poster

Funny Games USA

  • USA

    Funny Games U.S.

  • Francie

    Funny Games U.S.

  • Německo

    Funny Games U.S.

  • Slovensko

    Funny Games USA

Krimi / Drama / Thriller / Psychologický

USA / Francie / Velká Británie / Rakousko / Německo / Itálie, 2007, 111 min

Režie:

Michael Haneke

Scénář:

Michael Haneke

Kamera:

Darius Khondji

Střih:

Monika Willi

Scénografie:

Kevin Thompson

Kostýmy:

David C. Robinson
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Djoker
    ***

    Film, který si zaslouží dvě roviny hodnocení. Hanekeho sdělení, že každý jedinec, který se veřejně chvástá tím, jak hrozně ulítává na filmech, které jsou plné násilí, krutosti a krve, by se měl spíše léčit, je trefné. Těmto exotům jde samozřejmě ve většině případů jen o to, aby byli něčím pro okolí zajímaví. Já jsem ve 12 letech na podobných filmech také ujížděl, ale je potřeba trošku dospět, klauni. K samotnému filmu nemám příliš výhrad. Atmosféra je znepokojivá, herci se ždímou, přepálené/přetažené scény jsou působivé a ani moc nenudí. Ovšem některé prvky Hanekeho sdělení se mi nelíbí, jsou až moc na očích, zřejmě proto, aby je každý pobral. Pittovo otáčení k divákovi bych ještě zkousnul, ale přetáčení a stupidní zamyšlení nad filmem na lodi už fakt ne, a tak mi z toho bohužel vychází jen lehce nadprůměrný film. Kdyby Haneke odhodil berle pro tupce a vystačil si jen se závěrečným pohledem na diváka, mohl z toho být o dvě třídy lepší film.(6.10.2013)

  • Radko
    **

    To, čo tuná väčšina kritizuje - previnutie časti deja sťaby VHS kazety a priame odkazy hercov divákom filmu sa mi ako isté hravo experimentujúce prvky páčili. Žiaľ, bolo ich málo. No vďaka za ne. Ako-tak oživili jednotvárny príbeh o ohrození domu. Ten vždy končí rovnako: a) napínavým vyslobodením sa aspoň jednej postavy spod zovretia votrelcov, b) vyvraždením komplet osadenstva. Keďže koncept nemal veľmi čo ponúknuť, musela to byť forma a spôsob zobrazenia ohrozenia. Voči samotnému spôsobu technicky niet výhrad, na to je Haneke skúsený režisér. No nedokázal ponúknuť nič iné, len prehliadku sadistického psychoteroru. No a k prieskumu dnešnej brutálnej spoločnosti a "proroctiev, že dnešní mladí sú tak krutí" len toľko: ide o klasické a generáciami sa opakujúce skuhranie na morálnu skazenosť mládeže, nepotvrdené oficiálnymi štatistikami, ktoré dokladujú, že počet trestných činov síce neklesá, ale počet násilných trestných činov áno.(1.8.2013)

  • EdaS
    *

    Originál mě sice nasral (i když snad naplňoval tezi, že na skutečném násilí nic zábavného není), ale nedala se mu upřít až mučívá působivost. Americký remake spíš mučivě nudí, hrozivá autenticita se ztratila v překladu. Rozdíly oběma verzemi jsou minimální, někoho bude bavit hledat detaily, ale to Haneke neslyšel o Van Santově Psychu? Jako provokatér tentokrát přišel s křížkem po funuse (navíc prakticky o celé desetiletí). Funny Games U.S. považuju prostě jen za ztrátu času. P.S. Jak píše sám velký Bluntman, divák si přeje, aby viděl Naomi nahou. Sledovat ji poskakovat ve spodním prádle a obdivovat její krásné tělo je fajn, ale bije se to s pojetím originálu, kde jste s hrdiny opravdu byli ponižováni a mučeni. Při pohledu na svlékající se ženu jste se tehdy cítili trapně.(13.4.2008)

  • genetique
    *****

    Hanekeho originál som videl dávnejšie, no doteraz sa mi vždy zatají dych pri spomienke naň, ako na film, ktorý má možno najhnusnejšie a najnepríjemnejšie záporné postavy v medziach svojho žánru. A dával som len malú šancu, že remake môže tromfnúť svoj hnusne chladný a psychiku trýzniaci originál. A pritom sa dejom takmer vôbec nelíšia. To, čo som vyčítal tomu o desať rokov staršiemu filmu, Haneke pochopil a vylepšil presne to, čo bolo treba. V prvom rade sa pod zlepšenie kvality podpísali herci. V Amerike je predsa asi len lepší výber a Haneke si nemohol vybrať lepšie. Atmosféra bola na nevydržanie, takmer bez hudby, perfektne spracované dlhé scény bez strihu krájali napätím moju trpezlivosť. Ak by sa dala merať intenzita mrázu, ktorý mi počas filmu behal po tele, určite by padol svetový rekord. Všetko to vystihol môj pocit, keď sa Paulova tvár v samom závere, na začiatku titulok, objavila na celom plátne a ja som mal chuť naň napľuť. No a navyše, keby som ako divák originál nevidel, určite by som ho nepozeral s časovej blízkosti tohoto filmu, pre slabšie povahy je možné duševné poškodenie. Treba to zapiť nejakou ľahkou komédiou. 90%.(6.11.2008)

  • Zeck
    ***

    Tak tento způsob ztvárnění thrilleru, mě skutečně neoslovil. Děsně rozvleklé, bez šťávy, bez napětí. Dokonale uspávací, pokud na to koukáte pozdě v noci. Dva záporáci hrají dobře, jsou dokonale nechutní. Jenže hlavním problémem tohoto filmu byla pro mě, "skrytá" narážka na diváky tohoto snímku. Skutečně mě neoslovilo filmové přetáčení děje, ani promlouvání hlavního záporáka přímo k divákovi. Na konci jsme se o pointě filmu dozvěděli skrz běžný rozhovor dvou vrahů, což je dost slabé. "Film je fikce, ale pokud ho sledujeme, stává se skutečným". Nuda také není hmotná, ale pokud si zapnu tenhle film, zhmotní se... 60% 28.12. 2009(28.12.2009)

  • - Ve filmu je reklama na značku Converse v podobě bot, které nosí Paul. (Mr.Critic)

  • - Film sa natáčal v rovnakom dome a s rovnakými rekvizitami ako originálna snímka. (Jadro)

  • - Tim Roth řekl, že během natáčení cítil natolik zneužitý, že se na výsledný film nikdy nepodívá. Zejména ho rozrušilo to, že herec představující jeho filmového syna se velmi podobá jeho skutečnému synovi. (Morien)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace