Reklama

Reklama

Režisér a scenárista Gerald McMorrow debutuje ambiciózním psychologickým sci-fi dramatem, odehrávajícím se v současném Londýně a dystopickém Meanwhile City, kde zrušení odluky státu a církve uvolnilo cestu společnosti, ovládané náboženstvím. Ateistický mstitel Jonathan Preest (Ryan Phillippe) chystá odplatu mocnému vládci Meanwhile City, cynismus a deprese konceptuální umělkyně Emilie (Eva Green) se díky obtížnému vztahu s matkou prohlubují – mezitím se citlivý Milo (Sam Riley) pokouší vyrovnat s nedávným citovým úrazem a hluboce věřící Peter (Bernard Hill) přijíždí do Londýna najít svého zmizelého syna, traumatizovaného veterána války v Perském zálivu. McMorrow nechává vyprávění oscilovat mezi reálným a imaginárním světem a zkoumá složité vztahy mezi fantazií, vírou a láskou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (183)

dee-key 

všechny recenze uživatele

Nečekaně dobré. Iluzorní svět plný náboženství je vtipný nápad a líbilo se mi řešení toho tmavého, skoro všemi stavebními prvky oplývajícího města. I ty komanda, kdyby neměly tak směšně veliké cylindry. Asi do tří čtvrtin filmu jsem si říkal, co je to za chujovinu, proč to do sebe nezapadá? Konec nebyl nakonec tak překvapivý a zaváněl plytkostí, ale dokázalo mě to udržet v napětí dost dlouho. Nadprůměr. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Až na ty náboženský kecy docela dobré. I když církev podle návodu k použití pračky mě dostala :-) Jestli se nepletu, nejsou tu dvě dějové linie, ale tři, vlastně čtyři (otec hledá syna, dcera sebe samu, kluk svoji lásku, tajemný mstitel z paralelního světa zloducha...). Střídají se poměrně rychle, reálie a exteriéry jsou využity dokonale, mysteriózno trošku pokulhává, ale když se to pak splete dohromady, dá to dohromady zajímavé vyznění, které nutí k přemýšlení a úvahám. Film je postavený spíše na vnitřním herectví (to expresivní je zde jenom v excesech dcery, jež se snaží upoutat pozornost matky), na atmosféře a náladě, což takové filmy můžu, když to funguje, a tady to prostě funguje. A role imaginárních postav, ať je to Sally, pastor / uklízeč, to mne rovněž hodně potěšilo. Dokonce to dává i jiný rozměr těm kecům o náboženství. ()

Reklama

Martrix 

všechny recenze uživatele

Na tomto filmu je snad úplně všechno zvláštní. A v některých ohledech i jedinečné, protože Gerald McMorrow natočil pouze tento film. Přestože šlo o prvotinu, má velmi silné obsazení dokonce i ve vedlejších rolích a víc než slušný vizuál. Co se týče děje...první polovina filmu je velká zkouška pozornosti, ale hlavně trpělivosti diváka. Budete se snažit najít v tom všem smysl, nebo budete opatrně doufat, že se ten zmatek smysluplně propojí. I když je zajímavá linka jen s Evou Green a ta, která se odehrává ve fantaskním světě, má to atmosféru, i potenciál. O to překvapivější je finální zjištění, že je to vlastně až nepříjemně prostý příběh o tom, co všechno se musí stát, aby vše zapadlo na své místo a setkali se ti, kdo se setkat mají. A taky o lidech, bytostech, které tady s námi jsou jen proto, aby nám pomohli v těžkých chvílích. Úplně rozumím tomu, proč už Gerald McMorrow nic nenatočil. Sdělil co chtěl, nepochopení kritiky i diváků ho zarmoutily, snad i ztratil důvěru producentů... . Přitom jako debut, je to skvělá práce... . Osobně mě to mrzí, rád bych od něj viděl i další film. Jedna hvězda je standardně jen za mou milovanou Evu Green, druhá za odvahu a čisté sdělení. ()

Kamkon 

všechny recenze uživatele

Můžeme zde vidět prvky různých (za)motanin typu (teď následuje UPOZORNĚNÍ, že tohle není přirovnávání mnohdy zboštělých děl, které se mi některé taky líbí, ale ne všechny, ale pouze náznak podobnost) Ztráta paměti, Hranice života, Čistá duše či Šestý smysl nebo i Memento atd. atd. je jich hodně, doplňte si sami-je hooodně moc zajímavý, že podobná možnárádobydíla povyšujete a CHÁPETE v pohodě, přitom základ je to samý smíchaný těsto.... Zde je to jen zasazené do ulic Londýna a většině podle ohlasů vadí nebo chybí, že tam není něco víc rozvedeného a propracovaného nebo prostě to není ono. Jistě, propracovanější psychologie nebo 2 linky, z nichž jedna může být zbytečná, ale celkové závěrečné spojení je pro mě krásný konec, který však nesedne každému. Super je, že jsem se v tom neztratila, což se mi u podobných děl často stává a jednotlivé niace jsou umě poskládané a také hudba hodně dělá, pomáhá a doplňuje. Spíš tam mohl být ještě jeden nebo 2 vtipy na způsob Manikérek, to bylo hodně dobrý. Je těžké popisovat děj, protože tím se prozradí hodně, o co je pak divák ochuzen. Eva Green jako nešťastná mladá holka skvělá ve své rozervanosti a hledání správného směru, Ryan Phillippe krásně bojující a pronášející monology, Sam Riley spíš do počtu a vzehledem je to typický nezajímavý Brit (fanynky promiňte) a Bernard Hill jako zoufalý otec. Příjemný film na odreagování, přemýšlení a možná nalezení nového. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Enšpíglov komentár do bodky vystihuje všetko to, čo si o filme myslím aj ja. Dal by som odpad, pretože tu vážne nieje čo hodnotiť, ide len o zmes akýchsi navzájom nesúvisiacich blábolov prežratých od hlavy po päty nudou, ale tak strašnou, že z toho rozbolí hlava. No aspoň to vyslovene neiritovalo. 10/100 ()

Galerie (20)

Zajímavosti (2)

  • Hlavní role ve filmu měli mít původně Ewan McGregor, Paul Bettany a John Hurt. Ovšem potom měl McGregor nehodu na kole, při které si zlomil nohu a byl nucen z natáčení odejít. Z původního obsazení nakonec zůstala jenom Eva Green. (HappySmile)
  • Jméno postavy Johna Preesta (Ryan Phillippe), který bohuje proti zástupcům církve clericům a poté hodlá církvi pomoci, se nápadně podobá anglickému slovu „priest“, neboli „kněz“. Ironické pojmenování přitom Garreth McMorrow do filmu zavedl schválně. (vimanzen)

Reklama

Reklama