Režie:
Guillermo del ToroScénář:
Guillermo del ToroKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Javier NavarreteHrají:
Ivana Baquero, Doug Jones, Sergi López, Ariadna Gil, Maribel Verdú, Álex Angulo, Federico Luppi, Roger Casamajor, Ivan Massagué, Manolo Solo, Fernando Tielve (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Píše se rok 1944 a dvanáctiletá Ofélie jede se svou těhotnou matkou za otčímem, frankistickým důstojníkem, který kdesi v horách na severu Španělska potlačuje zbytky republikánského povstání. Život ve vojenské posádce ale nenabízí Ofélii pouze realitu poznamenanou boji s povstalci, všeobecným nedostatkem jídla a velmi chladným vztahem s otčímem – v nedalekém starodávném labyrintu potká dívka jednou v noci starého fauna, který ji prozradí, že je ztracenou princeznou kdysi mocné pohádkové říše a současně poslední nadějí na její záchranu. Než se ale opět setká se svým královským otcem, musí splnit několik úkolů. Fascinující podívaná a silný příběh o tom, že ve světě dětské fantazie se za život, čest a odvahu platí stejná cena jako ve světě dospělých. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (1 606)
Guillermo del Toro je v dávkování brutality až nezdravě umanutý. Některé scény jsou intenzivní jenom díky krvavým zásekům, což je postupem času nejen repetetivní ale i velice neoriginální. Stejně jako partyzánská báchorka, která by bez svého fantazijního bratřícka, jež jí dodává hloubku a poetický přesah, byla jen opakováním všeho, co už tady bylo. Del Toro tak jako dramatik postrádá cit pro řetězení událostí, ale zato jako snílek, kterému se zdají především noční můry, u málokoho najde důstojnou konkurenci. ()
Tenhle film mi nějak nejde do hlavy. Svým způsobem je originální, protože spojit realistické drama s fantasy pohádkou není moc časté, ale toto spojení alespoň v případě Faunova labyrintu moc nefunguje. Nebo já nejsem cílová skupina (ostatně jakému divákovi je tenhle film vlastně určen?) A ten konec mi přijde taky nějaký zvláštní (a taky díky rozuzlení vážně pochybuju, že to má být něco příbuzného pohádce, protože ty končí krapet jinak). Když tak přemejšlím o hodnocení, nebudu dávat * navíc jen kvůli prazvláštnímu "obalu" (příběh byl sice vcelku dobrej a nenudil jsem se u něho, stejně tak triky a vše kolem toho, ale hlavní hrdinka mi přišla docela nesympatická, což je, zvláště u malé holčičky, docela smutný), takže hodnotím průměrem. Výstižné komentáře: Kulmon, petaspur. ()
Fantasy příběh stříhnutý válečnou okupací. Maribel Verdú, jejíž postava byla v Mexické jízdě horkokrevnou, smyslnou a silně ženskou se zde představuje ve vedlejší, avšak důležité a výrazné roli chudé a dobrosrdečné služebné, aniž by tím ztratila cokoliv ze svého zvláštního půvabu. Pokleslý, sadistický a chladnokrevný parchant v podání Sergi Lopéze bude nejspíš vzbuzovat vlnu odporu a nevole. Rušivým elementem je viditelná nevyváženost děje, převážně v druhé polovině. Rozhodně mohlo být méně bojových scén, které jsou pro hlavní dějovou linii vcelku nepodstatné a zbytečné. Charakter hlavního záporáka funguje spolehlivě do chvil, kdy začnete mít pocit, že hlavní příběh je tím takto utlačován. Následkem je velká škoda nedotaženosti příběhu a nerozvinutého potenciálu ztvárnění labyrintu a fantastických tvorů. Celkové vyznění filmu, za pomoci herců, několika působivých a silných momentů, efektů a hudby, mi však nedovoluje dát méně než čtyři hvězdičky. Za pousmání stojí pár hlášek, vyzařujíc jistou dávku černého humoru: "Pokusím se amputaci provést co nejšetrněji", "Co jste mu udělal?" - "Nic moc, blýská se na lepší časy." ()
Fantasy film? Rozprávka s hororovými prvkami? Poeticky spracovaný vojnový film? Del Toto by mohol pokojne točiť siedmeho Pottera a poniektorí by boli v siedmom nebi. Pri Faunovom labyrinte mrzí akurát to, že fantasy línia je spracovaná o dosť lepšie ako tá vojnová, ktorá až na pár drsnejších scén neprináša vlastne nič nové. Celkovo nejde o film, ktorý by som si púšťal zas a zas ale kvalitné dielo hodné povšimnutia je to určite. ()
Krásný kontrast dvou světů - reálného, jemuž velí ctižádostivý a egoistický kapitán a snový, plný fantazijních stvoření, profesorským faunem počínaje a strašidelným Pale-Manem konče. Tímto se dostávám k efektům, resp. maskám, které jsou originální, nápadité, do posledního čtverečního centimetru precizní a působící úplně realisticky. Smutný film, který je naplněn výbornými hereckými výkony, lahodnou hudbou a je jenom velká škoda, že onen labyrint nedostal ještě o maličko větší prostor. 19 miliónů dolarů(rozpočet)/82 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Galerie (65)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (57)
- Režisér uvedl, že tento film má být "filmem trojek". Točí se kolem tří žen: Ofelie (Ivana Baquero), její matky (Ariadna Gil) a Mercedes (Maribel Verdú). Nacista Vidal (Sergi López) má s sebou vždy dva důstojníky. Faun (Doug Jones) má tři víly. Ofelie plní tři úkoly, u Pojídače dětí (Doug Jones) vybírá ze tří skříněk. To má být narážkou na klasické pohádky nebo mýtické příběhy, kde výraznou složku tvoří číselná symbolika. (Morien)
- Pôvodne sa uvažovalo, že príbeh by sa odohrával okolo tehotnej ženy a jej vzťahu k Faunovi (Doug Jones). (Greenpeacak)
Reklama