poster

Funny Games USA

  • USA

    Funny Games

  • Francie

    Funny Games U.S.

  • Velká Británie

    Funny Games

  • Německo

    Funny Games U.S.

  • Slovensko

    Funny Games USA

Drama / Thriller / Horor / Psychologický

USA / Francie / Velká Británie / Rakousko / Německo / Itálie, 2007, 111 min

Režie:

Michael Haneke

Scénář:

Michael Haneke

Kamera:

Darius Khondji

Střih:

Monika Willi

Scénografie:

Kevin Thompson

Kostýmy:

David C. Robinson
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Flipnic
    ***

    Film jsem viděl, aniž bych viděl jeho původní o deset let starší předlohu. No přišlo mi to takové polovičaté ... Herecké podání dvojice útočníků je absolutně dokonalé, k těm nemám nejmenších výhrad. Na druhé straně rodina se chová naprosto nereálně a nerealisticky. Po zastřelení dítěte by nikdo neměl šanci ještě nějak smysluplně jednat a propadl by šoku nebo se zbláznil či podobně. Od chvíle, kdy začne vraždění, jde film prostě drsně dolů a začíná svým protahováním nudit. Ohledně násilných scén, které nejsou většinou úplně vidět, bych si myslel že tvůrce reagoval spíše na možné cenzory. Osobně bych chtěl vidět Naomi Watts "frontal nudity" a nestydím se za to. Herecký výkon Tima Rotha byl podle mého úplně příšerný. Zajímavě podaný moderní exploťák, který mne bohužel nijak výrazně neoslovil (a to jsem do explotation žánru velký nadšenec!). Rodině jsem utrpení nevěřil, to byla asi hlavní chyba. V těchto filmech hraje strašně důležitou roli to, jak zahraje svoji roli utrpení oběť. Pokud jí to nevěřím, tak s ní mohou filmoví útočníci dělat co se jim zachce, ale mne to nechává prostě chladným a film mne nudí. Navíc u tohoto filmu 111 minut bylo moc.(31.12.2008)

  • EvilPhoEniX
    ***

    Snaha o moderní exploitation a nakonec z filmu máme psychologické drama. Plusem je slizká dvojice záporáků a zajímavý námět, ovšem do extrémů film nezachází. Naked Naomi Watts je mimo záběr, krev zde chybí. Jak může v exploitationu někdo vynechat násilí a nahotu a soustředit se pouze na psychologii postav ?? Jakmile dvojice opustí dům nastává dokonce půl hodinová nuda, né nejsem tímhle počinem spokojen. 55%(11.7.2015)

  • NinadeL
    *

    Nemám nejmenšího zájmu seznamovat se s původní německou verzí a to je pro člověka mého zaměření jaksi netypické. Konečně, tento nezájem o komparaci svědčí o lehkém opovržení. Nevidím na Funny Games nic atraktivního, zajímavého či alarmujícího. Byl mi již v minulosti vnucen celý Kubrick a pokud neadresné násilí řešil v Mechanickém pomeranči, dal si alespoň práci také s dalšími motivy, které zde chybí a nahrazuje je pouze nezajímavá smyčka, ze které zdánlivě nelze uniknout. Samozřejmě Michael Pitt není špatný herec, ale již jsem viděla mnohem lépe zužitkovaný jeho drzý styl mládí, jež se před ničím nezalekne. A konečně Naomi Watts je také jméno, které v určitých kruzích velmi rezonuje, neb je často vyhledávána populárními režiséry, ale tak už to chodí, že pokud chcete překvapit silnou ženskou postavou, je klasický fór tu sílu zabalit do nekonfliktního obalu útlé blondýnky.(15.6.2017)

  • Eddard
    ****

    Originál jsem neviděl, remake (i když s tímhle termínem je zde třeba zacházet malinko opatrněji než jinde) mě zliskal tak jak nejspíš měl. Cynický, krutý, opravdu ne k smíchu inspitující thriller, který vypadá podobně jako jeho američtí bratránci až do doby, kdy se poprvé postava otočí směrem k divákovi a položí mu otázku. Od té doby tušíte, že je něco špatně, přičemž jistotu získáte dlouho před závěrečnými titulky a přestože jsou už dnešní filmoví diváci připraveni čelit sebevětším zvěrstvům na obrazovce, tenhle má naději je (vás) velice (ne)příjemně překvapit. Herecké výkony jsou opravdu na úrovni, hudba většinu času příhodně absentuje a režie několikrát odvážně znudní, aby nechala přirozeněji dýchat emoce a zoufalství plynoucí ze situace. Odvážné, neotřelé, výborné. Na nejvyší hodnocení jsem to ale na první projekci necítil. 80%(8.10.2008)

  • Bluntman
    *****

    V rámci kinematografie se nejedná o novum, že režisér předělává svůj vlastní film: stačí vzpomenout na Hitchcocka a jeho MUŽE, KTERÝ VĚDĚL PŘÍLIŠ MNOHO. A původní FUNNY GAMES byly vždy filmem evropského artu namířeného na/proti americké(mu) publiku(m), které je zodpovědné za pasivitu při sledování současných filmů a otupělost vůči násilí kvůli exploatačním filmům. Haneke se svou U.S. verzí, která je kopií políčko po políčku, slova od slova originálu řadí tak k experimentátorům s vyprávěním a divákovým očekáváním a přáním jako Gus van Sant se svým remakem Hitchcockova PSYCHA._____ FUNNY GAMES U.S. považuji za vyvedenější než originál, protože obsahuje více nudy, kterou divák může vyplnit přemýšlením a být tak aktivní, i kritika burožoázní společnosti uvězněné ve svém světě je důmyslnější. Film je mnohem nesmlouvavější a sardoničtější ve své okázalé stylistické poctě Kubrickově MECHANICKÉM POMERANČI (a zároveň, u Hanekeho snad poprvé, i ďábelsky černohumorný!) a Michael Pitt a Naomi Wattsová ve svých mickeymouseovsko-trpitelských rolích excelují._____ A když se Naomi oproti originálu (jediná změna, kterou jsem zaregistroval) vysleče zcela do naha a divák si přeje, aby kamera nezabírala JENOM tvář, Haneke nás, diváky, dostal přesně tam, kam chtěl. Známka neo-punku._____ P.S. Hanekemu nejde o to, aby byl divák spolu s hrdiny ponižován a ukazovalo se, kdo že má nadvládu v tomhle fikčním světě (dva Mickey Mouseové s ovladačem), ale o to, aby se divák cítil provinile, že chce násilí a chce vidět bobra a bobule Naomi Wattsové. Na Shadwellovo oponování mé teze o Kubrickovi nemá cenu reagovat, jeho komentář je ukázkou egomaniakální dojmologie a spekulací, kdy je patrné, že neví, o čem mluví. Což ví každý, kdo pozná rozdíl mezi slasherem a exploitationem a každý, kdo ví, že stavět vedle sebe Bressona a Bazina může jen namistrovaný idiot... A už dost, nechci být spojován s winlynchovými mulťáky (Gohy), kterým bych nejradši rozbil držku, rozhodně bych s nimi nedebatoval.(12.4.2008)

  • - Film sa natáčal v rovnakom dome a s rovnakými rekvizitami ako originálna snímka. (Jadro)

  • - K režírování tohoto remaku přistoupil Michael Haneke proto, že rakouská verze byla, i přes kladné kritiky, ve světě neznámá. Přetočení se slavnými herci mělo zajistit rozšíření myšlenky do celého světa. (Elisebah)

  • - Film je natolik shodný s originálem, že i délka filmového materiálu téměř odpovídá. (Elisebah)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace