Reklama

Reklama

Příběh z oblasti science-fiction vypráví o tajemném ostrově ovládaném krvelačným gangem maskovaných mladých lidí na motocyklech, kteří ve jménu dávné civilizace Atlantidy krutě a bezohledně vybíjejí vše živé. Na tento podivný ostrov se vlivem náhody dostane skupina nic netušících lidí, kteří však záhy zjistí, že budou muset chtě nechtě tvrdě bojovat o holý život. Na své vlastní kůži poznají, že smilování nemá na tomhle ostrově místo. (Lucernafilm Video)

(více)

Recenze (41)

VanTom 

všechny recenze uživatele

Až roztomile pitomé "osmdesátkové" akční céčko (trash) nedává moc smysl (ostrůvek Atlantida se sice vynoří z hlubin, ale po celou dobu naše skupinka nájemných žoldáků a vědců bojuje proti zástupu punkerských motorkářů; a opravdu by mě zajímal ten "macgyverovský" postup neutralizace radiace z ruské jaderné ponorky :)) a neustálé přestřelky působí ve výsledku fádně a jednotvárně, ovšem čím dřív se mu (a výjimečně i s ním) začnete aktivně smát – ať už záporným hereckým výkonům či srandovním trikům, tím víc se můžete provinile bavit. ()

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

"Kdybys byl ostrov, kde bys byl?" Tohle je rozhodně zábavnej trash se vším všudy. Samotná premisa (nukleární výbuch za americké občanské války potopil Atlantidu a jaderná ponorka ji v 80. letech vytlačila zpátky na povrch) slibuje spektakulární podívanou a trojice herců připomínajících Carradina, Goldbluma a Rogera Moora z Wishe dílo zkázy dokonává. Je tam hodně záběrů na vrtulníky, spousta strašlivě špatné akce a spousta otázek, které zůstanou nezodpovězeny (Kdo je kruci Aishley? A co se stalo s uvězněnými Atlanťany, kteří vypadají jako Abba?). Dávám dvě hvězdy, ale může to být cokoli v rozpětí odpad až plná palba. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Bohužiaľ som očakával prehliadku Atlantídy, ako si ju predstavujú Taliani v osemdesiatkách. Lenže tu je to inak, Atlantída vyjde na povrch, jej militantní obyvatelia začnú terorizovať pozemšťanov ako v Mad Max, len vo filme s o poznanie slabšou atmosférou. V podstate 2/3 stopáže sú jedna veľká akčná scéna. Ak by ale tie 2/3 vyzerali ako posledná sci-fi desaťminútovka, dostal by som presne to, čo som očakával. Takže treba vedieť, čo od Nájazdníkov očakávať, potom môže ísť o fajn guilty pleasure. Inak ide o námet ako vystrihnutý z 50´s nakrútený v tupom akčnom štýle osemdesiatkových béčiek a céčiek. ()

giallo 

všechny recenze uživatele

Útěk z New Yorku byl v 80. letech opravdu neuvěřitelná pecka, která strhla velkou vlnu post-apokalypických béček. Deodato také neodolal a přispěl svojí troškou do mlýna v podobě zdejších Nájezdníků. Vzal to pěkně od podlahy a dal do kupy jeden z nejtrashovějších scénářů, který kdy vznikl. Punkeři, jako vyšití z Mad Maxe, si to díky vytažené ruské ponorce skze časovou bránu šinou do našeho světa a chtějí zvěstovat své zkázonosné poselství. Natrhout prdel, se jim vydává rozličná skupinka, která šmelcuje šmejdy po desítkách. Vskutku nádherný trash, který dokážou natočit snad jen italové! Fandům žánru bych doporučil ještě obdobnou perlu z dílny Sergia Matina, a to 2019 - Dopo la caduta di New York. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Zatímco se arcikněz zenového filmu Donald G. Jackson dušuje, že jeho filmy neupadají do klišé a mohou být novátorsky nepředvídatelné díky tomu, že nepoužívá scénáře, pak Ruggero Deodato dokládá, že i s náležitě zhůvěřilým scénářem a příslušně zdegenerovanou režií lze sehrát tuze WTF divadýlko. Nevěřím, že "Nájezdníky z Atlantidy" napsali ti dva padesátníci, kteří jsou pod tím podepsaní, protože tady hraje prim logika klukovské fantazie věku kolem šesti let. Když se divák nechá zlákat náležitě lživým plakátem a nic jiného si o filmu před zhlédnutím nezjistí, nestačí vycházet z úžasu nad tím, jaké praštěné zvraty přicházejí scénu od scény, jaká postava se někde náhle objeví, nebo dokonce do jakého žánru se film různě přepíná. Deodatova práce s filmovým prostorem a logickou i topografickou provázaností dění mezi záběry nechává blednout i mistra absolutního rámu, drekového samouka Davida A. Priora. Celý film působí až videoherně v tom, že vyprávění hrdiny zcela náhodně spawnuje na bizarních místech a nechává je řešit banální úkoly zcela zhovadilým způsobem. Zdejší postavy nejsou ani jednorozměrné, ba spíš se propadají sami do sebe svou antirozměrností, v čemž mezi všemi exceluje odbornice na předkolumbovské jazyky, která působí jak lobotomizovaná parodie na filmové vědátory. Celý film má natolik vysoký rozpočet, aby si mohl dovolit realizovat všemožné fantasmagorické žánrové polohy od katastrofického filmu přes dobrodružku se sci-fi elementy až po postapo akčňák, Ale při tom je pořád rozpočet natolik nízký, aby papundeklový postapo tuzing, speciální efekty (od ábíčkových miniatur po nevídaně fušerské gore umělotiny) i praktická realizace jednotlivých záběrů vyvolávaly křeče bránice. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (6)

  • Když autobus narazí do dvou aut, následný výbuch zapálí jeho kola. Krátce poté jsou ale kola nepoškozená. (Marek06)
  • Při hledání míst na Filipínách požádal Ruggero Deodato své průvodce, aby ho vzali do stejné oblasti, kde Francis Ford Coppola natáčel Apokalypsu (1979). Když Deodato viděl, že místo bylo pro natáčení vyčištěno, byl nucen hledat oblast s pralesem. V dokumentu Deodato Holocaust (2019) filmař uvedl: „Coppola zničil tu džungli!“ (Marek06)
  • Používané vrtulníky ve filmu: Na plošině přistává Sikorsky Sea King HS-2. Vrtulník pronásledující autobus je Fairchild-Hiller FH1100 a poslední vrtulník je Bell UH-1 Huey. (Marek06)

Související novinky

Zemřel režisér Ruggero Deodato

Zemřel režisér Ruggero Deodato

29.12.2022

V jednom z posledních dnů roku přichází smutné zprávy pro fanoušky evropské žánrové kinematografie, ve věku třiaosmdesáti let totiž v Římě zemřel kultovní italský režisér a scenárista Ruggero Deodato… (více)

Reklama

Reklama