poster

Apocalypto

  • USA

    Apocalypto

  • Slovensko

    Apocalypto

  • Velká Británie

    Apocalypto

Drama / Dobrodružný / Thriller / Akční / Historický

USA, 2006, 133 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • viperblade
    ***

    Že je Mel skvělý režisér, jsme se přesvědčili už u Statečného srdce. Jenže tady mi ke spokojenosti nestačí pouze jeho jméno na postu režiséra. Chtělo by to hlavně silnější příběh a o něco kratší stopáž. Tedy ty věci, které byly právě u výše zmíněného snímku. Takže, Mele, dnes jen průměr. P. S. Kamera byla skvělá, kvůli ní dávám o hvězdu navíc.(11.8.2010)

  • Cervenak
    ****

    Mel možno praktizuje "drink and drive" a nadáva na Židov, ale to nič nemení na fakte, že je výborný režisér. Akonáhle si človek zvykne na digitálnu kameru, ktorá k "dobrodružnej epike" proste nepasuje, už si uvedomuje len to, ako je to famózne natočené. Príbeh je archetypálne dokonalý - je to dobrodružstvo jedného obyčajného domorodca z džungle, pre ktorého je najväčšou zábavou požieranie tapírích vajec a jediným zmyslom života nakŕmiť ženu a deti, a tohto Gibson prevláči neuveriteľnými zážitkami. My možno čakáme niečo viac, ale ten divoch z mexickej džungle spred 500 rokov nemohol zažiť nič úžasnejšie. Tlieskam práve za to, čo ostatní vytýkajú - že Gibson neriešil pád Mayov, ale že sa o túto tému len krátko, ale výdatne obtrel hlavným príbehom. Strhujúcejšie, šťavnatejšie a vzrušujúcejšie ako vypáchnuté Statočné srdce. A totálne, nátlakovo a sympaticky nehollywoodske.(13.3.2007)

  • TeeAge
    ****

    Určite sme mohli byť všetci spokojnejší, keby bol Gibson pridal trocha viac Mayovskej histórie a pôvabu, no on si zvolil znova svoju jedinečnú, krvavejšiu cestu. Film sa stáva výnimočným vďaka pôvodnému mayskému jazyku (vo filme nepadne slovo v žiadnom inom jazyku) a neskutočne autentickým hercom. Čarovný výber na castingoch, absout noncommers prístup režiséra ho robí nenapodobyteľným zo všetkých Hollywoodskych produkcii vôbec. Rudy Youngblood nesmierne zaujal. Dúfam, že ho ešte niekde uvidíme...(29.11.2009)

  • RHK
    ****

    Jeden ze 100 nejlepších akčních filmů - 100 Greatest Action Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Akční historický film z prostředí na pomezí tří kultur ze tří věků - pralesní indiáni (pravěk), Mayská civilizace (středověk) a právě připlouvající první španělští dobyvatelé (objevení Ameriky - počátek novověku). Indiánský mladík z dobyté vesnice v pralese je určen jako mayská oběť na oltáři pyramidy. Zatímco začátek filmu je prostý jako Osada Havranů následovaný výpravnou částí jako z Indiana Jonese, druhá půlka filmu je skvělou nepřetržitou pralesní akcí srovnatelnou s Rambem. Gibson jako režisér je schopný natáčet bravurně především akční scény, ale jeho filmy jsou pro mne poznamenány až nadměrnou krutostí, ať už jde o strhující Statečné srdce, nebo vytržené indiánské srdce. Lze ocenit zdůraznění těžkého údělu Mayských nevolníků a otroků barvami souvisejícími s jejich prací - např. bílí vápeníci a namodralí barvíři v kontrastu s okázale nastrojenými a namalovanými kněžími. Trailer: http://www.csfd.cz/film/221334-apocalypto/videa/(20.8.2009)

  • pan Hnědý
    ***

    Toto intenzivní nonstop akční dobrodružství mě přeneslo do starověké civilizace Střední Ameriky. Záhadné mayské kultury se představí v hlavní roli mladík Jaguáří tlapa (Rudy Youngblood), pro mě nepříliš znamí, který zahrál velmi dobře i s protivníkem Raoulem Trujilloem. Naplněné dobrodružství s nepřetržitou akcí a úžasnou kamerou, dobrým zvukem je Apocalypto poutavý a pro mě další filmový zážitek Mela Gibsona. Zpomalený záběr běžícího jaguára, nebo narození dítěte ve vodě je nezapomenutelné.(9.11.2011)

  • - Scéna přepadení pralesní vesnice je zcela v rozporu s vědeckými poznatky. Každá válka i bitva měla přesná pravidla. Lest, výpady ze zálohy a podobné triky Indiáni neznali. Uvedné lze také vnímak jako jeden z důvodů, proč tak snadno podlehli španělským dobyvatelům. Vůbec totiž nepředpokládali nějaký podraz z jejich strany. Válka po mezoamericku začala obvykle vysláním poslů do jiného městského státu s žádostí o pravidelné dodávky tributu, třeba kakaa, kukuřice a také lidí pro obětování. Pokud město odmítlo, přišla další výzva a teprve pak vytáhlo vojsko v čele s králem nebo význačným šlechticem do boje. Takto válčili zejména Aztékové a tato pravidla se dodržovala, i když šlo o bitvu s Indiány na nižší civilizační úrovni, považovanými za barbary. Bitvy a války měly v mayské civilizaci klíčový význam. Král válčil především z rituálních důvodů. Jeho prestiž výrazně stoupla, když dokázal porazit vladaře jiného městského státu a získat významné zajatce. Podle jejich počtu se hodnotila kvalita krále. O rituální formě válek svědčí i fakt, že dobytá území mayští králové neobsazovali. Moc ponechali lokálním vládcům, kteří museli vítězi platit tribut. (Wences)

  • - Do útoku proti Apocalyptu vyrazil guatemalský komisař pro otázku rasismu: "Film představuje Maye jako národ barbarů a zabijáků, které mohl zachránit jedině příchod Španělů." Mel Gibson mu však oponuje, že pouze zachytil potvrzené historické události. (Pumiiix)

  • - Mayští lingvisté se upřímně radují z toho, že v Apocalyptu zaznívá indiánský dialekt Yucatec. "Jsme vděční, že někdo obrací pozornost celého světa k naší kultuře. Je to skvělá šance, jak řeč Mayů vrátit zpět do běžného života," říká profesorka Hilaria Maas z Yukatanské univerzity. (Pumiiix)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace