Reklama

Reklama

Mládí v hajzlu

  • USA Youth in Revolt (více)
Trailer 2

Mládí v hajzlu je komedie o dospívání, která na pubertální touhy i vzpoury nahlíží svěžím a neotřelým způsobem. V hlavní roli filmu, který vznikl podle slavné knižní předlohy C.D. Paynea Mládí v hajzlu, se představuje Michael Cera (Juno, Superbad). Nick Twisp (Cera) je zvláštní, ale milý mladík s citem pro pěkné věci, jako jsou Sinatra a Fellini. Na rodinné dovolené se Nick beznadějně zamiluje do krásné a svobodomyslné dívky jménem Sheeni Saunders (Portia Doubleday), ale rodina, vzdálenost a žárliví ex-milenci jejich lásce vůbec nepřejí. Proto Nick s výrazným přispěním Sheeni opouští svůj nudný a předvídatelný život a vytváří své rebelské alter ego: Françoise. A François – se svou kravatou, knírkem a cigaretou - se nezastaví před ničím, co by mu bránilo být s Sheeni. Nick Twisp se ocitá na cestě sebezničení, která pro něj bude mít nepředvídatelné a neskutečně legrační důsledky. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (394)

Djoker 

všechny recenze uživatele

Kniha patří mezi to nejlepší, co jsem kdy četl. Tady nejde o brilantní jazyk ani o dílo obohacující historii literatury, ale o ten pocit, který u čtení vyžadujeme. To potěšení z každé další stránky, které nás ujišťuje, že neztrácíme čas. S hlavním hrdinou jsem se ztotožnil, bavil mě a já byl při čtení vždy naprosto mimo realitu, která se v porovnání s Nickovým světem zdála tak směšná a nudná. Film je však jejím naprostým opakem. Jedná se jen o nudný destilát. Navíc se tvůrci pokusili narvat do filmu snad tři knihy ze série. Nickovo alter-ego sice občas pobaví, ale v hlavní roli bych si stejně představoval někoho jiného. Redukce je nejvíce znát na prostoru vedlejších postav. Některé tam nejsou vůbec a Nickův nejlepší kámoš Levák, který patří mezi největší hvězdy knihy, dostal dvě scény o ničem. Radím sáhnout po knihách. Tam je úspěch zaručen. ()

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Mládí v hajzlu znám nazpaměť, neohrozitelná knižní srdcovka. Již zruba 12 let čtu všechny tři (resp. 5) díly pořád dokola a bez přehánění můžu říct, že jsem každou část četl minimálně desetkrát a ať ve čtrnácti poprvé, tak v šestadvaceti se u toho stále nadšeně směju. Je to to nejchytlavější čtivo co znám a pokaždé, když jsem se z dlouhé chvíle do nějaké části začetl, během pár týdnů jsem zákonitě skončil u závěru pátého dílu. Takže bez jakéhokoliv respektu a studu se označuji za znalce příběhů Nicka Twispa. A ač jde o látku těžko zfillmovatelnou a rozsáhlou (vždy jsem doufal, že se natočí co díl, to jeden film), filmu jsem věřil. Jednak Michael Cera mi do role Nicka přišel jako nejlepší možná volba, obsazení většiny vedlejšch rolí taktéž vypadalo maximálně slibně a režie se chopil Migeul Arteta, tvůrce geniálního, jediného uvěřitelného a dokonale osmdesátkového seriálu o mládeži Machři a Šprti. Prostě očekávání bylo obrovské a nezchladily ho ani negativní recenze ani kasovní propad v Americe (akorát mě naštvalo, že se film v Čechách nedostane do kin, a bůh ví jestli vyjde na DVD, takže ač jsem byl ochoten platit, situace mě donutila film si stáhnout). A teď tu sedím, nasranej jak sáňky v létě a přemýšlím, jak to mohli tak zkurvit. Kdybych ty knihy dokonale neznal, asi bych se jednak unudil a jednak v ději i poztrácel. Tak kde začneme? Asi u Cery. Jak to pro mě byl původně ideální kanditát, jakmile promluvil, zas tak se mi jako Nick nelíbil, až moc z něj čouhá slušňáctví na hony vzdálené Nickovo prohnanému hajzlíčkovství, posedlost Sheeni jsem mu nevěřil, natož rebelii proti matce, která to chudinka měla s Nickem dost těžký už v knížce, tady ale byla terčem jeho revolty zcela neoprávněně (tím myslím, že nám jsou utajeny jeho myšlenkové pochody a malicherná ukřivděnost), díky čemuž působí debilně nejen logika vyprávění, ale především Nick sám. Francois mu ale šel dobře. Sheeni to sice slušelo, ovšem opět příšerná povrchnost a zestručnělost jejich vztahu nás nenechá ani omylem uvěřit, že by jí někdo takto propadl a vyváděl podobné pitomosti. Ostatní vedlejší postavy se vesměs povedly, jednoznačným výtězem je pan Fergusson Freda Willarda, dokonale vystiženej. Pobavil i Justin Long jako Sheenin věčně omámený bratr Paul, nezklamali ani Ray Liottta a Zach Galifianakis jako idiotští nápadníci Nickovy povolné matky, typově přesný byl i mihnuvší se Trent. Každopádně by mě zajímaly vystřižené scény, protože všechny postavy trpí nedostatkem prostoru, což je nejzářivěji vidět na ochuzeném Nickově fotrovi a především na totálně zabitém Levákovi (než aby měl takový štěk který měl jenom „vtipně“ upozornit na jeho zahnutý péro, to mohl být vynechán úplně stejně jako Hároš, Dwayne, Apurva, atd.). A o tom je vlastně celý problém filmu. V knížce spolu všechno tak nějak souvisí a nejsou tam slepé linie, film toho spoustu nakousne, ale už nedořekne a nijak nerozvíjí, což neznalé předlohy mate, znalé sere, ať už jde o zmíněný Levákův zahnutý klacek a jeho válku se sestrou, o nejhnusnějšího čokla a zároveň dítě lásky Alberta, o pobyt pana Fergussona v Ukiahu, atd. Opět – zajímaly by mě vystřižené scény, muselo toho hodně vypadnout. Velkou chybou, která jde na vrub tvůrcům neomluvitelně a sami tím pohřbili potenciál knihy je to, že omezili Nickovo vnitřní monology, ukrutnou popisnost a sarkastické pozámky na minimum, čímž si odepřeli to nejvtipnější na celé knize a co šl opřitom formou Nicka-vypravěče do filmu snadno zapracovat. Zhruba od poloviny jde film vlastní cestou a jen nesmyslně slepuje scény z různých částí knihy, přidá pár vlastních, aby si nakonec vytvořil úplně nový konec (což je ovšem ten nejmenší problém). Je to obrovské zklamání a promarněná velká šance, jak převést deník Nicka „Píchače-Dillingera-Ulansky-Huntera“ Twispa vtipně na plátno. Tohle je jen otrocký přepis scén bez souvislosti, naprosto zbaven všeho vtipného. () (méně) (více)

Reklama

dopitak

všechny recenze uživatele

Jako příznivec Sue Townsendové musím Oscarovi oponovat, četl jsem pochopitelně (až na poslední díl The Prostrate years) komplet adrianovskou ságu v češtině i angličtině, a Američan Nick Twisp se křehkému inteligentnímu britskému humoru nemůže podívat ani pod ocas. Navíc, pokud se podíváte na roky vydání obou deníkových "konkurentů", musí vám být jasné, kdo od koho "opisoval". Nepokrytě dávám najevo, že C. D. Payne se velmi lacině s přidáním nepříliš vtipných sprosťáren, ale zato s chutí, svezl na oblibě leicesterského rádobyintelektuála. Omlouvám se za OT, film jsem zatím neviděl. ()

Céčko 

všechny recenze uživatele

Michael Cera není a nikdy nebude Nick Twisp. Pokud takto špatně obsadíte hlavní postavu, nezachránil by to ani geniální scénář. Ale ten tu navíc není. Charaktery ostatních postav jsou také úplně jiné než v knížkách. Veškerý humor, genialita různých zloplánů a přetvářek tu naprosto chybí. Navíc je to celé takové seškrtané a skáče to od jedné pasáže v knize ke druhé. Převádění deníku na filmové plátno určitě nepatří k tomu nejlehčímu, ale rozhodně to šlo udělat daleko lépe. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Knihy jsem sice nějak výrazně nečet, jen kousky, ale pochybuju, že to je taková blbá sračka jako tohle, Michael Cera už to s těma rolema o chudáčcích krapet přehání, chtělo by to tu a tam proložit i něčim jiným, i když je fakt, že mu neobvykle sednou a bohužel pro něj nebo možná bohudík, má na to kukuč, jinak se to snad ani nazvat nedá, protože jeho zlý já, který mělo vypadat asi suveréně a drsně, tu spíš vypadá jako teplej kubánec na lovu ()

Galerie (49)

Zajímavosti (12)

  • Otec Nickiho Twispta (Steve Buscemi) a později i Nick Twisp (Michael Cera) jezdí ve filmu v BMW 3 E46, ale automobil se ve filmu několikrát změní z verze před faceliftem na verzi po faceliftu a obráceně. (BanditaX)
  • V knižní předloze je Nickovi 14 let, zatímco ve filmu je mu 16 let. Michaelu Cerovi (Nick Twisp) bylo v době natáčení 20 let. (flyer.nick)

Reklama

Reklama