poster

Funny Games USA

  • USA

    Funny Games

  • Francie

    Funny Games U.S.

  • Velká Británie

    Funny Games

  • Rakousko

    Funny Games U.S.

  • Německo

    Funny Games U.S.

  • Itálie

    Funny Games

  • Slovensko

    Funny Games USA

Drama / Thriller / Horor / Psychologický

USA / Francie / Velká Británie / Rakousko / Německo / Itálie, 2007, 111 min

Režie:

Michael Haneke

Scénář:

Michael Haneke

Kamera:

Darius Khondji

Střih:

Monika Willi

Scénografie:

Kevin Thompson, Rebecca Meis DeMarco (set dekoratér)

Kostýmy:

David C. Robinson
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Djoker
    ***

    Film, který si zaslouží dvě roviny hodnocení. Hanekeho sdělení, že každý jedinec, který se veřejně chvástá tím, jak hrozně ulítává na filmech, které jsou plné násilí, krutosti a krve, by se měl spíše léčit, je trefné. Těmto exotům jde samozřejmě ve většině případů jen o to, aby byli něčím pro okolí zajímaví. Já jsem ve 12 letech na podobných filmech také ujížděl, ale je potřeba trošku dospět, klauni. K samotnému filmu nemám příliš výhrad. Atmosféra je znepokojivá, herci se ždímou, přepálené/přetažené scény jsou působivé a ani moc nenudí. Ovšem některé prvky Hanekeho sdělení se mi nelíbí, jsou až moc na očích, zřejmě proto, aby je každý pobral. Pittovo otáčení k divákovi bych ještě zkousnul, ale přetáčení a stupidní zamyšlení nad filmem na lodi už fakt ne, a tak mi z toho bohužel vychází jen lehce nadprůměrný film. Kdyby Haneke odhodil berle pro tupce a vystačil si jen se závěrečným pohledem na diváka, mohl z toho být o dvě třídy lepší film.(6.10.2013)

  • Bloody13
    ****

    Funny Games U.S. je parádní exploitation, i když v mnoha směrech natolik odlišný od ostatních. Film téměř bez hudby (a když už zazní, tak pořádně tvrdá) a předlouhými záběry. Divák sleduje jakousi hru, kterou oběti ale nemají šanci vyhrát. Bez veškerého toho klasického násilí se pak cítíme hodně ošizeni, protože nám to režisér zkrátka nedopřeje. Jenže kdo je tady pak ten deviant a zvíře, co vyloženě chce všechnu tu brutalitu vidět? Celý snímek je tudíž jeden velký podfuck na diváka. Já jsem však nad míru spokojen.(18.2.2010)

  • larelay
    *****

    Absolutne dokonaly psychothriller (alebo absolutne dokonala drama?), ktory vas posadi do stoliciek. Hladate pointu? Nech sa paci, kazdy clovek, ktory videl tento film vam povie nieco ine, kazdy to nejak inak pochopi. A to je na tomto filme najuzasnejsie, ze sice viete co sa stane, ale ked sa to stane, absolutne vam to vyrazi dych. "Ciao, bella..." Kazdy moment tohto filmu, ci uz dlhe zabery "na nic", cielene psychicke, ale i fyzicke tyranie, dlhe dialogy a hlavne neuveritelne vykreslenie postav robi z tohto filmu vynimocne majstrovske dielo. Enyky benyky kliky bé, abr febr dominé, helce pelce do pekelce, ten musí jít z kola ven. Bum... A uz sledujete, ako si Paul robi sendvic a ked sa vrati do miestnosti, zaber - krv rozrpsknuta po stene, na telke a vy sa trasiete na celom tele, ze co som to prave videla. Pardon, nevidela, pretoze vnimate len zvuky, ktore vam pan reziser vychcane ponuka, ale aj napriek tomu to prezivate rovnako, ako keby ste boli v miestnosti s obetami a vrahmi. Pani herci si zasluzia za svoje vykony obrovske absolutorium a keby som stretla v skutocnom zivote na ulici Toma a Jerryho alias Beavisa a Buttheada alias Paula a Petra, tak by som utekala kade lahsie...(31.8.2009)

  • FlyBoy
    *****

    Nevídaná konzistencia strachu ale predovšetkým ligotavý punc dokonalosti. Nečudo toľkej averzie, kameramanova ruka je statická, vychutnáva si každú maličkosť a nesústredí sa na rýchlosť ale na prekvapivosť (schody, pes) či plynulosť (pozvolná kam. jazda). Osoby na hracej ploche (a že hrali ukážkovo) sa nepredierajú do stavov prevažne žiadaných a kde kto na tom môže stroskotať. A keď už ma prísť onen vytúžený vrchol zvratu, znenazdajky vystrelí ojeb par excellence zvaný "kurva, kde je ten ovládač?", ktorý za A: je proti srsti, za B: šmakuje, za C: je špinavým podpásovým úderom, za D: je obdivuhodnou experimentálnou vývrtkou. Nápoveda nepripadá do úvahy, pretože verdikt je z cela jasný..."Funny Games U.S.A." sú vším tým, čím nie je on (mudrlant znalí všetkých "už dávno objavených" fígľov) i ona (zľaknutá to nešťastníčka/"odborníčka" na nepotrebné filmy). Kritizujú nás všetkých. Mimochodom, "golfisti" by zaslúžili najskôr polámať všetky články prstov a potom pochovať zaživa, ale tá pohŕdavosť, netaktnosť a zákernosť akou mačka loví myš je vďaka zručnosti rakúskeho veterána nenormálne vzácna. "Potiaž nie je v tom jak sa vrátiť z paralelného sveta do skutočného, ale to jak medzi týmito dvoma svetmi komunikovať."(11.2.2010)

  • Malarkey
    **

    Já jsem hnusnější a šílenější film nikdy snad neviděl a ani už nikdy vidět nechci. Hlavně jsem čekal na nějaké jasné rozuzlení, jenže pan režisér mi pak díky jedné scéně ukázal, že to s tou krutostí myslí zcela vážně, takže sem si ji stejnak užil až až. Jenže nejhorší na tom všem je, že to všecko je krutá realita, která co se týče budoucnosti může přijít a o to horší budou následky. Mladá generace je dnes neskutečně agresivní a rvavá, ale pravda je, že už nějakou tu řádku let, a ve filmech to začíná být aktuální až teď. Proč? Možná také proto, že se o dětech jako o agresorech dobře točí a že je vidět jak lidský faktor okamžitě klesá ke dnu a diváka to baví sledovat, jak člověk ničí člověka hlavně psychicky. Vždyť kdo si v mládí občas na někoho nezařval, nechci říct nešikanoval, ale občas něco někomu neudělal. Horší na tom všem je, že ti mladí se v dnešní době pustí už i do staršího, a vůbec se toho nebojí, co jim pak udělat, to teda fakt nevim, důležitá je především výchova, jenže to je kór u tohoto filmu ještě horší problém, protože ti chlapci se jinak chovají naprosto přátelsky, ale zřejmě je to všecko jenom hra jak vybudit pozornost a nic víc. Ocenit se na režisérovi musí hlavně to, že s tématem přišel ve vcelku brzké období. Přecijen originál je deset let starý. Takže krapet předběhl dobu. A další věc, která mě na tom vadí je hlavně to, že Američané prostě musí mít zase něco jenom pro sebe a veřejnost. I když tady se to dá pochopit. Režisér chtěl zviditelnit své dílo v době, kdy už je to aktuální a upozornit na sebe, že už to natočil před deseti lety a že je vlastně geniální, ale tak proč ne. Já jsem tenhle film musel chvíliemi přepínat, protože se fakt na to nedalo koukat a nechtěl jsem se posraným filmem deptat, což dokazoval vcelku obstojně.(3.9.2009)

  • - Podle Naomi Watts přijal od herců režisér jediný návrh na změnu, a totiž to, aby se Ann vysvlékla dříve než v původním filmu. Haneke souhlasil, že díky tomu bude Anne působit ještě více zranitelněji. (Morien)

  • - Ve filmu je reklama na značku Converse v podobě bot, které nosí Paul. (Mr.Critic)

  • - Film je natolik shodný s originálem, že i délka filmového materiálu téměř odpovídá. (Elisebah)