Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Po pádu Římské říše si Irové podmanili rozdrobené britské kmeny. Aby si udrželi nadvládu, nesmí dopustit sjednocení britských kmenů. Na britském hradě Tantallon vede lord Aragon jednání mezi rozdrobenými kmeny a navrhne jako krále sjednocených Britů lorda Marka. O jednání se dozvědí Irové, a zaútočí pod vedením krvelačného Morholta. V bitvě padne Aragon i jeho žena. Z jejich syna Tristana je rázem sirotek, kterého zachrání lord Mark. Ale při záchraně přijde o pravou ruku. Mark odveze Tristana na svůj hrad, kde ho láskyplně vychová jako vlastního. O devět let později Irové v čele s Morholtem opět přepadnou Brity a získají i zajatce. Tristan vymyslí léčku, jak je osvobodit. V těžkém boji nejen osvobodí zajatce, ale také zabije Morholta, který se za věrné služby měl stát manželem irské princezny Isoldy. Tristan je v boji zasažen mečem s otrávenou čepelí a považován za mrtvého. Jeho tělo je podle tradic uloženo do člunu a vysláno na moře. Člun uvízne na irském pobřeží, kde ho najde Isolda. Pečuje o něj v opuštěné chýši a zamilují se do sebe. Isolda mu ale zatají svůj původ. Zotavený Tristan s pomocí Isoldy prchá před Iry a vrací se domů. Irský král chce překazit hrozící sjednocení Britů a vyhlásí turnaj, v němž vítězi připadne ruka jeho dcery Isoldy. Tristan Markovi slíbí, že pro něj vybojuje ruku irské princezny, a tím zajistí mír. Netuší, že irská dívka, kterou miluje, je princezna Isolda. Turnaj vyhraje a Isolda se podrobí svému poslání a vdá se za Marka. Ten se do ní také zamiluje a je k ní velmi pozorný... (TV Prima)

(více)

Recenze (303)

CinemaView.sk (Michal Šmajda)

"Koniec koncov je Tristan a Isolda, s výnimkou bojových scén, slušne pozerateľný film, vďaka ktorému sa priučíte niečo málo o histórií alebo si osvojíte základné vedomosti o nesmrteľnom mileneckom páre. Ak nečakáte žiaden veľký, efektmi, búrlivým tempom a hereckými výkonmi nabúchaný historický film…" více

Filmkabi.net (Rena Androvičová)

"Rozhodně nejzávažnějším deficitem filmu je zmatené vymezení, nejen žánrové, ale zejména dějové. Paralelně totiž probíhají dvě jaksi úplně separátní linie, které nejste s to spojit do smysluplného celku ani po odzkoušení všech možných úhlů pohledu. Původní tvůrčí nápad obohatit koncept tragické…"

Filmpub.cz (Kateřina Svatoňová)

"Příliš dokonalá forma znemožňuje sledování v televizi, kam by se však hodil způsob budování příběhu. Je škoda film Tristan a Isolda zařadit jako pouhý komentář k večerním rodinným aktivitám, nelze však od něj očekávat celistvé rozpracování věčného tématu tak, jak by si zasluhoval. Ani literárnost…"

Filmweb.cz (Tomáš Chvála)

"Tristan a Isolda je defakto „pouhým“ klišé – prostě další klasický příběh o zakázané lásce, která nemohla dojít naplnění. Kevin Reynolds to ale ukočíroval až nečekaně schopně a díky jeho citlivému vedení je Tristan a Isolda patrně nejlepším filmem, který jsem na toto téma v posledních letech viděl.…" více

Kinema.sk (Vladimír Kurek)

"Tristan a Isolda v podaní režiséra Reynoldsa je zvláštny medzi-útvar. Nie je to ani komorná dráma, ani historický veľkofilm. Napriek tomu v ňom nájdete mnoho intímnych dialógov medzi hlavnými postavami (teba spomenúť ešte Rufusa Sewella) a niekoľko bitiek. Žiaľ s výnimkou dvoch citácii na svojho…" více

MarastJakcyp.com (Barbora Zveřinová)

"Tristan a Isolda je historické milostné drama, které vychází z původní legendy jen velmi volně. Vytváří dostatečně přitažlivé historické prostředí včetně zajímavých bojových scén, ale citelně pokulhává v milostné rovině příběhu. Podtrženo a sečteno jde o průměrný film. Ve většině publika asi…" více

MovieZone.cz (Petr Siska)

"Potěšitelné je, že ať už to s Reynoldsovými produkčními možnostmi nebo cílením na konkrétního diváka bylo jakkoli, při pozornějším sledování se ukáže potěšitelný fakt, že se rozhodl umístit drásavost a bolest do samé struktury příběhu, k čemuž vizualizované násilí vlastně nepotřebuje. Tmavá…" více

Tiscali.cz (Šimon Šafránek)

"Vizuální podobě díla od polského kameramana Artura Reinharta dominuje pocit vlhkého, nehostinného a nijak velkolepě osídleného světa: natáčelo se v Irsku a také v Čechách. Bitvy jsou spíše standardní, rozhodně neoplývají manýrou digitálních efektů. Hudba Anne Dudleyové by však zasloužila prostříhat…"

Související novinky

Na co do kina v XVIII. týdnu?

Na co do kina v XVIII. týdnu?

05.05.2006

Ač se to může zdát podivné, odpověď na tuto otázku není vůbec jednoduchá. První květnový týden totiž připomíná bonboniéru, která je sice malá, ale všechno co v ní najdete je vynikající, i když je… (více)

Reklama

Reklama