Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Televízny film na motívy románu nemeckého spisovateľa Ludwiga Ganghofera o honbe na čarodejnice v stredoveku. --- Televízny film na motívy románu nemeckého spisovateľa rozvíja príbeh z obdobia honby na čarodejnice v stredoveku. Rok 1618 - kdesi medzi Salzburgom a Regensburgom. Do náboženských bojov o čistotu viery a vyháňania diabla z ľudských duší vstúpi objav. Keď pri ťažbe v soľnej bani po prvýkrát použijú metódu odstrelu pušným prachom, objaví sa v soli ľudská podoba. Pre fanatikov to znamená aj to, že všetko nové plodí nečisté sily. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (15)

javlapippi 

všechny recenze uživatele

"Bože, daj aby krv tiekla!" Sedemnáste storočie nebola bohvieaká doba k životu. Bežný plebs buďto pracoval alebo bol v kostole a jedna z mála možností k obveseleniu boli katolícko-luteránske spory alebo verejná poprava, najlepšie bosorky prostredníctvom ohňa. Hlavný hrdina je na svoju dobu trošku precitlivelý, pri prvej náhodnej diváckej účasti na upaľovaní pokazí všetkým zábavu a ešte si vybuduje traumu so silnou potrebou chrániť nevinné devy povalením na zem a zaľahnutím. Z nedostatku iných pracovných príležitostí sa zamestná v soľnej bani, kde sa pokúša o vedecko-technickú revolúciu, no objavom nasolenej múmie uvrhne okolie do stredovekého tmárstva, povier a inkvizičných radovánok. Ešteže je tu pokroková inteligencia, prekvapivo v podobe mníchov v kláštore. Prvá časť rozbiehacia, druhá akčnejšia. Solídna výprava, herci nemecko,-slovensko-českí slušní a predabovaní (otec a syn Romančíkovci sa vďaka dabingu stali bratmi), dobrý príbeh, ale v porovnaní s predsa len o niečo lepšou Vojnou volov je to o jeden výsluchový stupeň slabšie. "Klameš, chceš ľuďom vziať vieru v diabla!" ()

Adramelech 

všechny recenze uživatele

Pěkný historický film, ale začátek připomíná spíše grotesku. Mladý muž cestuje městem a je svědkem upalování mladé čarodějnice. To jej natolik traumatizuje, že když později spatří jinou dívku, chce ji zachránit před upálením, a to velmi svérázným způsobem. Holka stojí u potoka, oheň nikde žádný, ale on ji popadne, zatáhne do mlází a povalí ji na zem. Ona začne volat o pomoc, seběhnou se lidi a on jen těžko vysvětluje, že nešlo o pokus o znásilnění. V dívčině pohledu čteme: „Pěkný chlap, škoda, že je takový magor.“ Popsaný způsob seznamování s ženou byl totiž v 17. století stejně společensky nepřijatelný jako dnes. Nevím, zda se filmový příběh opírá o historickou předlohu. Každopádně čarodějnické procesy v salcburské arcidiecézi doložené z doby o něco pozdější, totiž z let 1675 až cca 1690 (tzv. Jacklovy procesy), jsou ze sociologického hlediska zajímavější, protože představovaly pokus vládnoucích špiček zbavit se chudých osob (bezdomovců, žebráků, tělesně a mentálně postižených jedinců) jejich fyzickou likvidací. ()

Reklama

mirec88 

všechny recenze uživatele

Silný, krutý film o tom, o čom by sa najradšej mlčalo. Neodporúčam slabším povahám, lebo niektoré veci, sú tam dosť desivé a násilné. Aj keď ich nevidno priamo, ale keď si človek uvedomí, čo sa tam dialo, nebude mu len tak ľahko. Ja osobne mám rád také filmy, kde sa otvorene a bez príkras hovorí pravda o cirkvi. ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

"AK SI VINNÁ, POTEČIE KRV." ------- Veľmi schopný televízny počin z obdobia novoveku s brutálnym nádychom predchádzajúcej historickej etapy, so silnou stredovekou štylizáciou. Dusivá a ťaživá atmosféra temného veku postriekaná krvou čarodejníc, sprevádzaná exorcizmom, tortúrami a cirkevnými bojmi hrá prím, pričom sekundujú súce herecké výkony mníšskeho rádu a nadpriemerná TV produkcia, vrátane vierohodnej výpravy. Druhý diel kulminuje predchádzajúce udalosti veľmi šikovne, má tempo a ťahá hodnotenie blízko ku štyrom hviezdam. Ak tu bola Ganghoferova predloha zachytená a spracovaná verne, nevidím dôvod nepustiť sa aj do jeho dva roky mladšej Vojny volov. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Máme rok 1618, čemuž oficiální text distributora říká středověk (pro upřesnění, za konec středověku se podle nejzazšího termínu počítá objevení Ameriky). Na druhou stranu, hudba tu zní ve stylu Vivaldiho, což je taky mimo mísu. V týhle době ovšem žít zjevně nebyla žádná bžunda. Otázka víry byla na hranici života a smrti, obě víry (katolíci versus protestanti) pak spojuje společný boj proti Ďáblovi, což z pohledu 21. století působí hodně kuriózně (téma, jestli se mumie zakonzervovaná v soli smí pohřbít křesťanským způsobem). Ale jestliže tu funguje nekompromisní řád a disciplína, pak mi trochu nesedí hlavní hrdina David (Michael Roll), kterej dějem proplouvá tak nějak v pohodě, bez peněz, zázemí a náležité úcty k autoritám. Nemluvě o tom, že by to mohl bejt pro ženy celkem šukézní týpek, kdyby neměl kontinuálně sádelnatě mastnou hlavu (smysl to má, když je zpocenej v solným dole, ale nikoli celý tři hodiny). Jinak ale věrohodné, přesvědčivé a místy hodně naturalistické. Suma sumárum, velmi dobrej televizní kousek, neprávem málo známej. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (1)

  • Filmovalo se na hradě Pernštejn, Zvíkov a zámku Červený kámen, zámku Český Krumlov a v Dolanech. (M.B)

Reklama

Reklama