poster

Ve stínu Beethovena

  • USA

    Copying Beethoven

  • Německo

    Klang der Stille

  • Německo

    Klang der Stille

  • Maďarsko

    Beethoven árnyékában

  • Slovensko

    V tieni Beethovena

  • Velká Británie

    Copying Beethoven

Drama / Životopisný / Hudební

USA / Německo / Maďarsko, 2006, 104 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tahit
    ***

    Dějově mě film jaksi minul, ale jak zazněla božská Beethovenova díla, tak to byla boží fascinace, to nepopírám. Dost pochybuji, že Ludwig van Beethoven, skladatelský zjev to nevídaný, se takhle nějak opravdu ve skutečnosti nerudně projevoval. I když si samozřejmě nemůžu být jistý. Nicméně nebýt té hudby tak nadšení z filmu zcela vyprchalo.(19.5.2013)

  • Nach
    ***

    Místy zajímavý, místy zdlouhavý, ale každopádně skvěle zahrané. Ed Harris je zde k nepoznání, ale skvěle se na něj dívá. Role Beethovena mu geniálně sedla. Historicky je to však celé nepřesné. Hudba je naopak dokonalá (aby ne, když je samotného Beethovena) a kamera v kvalitě také nezaostává. Přesto však ta čtvrtá hvězda utekla jen o fous. 70%(9.11.2012)

  • Ronee
    ***

    Tradičná štruktúra, žiadne prekvapenie, ale aspoň Beethoven...Začalo to smrťou Maestra, presne ako iné historické filmy (Alexander Veľký, Amadeus), nebolo to hlavne o Beethovenovi, ale hlavne o Anne Holz, študentke konzervatória, skladateľke, ktorá prepisovala jeho noty, keď už bol takmer hluchý. Veď hej, preto aj ten názov...Ona chcela byť ako on? Asi... Aj tak nechápem, ako mohol počuť, čo mu ona hovorí, občas šepká, keď nepočul ani orchester! Presne ako Amadeus nebol celkom o Amadeovi, ale o Salierim. Malo to dosť rýchly spád. Ale musím vyzdvihnúť pasáž v divadle, kedy som si vypočula krásnu symfóniu č. 9. A sa mi aj nezdalo, prečo tam spomína tú mesačnú sonátu...šak to on ju tak nepomenoval. A tiež, že aká Anna Holz?(19.12.2010)

  • FireTight
    *

    Vyloženě zklamání, které mi naprosto nic neřeklo a to mám vážnou hudbu docela rád a všechny velké skladatele historie obdivuji. Jenže tohle, to by si nezasloužila ani nějaká totální skadatelská nula, tím méně Beethoven. Když tak o tom přemýšlím, za ty téměř dvě hodiny se na plátně staly vlastně jenom dvě věci - premiéra a Beethovenova smrt (asi? pokud jsem ten totálně nic neříkající konec pochopil správně). Všechno mezi tím je nic neříkající vata, kde se nic neděje a jen se zbytečně natahuje čas. Proto hodnotím jednou hvězdičkou a to za Harrisovu jakous takous podobu se skutečným Beethovenem a za hudbu.(19.12.2010)

  • elle
    **

    Beethoven má v sobě něco tak velkého, co se nějak brání vmáčknout se do literární nebo filmové podoby, aby to bylo věrohodné. Každý se toho nějak lekne a natočí kompromis. Obsadit postavu protihráče Beethovena ženou je už samo o sobě riziko, protože se celý film bojím, jestli z toho nebude laciná romance, ale obsadit zamýšlený umělecko-platonický vztah nudnou Dianou Krugerovou je smrtící. Není to první film, který tato herečka kazí ne nedostatkem snahy, ale pouhou přítomností. Modelky prostě nemohou být opravdu zajímavými herečkami. V dokonalosti jejich tváře, která tak dobře vypadá s tím pravým nalíčením na fotkách, je něco, co se filmovému prachu přímo vzpírá a nechce na nich ulpět. Chvílema jsem se opravdu snažila si ji představit jako to, co mi Hollandová servíruje - jako děvče na začátku 19. století, posedlé hudbou, jež musí neustále snášet odpor a předsudky mužá i žen a nešlo to. Nejvíc jsem jí věřila, že nesnáší krysy. Není ani dobrá jako kostýmní herečka. Doufám, že to je její poslední kostýmní film. Ed Harris je o mnoho pater lepší herec a chvílemi mi jeho interpretace sedla, ale příběh nešel daleko a já s ním taky ne. Ed Harris je navíc pro mě příliš známá tvář, Takže Polka natáčí anglicky mluvený film o německém skladateli, tedy lépe řečeno o modelce, která hraje ženu, která ho obdivuje, inspiruje a chce být Beethovenem.(19.9.2007)

  • - Herec Ed Harris, který ztvárnil hudebního velikána, nosil ve filmu hnědé kontaktní čočky, aby změnil barvu svých očí. (Lynette)

  • - 11-milionový projekt studia MGM americké díváky velmi nezaujal. Debutoval na 40. příčce žebříčku návštěvnosti s obratem 70 460 dolarů. Celkový obrat v USA se nakonec vyšplhal na 355 968 dolarů. (imro)

  • - Wenzel Schlemmer (Ralph Riach) ve filmu mluví o skladbě "Pro Elišku". Ta však nebyla vydána do roku 1867 a ani není jisté, zda vůbec byla věnována "Elišce". (L_O_U_S)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace