Reklama

Reklama

Ve stínu Beethovena

  • USA Copying Beethoven (více)
Trailer

Obsahy(1)

Aby složil svou Devátou symfonii, musel být svobodný – ve všem... Jemný příběh o posledních letech života Beethovena – jeho vášni, žádostivosti, utrpení, jeho lásce a jeho genialitě. Beethoven právě dokončuje Devátou symfonii, jeho nejvýznamnější dílo. Je hluchý, nemocný, ve špatných náladách, zpitý a naprosto sám. Lidé ho obdivují a zároveň jím pohrdají, nikdo mu nerozumí a není zde nikdo, kdo by mu pomohl v jeho nejhorších chvílích – až na mladou ctižádostivou skladatelku… jeho múzu… strážného anděla… který se objevil v jeho životě. Jejich vztah, nejprve neohrabaný až trapný se brzy změní v opravdové přátelství a vzájemně prospěšné hudební partnerství. Partnerství, které umožnilo premiéru Deváté symfonie a dalo v posledních chvílích Beethovenovi mnoho štěstí a poklidu. Leitmotivem filmu režisérky Agnieszky Hollandové je svoboda, svoboda ducha a tvorby, ničím neomezena, protože jen tak lze v umění dosáhnout pravdivosti. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (100)

misterz 

všechny recenze uživatele

Škoda, že sa celý film točí iba o dôsledkoch a nie aj o príčinách. Divák sa tu pomerne dopodrobna dozvedá o Beethovenovej ťažkej povahe, o jeho výčinoch a excesoch, ale o tom, čo ho k tomu viedlo a prečo bol taký aký bol ani zmienka. Chýbal tomu komplexnejší pohľad na túto osobnosť. Takto sa síce na to dobre pozerá, no po čase to môže trocha nudiť, keďže je to stále o tom istom. Nejaké tie flashbacky do jeho minulosti (20-30 min./film) by dejovej linke iba prospeli. No na druhú stranu, tá premiéra 9. symfónie bolo niečo úchvatné a dychberúce, jednoznačne tá najlepšia sekvencia filmu. Pre mňa je Beethoven vo "svätej" trojici najlepších hudobných skladateľov akí kedy po tejto zemi chodili. Aj keď neupieram celkové prvenstvo a genialitu Mozartovi, Beethoven ho niektorými svojimi melódiami prekonal. Slabší nadpriemer. 70/100 ()

Zlosyn.dna 

všechny recenze uživatele

Agnieszka ma tak trochu sklamala. Tentokrát si naložila zrejme príliš. Scenár je nevýrazný, Harris ma nepresvedčil, sekvencie filmu majú kolísavý charakter. Predčasné vyvrcholenie filmu v trištvrtine jednoducho nechápem! Potenciál ktorý ponúka sám Ludwig van zostal trestuhodne nevyužitý. Jednoznačne film zostáva "v tieni Beethovenovej geniality". Škoda. ()

Reklama

BigMarthy 

všechny recenze uživatele

Pánové, jež chtějí tvořit filmech o hudebních skladatelích by si měli vzít příklad z pana Formana. Tento snímek je špatně vybraný již od počátku. Ed Harris je fantastický herec, ale cítění s touto muzikou prostě postrádá. Je vidět, že je to herec, ne Beethoven. Ani co se týče jeho charakteru se mu nedokázal napodobit. Nejedná se o žádné struhující dílo, ačkoliv hudba k tomu vybízí. Ač nerad, dávám tři hvězdičky, jedná se o průměr, jeho potenciál byl trestuhodně nevyužit. ()

ArdathBay 

všechny recenze uživatele

Film jedné výborně natočené scény s nááádhernou Ódou na radost, která ve spojení s umocňujícím prostorovým zvukem opět dokazuje, že geniální hudba nezná pojem času. Bohužel to je skoro vše ( mimo pár scén s Edem Harrisem ), proč se na film podívat a to je trestuhodně málo. Dialogy ujdou, ale chemie mezi Beethovenem a jeho přepisovačkou prostě nefunguje. Plno postav a věcí není dotáhnuto do konce a je to velká škoda. Nedotaženost je až bolestná ve srovnání s mnou adorovaným Amadeem. A to ty dva považuji za minimálně rovnocenné ... ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Jsem hodně alergická na americké pokusy znázornit evropskou historii. I tenhle film ji z hlediska faktů znásilnil, ale po aktu nezůstala pachuť na patře, roztrhané prádlo a rozedřené lokty. Možná tomu trošku pomohla i paní režisérka. Ale hlavně mám pocit, že tvůrci prožívají to stejné krásné mrazení v zádech, když u Beethovenovy deváté nastoupí sbor s Ódou na radost. Takže celý snímek musím vnímat jako poklonu hudbě pana Beethovena. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (8)

  • Winona Ryder odmítla roli Anny, protože byla nespokojená s tím, že během celého natáčení by musela nosit blond paruku. (newpage)
  • Premiéra "9. symfonie" ve filmu rozhodně neodpovídá skutečnému provedení. Beethoven nestál na dirigentském stupínku, ale dirigoval skladbu alespoň zpovzdálí. (L_O_U_S)
  • Wenzel Schlemmer (Ralph Riach) ve filmu mluví o skladbě "Pro Elišku". Ta však nebyla vydána do roku 1867 a ani není jisté, zda vůbec byla věnována "Elišce". (L_O_U_S)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno