Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Remi AdefarasinHrají:
Jonathan Rhys Meyers, Scarlett Johansson, Emily Mortimer, Alexander Armstrong, Matthew Goode, Brian Cox, Penelope Wilton, Colin Salmon, Steve Pemberton (více)Obsahy(1)
Muž, který řekl 'Raději bych byl šťastný než dobrý', viděl hluboko do podstaty života. Lidé se bojí čelit faktu, jak ohromná část života závisí na štěstí. Je děsivé vědět, kolik toho je mimo naši kontrolu. V tenisu jsou momenty, kdy míček udeří do okraje sítě a na setinu vteřiny se může překulit dopředu nebo zpátky. S trochou štěstí spadne dopředu a vy vyhrajete. Nebo možná ne a vy prohrajete.
Match Point – Hra osudu je drama o společenském vzestupu mladého muže a děsivých následcích jeho ctižádosti. Hlavní hrdina se nedokáže rozhodnout mezi dvěma ženami a nenachází cestu ven. Uchýlí se tedy k extrémnímu řešení. Děj filmu zasadil režisér Woody Allen do anglické vyšší společnosti. Scarlett Johanssonová zde hraje krásnou americkou dívku, která vstoupí mezi Jonathana Rhys Meyerse a jeho ženu Emily Mortimerovou. Matthew Goode je Emilyn bohatý bratr, který tuto zápletku odstartuje. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (903)
V pár scénách je Scarlett Johansson opět nádhernou ženou s bujným poprsím a krásnými vlásky, bohužel tomu tak není po celý film a s ubíhajícím časem se z ní stává jen obyčejná notorická žárlivka. Jonathan Rhys Meyers hraje chlapa, který je neskutečný slaboch a nezaslouží si, aby o něj taková dívka jako je Scarlett opřela kolo. Avšak Woody Allen svět vidí jinak a podle něj štěstěna přeje těm špatným. Film se snaží být dramatický i když v celé první půli k tomu není jakýkoliv důvod. Z letmých pohledů se stává zamilovanost , z ní se stává posedlost a přesto posedlý muž je hlavním hrdinou a člověkem, kterého se Allen snaží vidět jako chudáčka a s tím já prostě nesouhlasím. Postavy se chovají neskutečně stupidně a místo toho, aby je vedli jejich pocity je vede pocit scénáristy. Allena nemám rád a i přes změnu žánru pro mě zůstává nudný a obyčejný. ()
Červená knihovna. I když tohle je spíše taková rudá knihovna. Woody po letech ne zrovna dobrých filmů už potřeboval, aby mu míček přepadl, klidně i díky prasátku, přes síť na tu správnou stranu hřiště. Přesunutí do londýnských vod spolu s “pohitchcockovatěním” mu rovnou vyhrálo celou hru. A jak dokazují snímky následující, tak to nebyla pouze labutí píseň či náhoda. Naštěstí. ()
No moc velkej frajer hlavní hrdina nebyl. Měl jenom dvě holky a nevěděl jak z toho ven. Jóóóó kdo si hraje s ohněm spálí se. Ne každej je frajer jako já, aby měl holek třeba deset a vše dokázal ošéfovat. Musím se však přiznat, že tenhle film s příbývajícími minutami ošéfoval mě. Ať už díky dobře gradovanému příběhu nebo skvělým hereckým výkonům dua Scarlett Johansson a Jonathan Rhys Meyers. ()
Bohužel závěrečná čtvrtina filmu je vzhledem ke zbytku svou koncepcí úplně někde jinde a sráží tak celkový dojem minimálně o stupínek dolů. Z poměrně slibně vypadajícího, herecky slušného a dramaticky silného snímku se stává v závěrečných momentech komediální fraška, která je sice sama o sobě humorná ale jaksi sem v tomto případě nepadne. Allen však těží z minima maximum. Vybral poměrně schopné herce, atraktivní téma (milostný trojůhelník) zasadil do ještě více atraktivního prostředí (anglická smetánka) a vše doplnil pěkně štiplavými a dynamicky napsanými dialogy. Ale ať se může film zezačátku zdát jakkoli dobrý, konec je velice špatný a člověka to až zamrzí. Celkově tak něco mezi třemi a čtyřmi hvězdami. ()
Mám si lámat hlavu, jestli je lepší starý "ohmataný" Woody nebo jeho experimentální odvrácená strana, ztrácet se v bludišti "dežaví" a rozebrat to po slovech, po gestech? Kašlu na to, byla to pohoda, víc než to - byla to příjemně mrazivá pohoda a jdu si to dát ještě jednou .... a ještě jednou a ...... ()
Galerie (50)
Zajímavosti (25)
- Chrise (Jonathan Rhys Meyers) můžeme vidět číst Dostojevského knihu "Zločin a trest". Později na ni odkazuje, když říká, že někdy je třeba obětovat nevinnost kvůli úspěchu. (Morien)
- Film byl uveden mimo soutěž na filmovém festivalu v Cannes v roce 2005. (don corleone)
- Film má 124 minut, čímž se ve své době stal nejdelším, jaký kdy Woody Allen natočil. (don corleone)
Reklama