying Beethoven

  • Německo

    Klang der Stille

  • Německo

    Klang der Stille

  • Maďarsko

    Beethoven árnyékában

  • Slovensko

    V tieni Beethovena

  • Velká Británie

    Copying Beethoven

Drama / Životopisný / Hudební

USA / Německo / Maďarsko, 2006, 104 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • pan.Kaplan
    ****

    Komorní příběh posledních dní Ludvika van Beethovena, je to svědectví o další, ne příliš známé, stránce osobnosti tohoto génia. Herecké výkony Eda Harrise a Diane Kruger jsou civilní a přesvědčivé. Když má Harris do Beethovenovy role vložit drama, vloží ho tak, že divákovi mrazí v zádech. Když má být Beethoven zlomený muž, Harris to očividně prožívá naplno. Diane Kruger je milá, příjemná, ale odhodlaná jít za svým cílem. Ve filmu není nouze o krásnou hudbu (logicky) a o nečekené poetické a lyrické záběry. Nestalo se mi, že bych se během filmu nudil. A teď výtky: Zásadní scéna, kdy Beethoven diriguje s pomocí svého anděla strážného je dle mého příliš natáhnutá, a navíc - působila na mně spíše komicky. Dále - tuhle scénu bych si představoval jako vyvrcholení filmu - ale po něm následuje ještě třetina. Další drobná výtka: film si moc hraje na Amadea - třeba to je jen můj pocit, ale schéma filmu je mu hodně podobné. Poslední scéna už mi přišla naprosto zbytečná a marně pro ní hledám význam. A co mi přišlo vysloveně jako pěst na oko, byla pěstěná angličtina Diane Kruger - k roli se to absolutně nehodilo. Dávám 75%, zaokrouhleno na 4*. Přes mé výtky se mi to hodně líbilo.(14.5.2007)

  • Greg25
    ***

    Ve stínu Beethovena je jeden z těch filmů u kterých si říkáte, že to zpracování není vůbec špatné, ale pak vám dojde, že to má být o Beethovenovi a ouvej, tady to začíná skřípat. Má-li to být o Bethoveenovi, pak je to spíše trapný pokus o vtip, berete-li to jako etudu, jako něco co by se mohlo v jeho životě stát, ale tímto způsobem se určitě nestalo, pak to vcelku jde. Co mě trochu zklamalo jsou herci, Ed Harris je sice dobrý, ale mé představě o Beethovenovi neodpovídá ani zdaleka, navíc místy docela přehrává, Diane Kruger je herečka o které dodnes nevím co si mám myslet, v některém filmu vystřihne roli tak, že nadšením tleskáte a v jiném filmu je tak podivně rámcová, plochá a unylá, a to je bohužel tento případ. Celkově mám z tohoto filmu takový dost vlažný dojem. Uznání ovšem patří výpravě a před úžasnou Beethovenovou hudbou nelze jinak než smeknout. 60%(14.10.2009)

  • elle
    **

    Beethoven má v sobě něco tak velkého, co se nějak brání vmáčknout se do literární nebo filmové podoby, aby to bylo věrohodné. Každý se toho nějak lekne a natočí kompromis. Obsadit postavu protihráče Beethovena ženou je už samo o sobě riziko, protože se celý film bojím, jestli z toho nebude laciná romance, ale obsadit zamýšlený umělecko-platonický vztah nudnou Dianou Krugerovou je smrtící. Není to první film, který tato herečka kazí ne nedostatkem snahy, ale pouhou přítomností. Modelky prostě nemohou být opravdu zajímavými herečkami. V dokonalosti jejich tváře, která tak dobře vypadá s tím pravým nalíčením na fotkách, je něco, co se filmovému prachu přímo vzpírá a nechce na nich ulpět. Chvílema jsem se opravdu snažila si ji představit jako to, co mi Hollandová servíruje - jako děvče na začátku 19. století, posedlé hudbou, jež musí neustále snášet odpor a předsudky mužá i žen a nešlo to. Nejvíc jsem jí věřila, že nesnáší krysy. Není ani dobrá jako kostýmní herečka. Doufám, že to je její poslední kostýmní film. Ed Harris je o mnoho pater lepší herec a chvílemi mi jeho interpretace sedla, ale příběh nešel daleko a já s ním taky ne. Ed Harris je navíc pro mě příliš známá tvář, Takže Polka natáčí anglicky mluvený film o německém skladateli, tedy lépe řečeno o modelce, která hraje ženu, která ho obdivuje, inspiruje a chce být Beethovenem.(19.9.2007)

  • Djkoma
    ***

    Film jednoho herce, jedné postavy, jednoho velikána a také jediné bestie. Ed Harris umí zahrát cokoliv od morálně založeného velitele vojenské jednotky, přes ostřelovače z druhé světové války až k malíři, který byl nepochopen. Ani tentokrát nezklamal a předvádí opravdu úchvatný výkon, který by si zasloužil aspoň nominaci za oscara. Jeho kreace je opravdu úžasná a v 80% scén jsem ho vůbec nepoznával a viděl v něm pouze tu bestii, kterou představoval. Diane Kruger není takové dřevo jako v Lovcích pokladů, ale ani velký zázrak. Škoda, že Agnieszka Holland trochu nepřidala na gradaci a atmosféře, protože scénář působí dost prázdně na to jaký mohl mít.. Beethoven měl velký potenciál a tn nebyl tentokrát vyždímán do poslední kapičky. Rozhodně za pozornost stojí dokonalá a božská sekvence, kdy Beethoven diriguje podle pokynů své pomocnice a rozehrává tak úchvatnou minimálně 10 minutovou jízdu hudebním nebem.(23.3.2007)

  • LEATHERFAC
    ***

    Vážení přátelé... Bacha - los spoileros!!! Harris je dobrej, ale Oldman se mi v téhle roli líbil víc. Freddyho ségra tu vypadala docela často jakoby z oka vypadla Magdaleně Kožené (obrovské plus) nicméně velká herečka to rozhodně není (dost velké mínus). Jinak film jako celek působí dost mdle, nazáživně. Scénář je chabý, a hlavně občas mi to dosti připomínalo Amadea. Občas hodně silně... Hlavně scéna diktování not je zcela jasně udělaná jak přez kopírák, což mě v té chvíli přišlo tak sprostý, že mě to až nasralo. Navc v Amadeovi je tahle scéna opravdu geniální a vrcholem celého filmu, kdežto tady to působilo až skoro legračně hloupě. A nejvíc mě zklamal ten nijaký konec - odchod do polí? A to má být jako co? Důkaz režisérčina tápání? Naznačuje nám tím že neví kudy kam z tohohle filmu? No ano - působilo to tak na mě. Film totiž vrcholí scénou na premiéře Deváté...a pak už co? Divné. A konec ani nijak nenaváže na úvodní dramatickou scénu s umíáním. No... Režisér, který neumí ukončit film, by neměl ani točit... Celý tenhle pokus tak zachraňuje opravdu především ta úchvatná Ludwigova mjuzik...(4.5.2010)

  • - Herec Ed Harris, který ztvárnil hudebního velikána, nosil ve filmu hnědé kontaktní čočky, aby změnil barvu svých očí. (Lynette)

  • - 11-milionový projekt studia MGM americké díváky velmi nezaujal. Debutoval na 40. příčce žebříčku návštěvnosti s obratem 70 460 dolarů. Celkový obrat v USA se nakonec vyšplhal na 355 968 dolarů. (imro)

  • - Winona Ryder odmítla roli Anny, protože byla nespokojená s tím, že během celého natáčení by musela nosit blond paruku. (newpage)