Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek, jehož režisérem, scénáristou, hlavní hereckou hvězdou a dokonce i autorem hudby je sir Anthony Hopkins. Film vypráví příběh scénaristy, pracujícího na snímku jménem Slipstream (sic!), jemuž se náhle začne dějová linka právě psaného díla podezřele proplétat s osobním životem: filmové postavy se objevují v reálných situacích a hlavní hrdina (a společně s ním i divák) si nemůže být jistý vůbec ničím. Ve vedlejších rolích filmu, který lze přirovnat k režisérskému stylu Davida Lynche, jsou ze známějších herců k vidění například Christian Slater nebo John Torturro. (curfew77)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (37)

gudaulin odpad!

všechny recenze uživatele

K Anthonymu Hopkinsovi mám jednu prosbu: Sire, držte se raději své herecké profese, protože Slipstream nesvědčí o tom, že byste jako scénárista a režisér mohl uspět. Slipstream vypadá spíš jako dílko mladého tvůrce hudebních videoklipů, který zhlédl několik slavných Lynchových filmů a řekl si, že to není nic těžkého a zkusí to taky. Vizuálně a obsahově to sice Lynchovy úlety připomíná, ale ta příznačná surreálnost a hypnotická atmosféra Lynchových děl je tatam. Přibyl zběsilý střih a spousta samoúčelných "vychytávek", kterými Lynch obratně manipuluje s divákem, ale tady se za nimi evidentně neskrývá žádný význam. Tohle je případ snímku, kterého jsem za pět minut měl plné zuby, ale protože mi bylo hloupé vypořádat se s ním tak rychle, trpěl jsem další desítky minut, aby se můj názor nezměnil. Snad jen některé scény jsou tak nechtěně pitomé, až jsou úsměvné. Po všech stránkách jde o nepovedený experiment. Celkový dojem: několikanásobně podtržená nula. Možno doporučit intelektuálně zaměřeným snobům a masochistům... ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Experiment filmového střihu – dravý, efektní, rytmický a v některých momentech i působivý, avšak ve své podstatě zcela SAMOÚČELNÝ. Anthony Hopkins se ve svém režijním debutu nepochybně snaží přiblížit tvorbě Davida Lynche, jehož filmy jsou obecně označovány jako tzv. „mind-fuck“ (odvozeno od toho, že je vám v průběhu vyprávění při snaze o konstrukci fabule obrazně řečeno „ojebáván mozek“). Divákova vize o fabuli je zde oproti filmům Davida Lynche bořena poněkud neohrabaně a více, než by bylo záhodno. Lost Highway nebo Mulholland Drive bylo v matení a překvapování diváka obdivuhodně elegantní, avšak ve Slipstream celé to mystérium budí dojem jedné velké tvůrčí křeče. Vyznění postav a vztahy mezi nimi jsou měněny z nenadání a to, že v druhé polovině si divák není jist už vůbec ničím, zapříčiňuje, že je mu je celá zápletka vlastně ukradená a pouze ze zvědavosti vyčkává, zda se v závěru dočká nějakého smysluplného rozuzlení. Co se týče pointy, tak už samotný plakát k filmu nabízí jasný klíč, jak film chápat, avšak konečné rozřešení zápletky není natolik sofistikované, aby obhájilo existenci VŠECH podivností, se kterými se musel divák po celou dobu sledování potýkat. ____ Na jednu stranu chválím Hopkinse za to, že se na stará kolena neuchýlil ke tvorbě vděčně prostých dramat a místo toho experimentuje s formou i s narativem, ale na druhou stranu musím konstatovat, že na tento druh filmové tvorby nemá dostatek režijních zkušeností. Celý film se mu velmi záhy bortí v samoúčelnou hru s filmovou řečí – střihy, prostřihy, prolínačky, rapid-montáž, deformace proudu diegetického času, tonalita – tyto formální hrátky postrádají větší smysl. Jednotlivé neobvyklé formální prvky mohou mít funkci určitého kódu vypovídajícího o stavu událostí, psychickém rozpoložení postav či snad směřování celého příběhu, jedná se však o pouhou spekulaci a Slipstream popravdě není natolik atraktivní, abych mu věnoval více pozornosti a tuto spekulaci ověřil. Filmu se však nedá upřít několik působivých a nápaditých momentů, jisté vizuální prvky jsou pozoruhodné (jiné však odpudivé) a množství hereckých es angažovaných v této podivnosti také dokáže zpříjemnit nevšední divácký zážitek. Jakožto narativní i formální hra je Slipstream zajímavý, nikoliv však povedený. Nutno ale dodat, že film, který dokáže rozpoutat „výživnou“diskuzi (ač jsou jeho kvality sebevíce pochybné), nabízí stále hodnotnější divácký zážitek než přízemní „pásové“ výrobky, u kterých ani nevíte, co o nich napsat…a to je asi to nejpozitivnější, co lze poznamenat na adresu Slipstreamu. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Ako Anthony Hopkins /The Silence of the Lambs, World´s fastest Indian/ je vyborny herec, takisto je priemerny, miestami az priserny reziser. Tento film je toho krasnym dokazom. Rezia je hrozna a amterska - to vidno na kazdej scene filmu, dejova linia nedava zmysel, a ani herci ako Hopkins a Michael Clarke Duncan /Green Mile/ z toho nedokazali spravit dobry film. 41 % ()

kobejn 

všechny recenze uživatele

Nádherný film, a téměř všemi (99,9%) zde nesprávně či vůbec nepochopen, což jen dokazuje, jak výjimečný tento film je. Nemá cenu se tu pouštět do rozborů, to už tu udělali jiní, jen, padají tu zmínky o Lynchovi, ač to s Lynchem nemá nic společného, kdyby toto Lynch natočil, stydět by se za to nemusel. (Taky) se mi to velmi líbilo. ()

jenik71 

všechny recenze uživatele

Má tohle Anthony Hopkins zapotřebí ? Napsal scénář, režíroval, hrál jednu z rolí a dokonce je i autorem hudby. Vzal si toho na sebe prostě moc a výsledkem je neskutečná slátanina, na kterou se téměř nedá dívat. Příšerné jsou i hodně časté prostřihy, až z toho člověka bolí oči. Slipstream je další z několika titulů, kde lituji, že hodnocení ODPAD neuděluji. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (7)

  • Anthony Hopkins chtěl vždy natáčet na poušti. Právě proto se tak ve snímku objevily scény z pouště. (popos)
  • Anthony Hopkins si nejdříve napsal scénář pouze pro zábavu a netušil, že se nakonec rozhodne o jeho zfilmování. (Terva)
  • Film měl nesoutěžní premiéru na filmovém festivalu Sundance roku 2007 (Terva)

Reklama

Reklama