Režie:
Christian VolckmanHudba:
Nicholas DoddHrají:
Daniel Craig, Catherine McCormack, Romola Garai, Jonathan Pryce, Ian Holm, Rick Warden, Kevork Malikyan, Chris Bearne, Sean Pertwee, Pax Baldwin, Nina Sosanya (více)Obsahy(1)
Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (367)
Pokud existuje v současné době nějaký film, který dokonale pracuje s komiksovou estetikou a dokáže ji navíc vsadit do skutečně filmového scénáře, pak je to právě tahle neonoirová futuristická detektivka. Černobílé provedení jednak vychází z černobílých komiksů provedených perokresbou a americkou retuší, jednak navazuje na klasický černobílý noirový film. Je sice pravda, že příběh není až tak originální, ale přesto poráží většinu komiksových adaptací s naprostým přehledem. Ty hrané obvykle nabízí nějaké hvězdy v hlavních rolích a především velkorysý rozpočet. Renesance je audiovizuální skvost, kde si můžeme vychutnat hru stínů, nejrůznější výtvarné detaily a skutečné charaktery. Navíc rozuzlení je poměrně překvapivé a dobro ani zlo nejsou dopředu jasně identifikovatelné a navíc se v postavách překrývají - což je znakem dobrého příběhu a opravdu dobrého komiksu. Se Sin City mají společný pouze komiksový základ. Jako filmový útvar Renesance Sin City drtivě poráží. Celkový dojem: 90 %. ()
Takže k vizuálu francouzského snímku můžu říct, že prvních 10 minut bylo pro mě rozpačitých, i když to bylo tím, že si na to musí každý jedinec prvně zvyknout. Animace potom působí propracovaně, moderně a svižně. Na tento druh filmy, kde šlo hlavně o vizuální stránku, byl namontován velice zdařilý příběh, u kterého mě párkrát překvapila pointa (byl jsem trochu rozespalý, možná jsem byl díky tomu pomalejší v myšlení), což oceňuji. V podobném zpracování bych uvítal například loňský propadák Max Payna. ()
Za zajímavé lze považovat, že v Paříži roku 2054 by mělo dle tvůrců tohoto filmu neustále pršet. Nebude-li pršet, bude sněžit. Je proto poněkud překvapivé, že se voda nedrží ani v podzemí. Ale dosti hnidopišství. Každá krása má mít svou pihu. A tento napínavý příběh se šmrncovním vizuálem krásný je. ()
Po vizuální stránce je to naprostý skvost, který se ve mnoha případech vyrovná filmu Sin City. Ačkoliv chvílemi překvapí hrou stínů a barev. Je zajímavé sledovat, jak se autoři poprali s budoucností a pak s městem, kde se celý příběh odehrává, tedy v Paříži. Příde mi to sice trochu objektivní, ale proč by ne. Sice mi tam chybělo trochu více akce, jelikož průběh vcelku zajímavého příběhu je volný a nikam se nežene a tak chvílemi nutí diváka se nudit, ale věřím tomu, že se tento film mezi ostatními rozhodně bude vyjímat. ()
Jeden z nejnápaditějších a nejzajímavějších filmů roku 2006 co se Audio-vizuální stránky týče. Příběhová linie temného Animovaného Krimi je místy dost zmatená a chatrná, ale nenudí a má tempo, které nutí diváka napjatě sledovat film, až do úplného konce. Zajímavá hra se světlem a stínem, u které se tvůrci pravděpodobně nechali volně inspirovat u filmu Sin City z předešlého roku. Povedené sci fi s úchvatným comixovým Black & White obrazem. 80 % ()
Galerie (19)
Photo © Miramax Films
Reklama