poster

Ve stínu Beethovena

  • USA

    Copying Beethoven

  • Německo

    Klang der Stille

  • Německo

    Klang der Stille

  • Maďarsko

    Beethoven árnyékában

  • Slovensko

    V tieni Beethovena

  • Velká Británie

    Copying Beethoven

Drama / Životopisný / Hudební

USA / Německo / Maďarsko, 2006, 104 min

Kamera:

Ashley Rowe

Střih:

Alex Mackie

Kostýmy:

Jany Temime
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • elle
    **

    Beethoven má v sobě něco tak velkého, co se nějak brání vmáčknout se do literární nebo filmové podoby, aby to bylo věrohodné. Každý se toho nějak lekne a natočí kompromis. Obsadit postavu protihráče Beethovena ženou je už samo o sobě riziko, protože se celý film bojím, jestli z toho nebude laciná romance, ale obsadit zamýšlený umělecko-platonický vztah nudnou Dianou Krugerovou je smrtící. Není to první film, který tato herečka kazí ne nedostatkem snahy, ale pouhou přítomností. Modelky prostě nemohou být opravdu zajímavými herečkami. V dokonalosti jejich tváře, která tak dobře vypadá s tím pravým nalíčením na fotkách, je něco, co se filmovému prachu přímo vzpírá a nechce na nich ulpět. Chvílema jsem se opravdu snažila si ji představit jako to, co mi Hollandová servíruje - jako děvče na začátku 19. století, posedlé hudbou, jež musí neustále snášet odpor a předsudky mužá i žen a nešlo to. Nejvíc jsem jí věřila, že nesnáší krysy. Není ani dobrá jako kostýmní herečka. Doufám, že to je její poslední kostýmní film. Ed Harris je o mnoho pater lepší herec a chvílemi mi jeho interpretace sedla, ale příběh nešel daleko a já s ním taky ne. Ed Harris je navíc pro mě příliš známá tvář, Takže Polka natáčí anglicky mluvený film o německém skladateli, tedy lépe řečeno o modelce, která hraje ženu, která ho obdivuje, inspiruje a chce být Beethovenem.(19.9.2007)

  • Cervenak
    ***

    Tetuška Agnieszka nemala na tento film veľa peňazí, a tak sa historickú atmosféru snaží navodiť nie davovými scénami a úchvatnou výpravou, ale... prirodzeným osvetlením. Alebo aspoň takmer. Všetko sa topí v temnote a blikavom jase sviečok a vy si zapamätáte, že toto bol vizuálne najtemnejší film od Sedem ;-). Zvyšok? Klasický priemer vhodný na "DVD doháňanie restov z kina". Dialógy sú síce dobre napísané, ale tých rečí Harrisa a Krugerovej stále v jednej a tej istej miestnosti je skrátka priveľa (v Ludvíkovom byte sa odohráva 70% filmu). Ed hrá tradične výborne, ale Diane je len o čosi lepšia ako v Tróji (to jej dirigovanie je fakt srandovné). Navyše film zažije vyvrcholenie kdesi na trištvrte cesty (premiéra deviatej) a potom už je to len také zadychčané dobiehanie po famóznom šprinte v cieľovej rovinke.(14.3.2007)

  • greetchen
    ***

    Ve stínu Beethowena je svým stylem trošičku jako Amadeus a trošičku jako Dívka s perlou. Je ale příliš plochý, nedosahuje kvalit ani jednoho z nich, možná je jen nestydatě kopíruje. Nebýt té skvostné hudby a několika světlých okamžiků (premiéra 9. symfonie a duo-dirigování), zvážila bych i o hvězdičku méně. I přes zajímavé herecké obsazení tohle není film, který by bylo potřeba vidět znovu.(26.6.2011)

  • tahit
    ***

    Dějově mě film jaksi minul, ale jak zazněla božská Beethovenova díla, tak to byla boží fascinace, to nepopírám. Dost pochybuji, že Ludwig van Beethoven, skladatelský zjev to nevídaný, se takhle nějak opravdu ve skutečnosti nerudně projevoval. I když si samozřejmě nemůžu být jistý. Nicméně nebýt té hudby tak nadšení z filmu zcela vyprchalo.(19.5.2013)

  • pan.Kaplan
    ****

    Komorní příběh posledních dní Ludvika van Beethovena, je to svědectví o další, ne příliš známé, stránce osobnosti tohoto génia. Herecké výkony Eda Harrise a Diane Kruger jsou civilní a přesvědčivé. Když má Harris do Beethovenovy role vložit drama, vloží ho tak, že divákovi mrazí v zádech. Když má být Beethoven zlomený muž, Harris to očividně prožívá naplno. Diane Kruger je milá, příjemná, ale odhodlaná jít za svým cílem. Ve filmu není nouze o krásnou hudbu (logicky) a o nečekené poetické a lyrické záběry. Nestalo se mi, že bych se během filmu nudil. A teď výtky: Zásadní scéna, kdy Beethoven diriguje s pomocí svého anděla strážného je dle mého příliš natáhnutá, a navíc - působila na mně spíše komicky. Dále - tuhle scénu bych si představoval jako vyvrcholení filmu - ale po něm následuje ještě třetina. Další drobná výtka: film si moc hraje na Amadea - třeba to je jen můj pocit, ale schéma filmu je mu hodně podobné. Poslední scéna už mi přišla naprosto zbytečná a marně pro ní hledám význam. A co mi přišlo vysloveně jako pěst na oko, byla pěstěná angličtina Diane Kruger - k roli se to absolutně nehodilo. Dávám 75%, zaokrouhleno na 4*. Přes mé výtky se mi to hodně líbilo.(14.5.2007)

  • - Premiéra "9. symfonie" ve filmu rozhodně neodpovídá skutečnému provedení. Beethoven nestál na dirigentském stupínku, ale dirigoval skladbu alespoň zpovzdálí. (L_O_U_S)

  • - Herec Ed Harris, který ztvárnil hudebního velikána, nosil ve filmu hnědé kontaktní čočky, aby změnil barvu svých očí. (Lynette)

  • - Snímek získal nominaci na cenu Goya jako nejlepší evropský film, úspěch se dostavil ve stejné kategorii až na Mezinárodním filmovém festivalu v San Sebastian. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace