Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Občanská válka skončila před třemi lety, ale některé rány čas nezacelí...naopak, spíš přiživuje hlad po pomstě. A právě ta žene plukovníka Carvera (Liam Neeson) vpřed na jeho honbě za tím, kdo navždy poznamenal jeho život - za Gideonem (Pierce Brosnan). David Von Ancken, doposud jen hostující režisér televizních seriálů, přišel s komorním příběhem o lovci a pronásledovaném, o pomstě a spravedlnosti, o minulosti, kterou nelze změnit ani umlčet a dal dvěma irským gentlemanům příležitost předvést se ze zcela jiné stránky než jsou od nich diváci zvyklí vídat. Seraphim Falls se zřejmě nevyhne srovnání s nedávnou syrovou australskou bájí Nicka Cavea The Proposition, se kterou má společné nejen téma, ale i práci kamery s leckdy drsnou krásou přírody a dokonce se ozývají hlasy mluvící o počátku nové vlny "poctivých" westernů. Zda je to pravda nebo jen přehnaný optimismus, to ukáže čas...a komerční úspěch. (Gemini)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (255)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Žádné vysvětlování a hned od prvních vteřin jsme uprostřed děje. Seraphim Falls sice nemají příliš šanci zaujmout scénářem, ale i tak jsou dobrým snímkem. Především díky úchvatným přírodním scenériím a ústřednímu charismatickému duu. Začátek až po chatu a konec od setkání s indiánem jsou naprosto výborné, ovšem mezitím je dobře hodina filmu, ve které se odehrává pouze variace na úvodní scénu na x způsobů. Zkrátit stopáž či obzvláštnit střed filmu nějakou zajímavou scénou a mohlo se jednat o nadprůměrnou záležitost. Takto jde o průměrné, byť nesporně zajímavé, drama, které zase až tak moc westernem není. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Dva muži v boji s divočinou i sami se sebou, z nichž ani jeden nesplňuje prototyp klasického kladného hrdiny, na druhou stranu ani klasického záporáka. Protože jsem předem věděla, jakou roli Pierce Brosnan v příběhu hraje, měla jsem možná trochu výhodu a nemusela jsem hodinu a půl sledovat jenom obyčejnou komorní pomalu plynoucí honičku dvou postaviček. A pokud říkám komorní, tak skutečně komorní myslím, kromě Pierce a Liama se sice čas od času objeví na scéně ještě někdo jiný (Anjelica Hudson uprostřed pouště, Xander Berkeley jako šéf stavby dálnice), jinak se celou dobu můžeme místo velkolepých bitev kochat maximálně tak krásnou přírodou (na druhou stranu skvěle natočenou Johnem Tollem). Trochu víc jsem se těšila na flashbacky z minulosti, ztvárnění občanské války, bohužel se ale příběh až na závěrečnou pointu zaměřil výhradně na běh divočinou. i tak si ale nemůžu pomoct, ale konec se mi moc líbil... ne, že by ta pointa nebyla lehce odhadnutelná, ale posledních pět minut je moc krásných, tak trochu melancholických. A ta hudba... ()

Reklama

monolog 

všechny recenze uživatele

Je to strašná škoda, ale i přes fantastické a trefné obsazení, skvěle zahrané i vedlejší role, hypnotické exteriéry a naprosto dokonalou první půlhodinu, se mi tento western ve výsledku nijak nelíbil. A přesto jsem první půlhodinu myslel, že si Brosnan konečně vybral kvalitní film a že Muž proti muži bude stejně kvalitní zábava jako třeba Dravci. Jenže druhá půlhodina opakuje jen s různými obměnami tu první, naprosto parodicky a nereálně oddaluje chvíli Brosnanova dopadení a občas neuměle moralizuje (třeba trapný proslov nad mrtvým banditou). Poslední půlhodina filmu nasazuje korunu a upřímně ho splachuje do hajzlu. Závěr ve stylu opiovýho tripu se sem vůbec nehodí, nehledě že režisér snovou a reálnou část nijak viditelněji neoddělil a diváka to zmate. (Připomnělo mi to jednu knížku od L. Vaňkové, kde v jedné větě přešla z ich formy do erformy a výsledkem byla jen divná pachuť na patře.) Další věc, která mi přišla trochu nereálná, je to množství lidí na prérii... Skoro jak v Tescu, když je fingovaný výprodej... Osobně neodpustím scénáristovi, jak šlendriánsky příběh filmu nezvládl a jaký hloupý důvod dal Neesonovi, aby Brosnana nenáviděl. Co se týká konce, je to jako nějaké podobenství alá Bergman, pouze nedokonale nevýrazné. Indián u jezírka se jmenuje Charon (převozník do podsvětí). Prodavačka likéru Madamme Louise C. Fair je možné číst jako Lucifer, který ještě stále vlastně je anděl, přestože za přílišnou sobeckost a aroganci padl. Originální název filmu znamená nejen název místa, ale i "Padlí Andělé", Carver=řezbář/sochař/řezník přeneseně tvůrce, Gideon=mocný válečník/ničitel, je podle Bible vládce židů který je zachránil před Madianskými a opět navrátil na cestu k Bohu (viz. Kniha soudců, kapitola 6-8). Ať už uvedené významy znamenají dohromady cokoliv, je to zamotané. Osobně bych rád, aby se vrátili k zábavnějšímu typu westernového žánru, než jsou z poslední doby třeba teplá Zkrocená hora, studený Návrat do Cold Mountain nebo náročné a neobvyklé, přesto vůbec ne špatné Tři pohřby . Kromě první půlhodiny Muže proti muži a Tří pohřbů se však jedná jen o zbytečné ztráty času. Muž proti muži mohl být skvělý, chtělo to jen hodně drobností a změn, jiného scénáristu, režiséra nesnažícího se natočit další Apokalypsu... ()

Javert 

všechny recenze uživatele

Netradiční western, který je však i přesto velmi kvalitní. A to hlavně díky skvělé kameře a režii a velmi kvalitním hereckým výkonům - Brosnan a Neeson jsou skvělí. Nechápu, že tu někdo píše o vleklosti děje - já nejsem toho samého názoru, děj plyne rychle a nenechá divákovi ani chvíli vydechnout. Tenhle film by mohl být živou vodou na uvadající kategorii filmů, jakou americký western dozajista je. Bohužel. Už teď se však těším na 3:10 Yuma. ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

1 vs 1 survival fight, jehož ringem je drsná divočina, která je stejně nelítostná jako ústřední duo, v němž o něco víc dominuje Pierce Brosnan. Nechybí úchvatné scenérie a fenomenální práce kameramana. Černobílé charaktery postav zpestřují vesměs jednoduchý koncept. Rádoby mysteriózní finále mi však do celého příběhu moc neštimovalo. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (10)

  • Puška plukovníka Carvera (Liam Neeson) vo filme je železná puška Henry 1860, čo naznačuje, že bola jednou z prvých štyroch stoviek vyrobených predtým, ako bola koncom roku 1862 nahradená modernejšou mosadzou. (m.a.t.o.)
  • Postava Wesa Studiho sa volá Charon, čo je tiež meno prievozníka v gréckej mytológii, ktorý vyžaduje platbu za prepravu duší mŕtvych cez rieku Styx do podsvetia. Vo filme Charon požaduje platbu za vodu, ktorú obaja muži vypijú, keď prechádzajú okolo. (m.a.t.o.)

Související novinky

Rychlonovinky

Rychlonovinky

31.01.2007

DreamWorks a Ardman Animations téměř 10 let pracovali společně a vzešly z toho celkem 3 animované filmy: Slepičí úlet, Oscarový Wallace a Gromit: Prokletí králíkodlaka a Spláchnutej. Obě studia se… (více)

Reklama

Reklama