poster

Funny Games USA

  • USA

    Funny Games U.S.

  • Francie

    Funny Games U.S.

  • Německo

    Funny Games U.S.

  • Slovensko

    Funny Games USA

Krimi / Drama / Thriller / Psychologický

USA / Francie / Velká Británie / Rakousko / Německo / Itálie, 2007, 111 min

Režie:

Michael Haneke

Scénář:

Michael Haneke

Kamera:

Darius Khondji

Střih:

Monika Willi

Scénografie:

Kevin Thompson

Kostýmy:

David C. Robinson
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cervenak
    *****

    Skvostná haluz.(23.7.2009)

  • TheMaker
    *****

    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Geniální dílo ! :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::(24.8.2008)

  • ORIN
    *****

    Originál jsem neviděl, nemůžu tudíž porovnávat, která verze je lepší, jestli je tahle zbytečná, jak mnoho uživatelů ve svých komentářích píše a kdesi cosi. Film se mi líbil a to tak, že hodně. Úvodní titulky: Rodinná idylka při cestě autem, náhle narušena na pozadí znějícím grindcorovým nářezem "Bonehead" od Naked City. Symbolicky tak naznačuje, že slunečný den se poněkud zamračí a nedopadne zrovna nejlépe. Dva borci ve slušivých bílých oblečcích (jakoby představovali čirou nevinnost) si poté přijdou jen vypůjčit pár vajec, vejce rozbijí, začnou být otravní a banální situace se z nevinné hry změní na zábavnou "nevinnou" hru. Motivace obou psychopatů nám po celou dobu zůstává skryta, takže divák vidí jen bezdůvodné týrání. Jak tu již někdo psal, oproti originálu je tento film obsazen hereckými hvězdami, pánská část osazenstva je především zvědava na Naomi Watts a její vnadné křivky. Kamera nám zaprvé při scéně odhalení tento pohled nenabídne a zadruhé její povadlé, pobledlé a potlučené tělo za to ani nestojí. Haneke si brutálně zahrává s divákem, pomalu, někdy až neúměrně dlouho stupňuje násilí a napětí, nutí diváka zamýšlet se nad tím, co bude následovat, aby ho pak při scéně s ovladačem doslova znásilnil a dokončil nastolenou hru do "zdárného" konce. Inu, každý má v sobě malého nacistu.(25.8.2008)

  • Shit
    ***

    Zhruba hodinu a půl je to fakt výbornej thriller se skvělou atmosférou, plněj napětí a se zajímavejma záporákama, který ve mě co 5 minut vzbuzovali pocit, že bych jim musel rozmlátil hlavy tou golfovou holí a naopak Rothovi a Watts sem fandil, no Naomi trošku víc, když tam poskakovala v prádle, jenže to co se událo v závěrečných 20ti minutách, to fakt nemá s kvalitním thrillerem nic společnýho, už když MIchael Pitt občas mluví přímo do kamery, jakoby na diváka, tak mi to přišlo divný, ale to ještě nebylo nic proti tomu, co se odehraje na konci, to mě tak zdrtilo a zklamalo, že sem měl chuť odebrat minimálně 2 hvězdičky, i když takovýhle pocity film asi chtěl vyvolat a chtěl takhle asi působit a pohrát si takhle s divákem asi byl účel, ale to mě nezajímá, mě to přišlo debilní(5.6.2008)

  • DaviD3141
    *****

    V tomto brutálnom, provokatívnom, znepokojivom, desivom, bláznivom, bezohľadnom, psychologickom a pre mňa aj kultovom kinematografickom záreze o tzv. „invázii do súkromia“ – čo možno považovať za subžáner, ktorého stopy môžeme nájsť už u D.W. Griffitha a dnes ho poznáme zo snímok ako A Clockwork Orange (1971), Straw Dogs (1971) alebo Panic Room (2002) – Michael Haneke tlačí diváka až za medze únosnosti, núti nás zamyslieť sa nad nezmyselnosťou náhodného násilia i nad našou zrejme nekonečnou fascináciou sledovania takéhoto násilia na plátne či obrazovke. Zatiaľ čo sadistickí mladíci nehrajú so svojimi obeťami až tak zábavné hry (SPOILER všetci v závere filmu skončia mŕtvi SPOILER), ktoré dali snímke názov, režisér bezpochýb hraje scudzujúcu hru so svojim obecenstvom: v jednej chvíli, keď sa Anne podarí zabiť jedného z mučiteľov, Haneke preruší dej a umožní tak chlapcovmu priateľovi diaľkovým ovládačom „previnúť“ film naspäť a svojho komplica zachrániť. Film nemá žiadny šťastný koniec, žiadnu nádej, zostávajú len znepokojivé otázky a nevyhnuteľnosť budúcich útokov. Hanekeho nezdolateľný vrchol. 95%(12.7.2011)

  • - Film je natolik shodný s originálem, že i délka filmového materiálu téměř odpovídá. (Elisebah)

  • - Tim Roth řekl, že během natáčení cítil natolik zneužitý, že se na výsledný film nikdy nepodívá. Zejména ho rozrušilo to, že herec představující jeho filmového syna se velmi podobá jeho skutečnému synovi. (Morien)

  • - K režírování tohoto remaku přistoupil Michael Haneke proto, že rakouská verze byla, i přes kladné kritiky, ve světě neznámá. Přetočení se slavnými herci mělo zajistit rozšíření myšlenky do celého světa. (Elisebah)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace