Reklama

Reklama

Ve stínu Beethovena

  • USA Copying Beethoven (více)
Trailer

Obsahy(1)

Aby složil svou Devátou symfonii, musel být svobodný – ve všem... Jemný příběh o posledních letech života Beethovena – jeho vášni, žádostivosti, utrpení, jeho lásce a jeho genialitě. Beethoven právě dokončuje Devátou symfonii, jeho nejvýznamnější dílo. Je hluchý, nemocný, ve špatných náladách, zpitý a naprosto sám. Lidé ho obdivují a zároveň jím pohrdají, nikdo mu nerozumí a není zde nikdo, kdo by mu pomohl v jeho nejhorších chvílích – až na mladou ctižádostivou skladatelku… jeho múzu… strážného anděla… který se objevil v jeho životě. Jejich vztah, nejprve neohrabaný až trapný se brzy změní v opravdové přátelství a vzájemně prospěšné hudební partnerství. Partnerství, které umožnilo premiéru Deváté symfonie a dalo v posledních chvílích Beethovenovi mnoho štěstí a poklidu. Leitmotivem filmu režisérky Agnieszky Hollandové je svoboda, svoboda ducha a tvorby, ničím neomezena, protože jen tak lze v umění dosáhnout pravdivosti. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (100)

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Tetuška Agnieszka nemala na tento film veľa peňazí, a tak sa historickú atmosféru snaží navodiť nie davovými scénami a úchvatnou výpravou, ale... prirodzeným osvetlením. Alebo aspoň takmer. Všetko sa topí v temnote a blikavom jase sviečok a vy si zapamätáte, že toto bol vizuálne najtemnejší film od Sedem ;-). Zvyšok? Klasický priemer vhodný na "DVD doháňanie restov z kina". Dialógy sú síce dobre napísané, ale tých rečí Harrisa a Krugerovej stále v jednej a tej istej miestnosti je skrátka priveľa (v Ludvíkovom byte sa odohráva 70% filmu). Ed hrá tradične výborne, ale Diane je len o čosi lepšia ako v Tróji (to jej dirigovanie je fakt srandovné). Navyše film zažije vyvrcholenie kdesi na trištvrte cesty (premiéra deviatej) a potom už je to len také zadychčané dobiehanie po famóznom šprinte v cieľovej rovinke. ()

klerik 

všechny recenze uživatele

Pocitu, že ide o trochu okázalejšiu televíznu inscenáciu som sa síce nezbavil počas celého filmu, ale film je vystavaný na osvedčenej schéme (POLLOCK, FRIDA, LIBERTIN), ktorú nemohla pokaziť ani režisérka... Ed Harris je tradične presvedčivý, Diane Kruger sa tiež snaží a úžasná hudba tomu dáva štvrtú hviezdu... Dlhá scéna z koncertu bola nevyhnutná a vďaka hudbe je úžasná, no z filmového hľadiska to bola vlastne barla, aby sa nevyvážený film nerozpadol... Klubovka, ktorá poteší svojou inakosťou... ()

Reklama

m.krudenc 

všechny recenze uživatele

Geniální hudba Ludwig van Beethovena, tento film zachránil. Dějově mě film jaksi minul, i když příběh filmu není zas tak špatný, ale jak zazněla božská Beethovenova díla, tak mě naplnila boží fascinace, to nepopírám. Dost pochybuji, že Ludwig van Beethoven, skladatelský zjev, se takhle nějak opravdu ve skutečnosti nerudně projevoval. I když si samozřejmě nemůžu být jistý. Někdy to tak bývá že géniové mají někde ubráno. Nicméně nebýt té hudby tak nadšení z filmu zcela vyprchalo. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Film jednoho herce, jedné postavy, jednoho velikána a také jediné bestie. Ed Harris umí zahrát cokoliv od morálně založeného velitele vojenské jednotky, přes ostřelovače z druhé světové války až k malíři, který byl nepochopen. Ani tentokrát nezklamal a předvádí opravdu úchvatný výkon, který by si zasloužil aspoň nominaci za oscara. Jeho kreace je opravdu úžasná a v 80% scén jsem ho vůbec nepoznával a viděl v něm pouze tu bestii, kterou představoval. Diane Kruger není takové dřevo jako v Lovcích pokladů, ale ani velký zázrak. Škoda, že Agnieszka Holland trochu nepřidala na gradaci a atmosféře, protože scénář působí dost prázdně na to jaký mohl mít.. Beethoven měl velký potenciál a tn nebyl tentokrát vyždímán do poslední kapičky. Rozhodně za pozornost stojí dokonalá a božská sekvence, kdy Beethoven diriguje podle pokynů své pomocnice a rozehrává tak úchvatnou minimálně 10 minutovou jízdu hudebním nebem. ()

LEATHERFAC 

všechny recenze uživatele

Vážení přátelé... Bacha - los spoileros!!! Harris je dobrej, ale Oldman se mi v téhle roli líbil víc. Freddyho ségra tu vypadala docela často jakoby z oka vypadla Magdaleně Kožené (obrovské plus) nicméně velká herečka to rozhodně není (dost velké mínus). Jinak film jako celek působí dost mdle, nazáživně. Scénář je chabý, a hlavně občas mi to dosti připomínalo Amadea. Občas hodně silně... Hlavně scéna diktování not je zcela jasně udělaná jak přez kopírák, což mě v té chvíli přišlo tak sprostý, že mě to až nasralo. Navc v Amadeovi je tahle scéna opravdu geniální a vrcholem celého filmu, kdežto tady to působilo až skoro legračně hloupě. A nejvíc mě zklamal ten nijaký konec - odchod do polí? A to má být jako co? Důkaz režisérčina tápání? Naznačuje nám tím že neví kudy kam z tohohle filmu? No ano - působilo to tak na mě. Film totiž vrcholí scénou na premiéře Deváté...a pak už co? Divné. A konec ani nijak nenaváže na úvodní dramatickou scénu s umíáním. No... Režisér, který neumí ukončit film, by neměl ani točit... Celý tenhle pokus tak zachraňuje opravdu především ta úchvatná Ludwigova mjuzik... ()

Galerie (49)

Zajímavosti (8)

  • Premiéra "9. symfonie" ve filmu rozhodně neodpovídá skutečnému provedení. Beethoven nestál na dirigentském stupínku, ale dirigoval skladbu alespoň zpovzdálí. (L_O_U_S)
  • Winona Ryder odmítla roli Anny, protože byla nespokojená s tím, že během celého natáčení by musela nosit blond paruku. (newpage)
  • 11-milionový projekt studia MGM americké díváky velmi nezaujal. Debutoval na 40. příčce žebříčku návštěvnosti s obratem 70 460 dolarů. Celkový obrat v USA se nakonec vyšplhal na 355 968 dolarů. (imro)

Reklama

Reklama