poster

Pevné pouto

  • USA

    The Lovely Bones

  • Slovensko

    Pevné puto

Drama / Fantasy / Thriller

USA / Velká Británie / Nový Zéland, 2009, 135 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • xxmartinxx
    **

    Tohle se Jacksonovi nepodařilo. Přehání to s vizuální stránkou a zapomíná na děj. Příběh je celkem nudný a postupuje velmi předvídatelně. Asi za to můžou všechny ty peníze, co na to měl, jinak si neumím vysvětlit, že velmi podobná Nebeská stvoření fungovala prakticky skvěle, kdežto tady jen přešlapujeme na místě. První opravdu špatný film Petera Jacksona.(9.1.2010)

  • TeeAge
    **

    || Scenár: Peter Jackson, Fran Walsh, Philippa Boyens / Predloha: Alice Sebold - Lovely Bones| Hudba: Brian Eno | Distribúcia: Paramount Pictures | Štúdio: DreamWorks Pictures, Film4 Productions, WingNut Films | Rozpočet: 65 miliónov $ | Tržby: 93,621,340 $ || Ani majster tesár nemôže odviesť bezchybnú prácu, keď má nekvalitný materiál. O to viac ma prekvapuje, že po neúspešnom jednaní DreamWorksu so Spielbergom nakoniec kúpil práva Jackson a jeho tým. --- Peter bol vraj unesený knížkou Alice Sebold, ktorá bola tiež zaintersovaná do filmového projektu. Film sa mal natočiť už na začiatku milénia, ale začiatočné scenáre sa autorke novely, Seboldovej, nepáčili. Spoločnú reč našli až s Walshom, Boyensom a Jacksonom v roku 2006. --- Snové predstavy otca Susie sú stvárnením orgastickými, gýčovitými predstavami Seboldovoj o medzipriestore medzi nebom a zemou. Tieto scény sú podporené Jacksonovým umením pracovať s digitálnym obrazom/scénou/záberom, a tvoria tak najrozporuplnejší vizuálny dojem na moje mozgové blany za posledné roky. A to by mi ešte ani tak nevadilo, než to, že to v skutočnosti vôbec nebolo zaujímavé, napínavé a nemalo to čo povedať. Na takéto halucinogénne experimenty bez rozprávačského umu nemám v inventáru vkusu miesto. Ani od môjho obľúbeného režiséra. Petre, rýchlo späť do stredozeme, tam si doma! 40% | Blu-Ray, THX, HU DTS |(27.8.2014)

  • Djkoma
    ****

    Silný zážitek. Přestože jsem to nečekal, Peter Jackson ve mě vyvolal hodně emocí, především kladných a po celou dobu si se mnou pohrával přesně, jak by režisér s divákem měl. K ruce měl skvěle vybrané a kvalitní herecké obsazení (Tucci to tedy rozjel, ale všichni se mu snaží stačit), opravdu hodně peněz, dobrou předlohu, ale k úplnému uspokojení mi chybí ještě kousek. Možná to trochu laciné využití (pro mě slavné) Song to the Siren, možná opravdu hodně efektů, které v určitou chvíli jsou spíše ke škodě, ale v druhé chvíli mě totálně odrovnají (viz. přechod z obávaného domu do bažin apod.). Hudba mi chvílemi trochu připomínala soundtrack k Sunshine, takže tu bych pomlčel. Největší problém mám však asi s koncem, který prostě... pro film neustále se pohybující na pomezí temna a světla takový ... zvláštní (spoiler:happyend s vrahem byl laciný a pointa o smyslu pout také). Ty velké peníze jsou tu dost vidět, ale i bez nich by to byl opravdu silný film, skvěle natočený a podtrhující status Jacksona jako velkého režiséra, který nechce zůstat jen u slavné LOTR trilogie. Přes výše zmíněné je však Pevné pouto jedním z mála filmů o posmrtném životě, který opravdu stojí za vidění a jejich představa světa po smrti je... úchvatná. Opravdu silný zážitek hnedka z počátku roku 2010...PS: Jak přicházejí sny i přes nižší rozpočet, jinak laděné efekty a příběh, byl pro mě emočně i příběhově silnější...(8.1.2010)

  • Ainy
    ****

    Celkem dost drsné drama. Ještě než půjdu spát, tak si pustím něco veselého a od zítřka si budu našeho souseda měřit hodně nepřátelským pohledem! Není mi dobře a příště se takovým filmům vynasnažím vyhnout. Jsou na můj vkus až příliš reálné a já si tohle nebezpečí uvědomuji víc než je mi milé. Doufám, že mé dítě žádného pana Harveyho nikdy v životě nepotká! Jinak pěkně udělané, akorát místy roztahané na zbytečně dlouho.(8.8.2016)

  • Psema
    ***

    Prvních cca 30 minut jsem to Jacksonovi žral i s navijákem a u scén jako "první polibek" a "Susieina smrt" jsem neměl daleko k emocionálnímu rozkladu. Jenže Jackson nezná míru a nemá ani šajna, jak by měl nebeské výjevy zobrazit. Jeho pojetí sterilních digitálních omalovánek je sice dokonale zpracované, ale z hlediska emocionálního naprosto chladné, sterilní a po pár minutách tamních dýchánků i otravné. Ani to by ale tolik nevadilo, kdyby scénář alespoň trochu spěchal k finálnímu řešení, zaměřil se více na postavy a nepostával věčně na místě a nenechával Jacksona masturbovat nad vizuálním pozlátkem a technickou stránkou obecně. Pevné pouto by mohlo mít bez problémů o 30 minut míň a šlapalo by jako hodinky. Takhle má přes dvě hodiny, přičemž celá prostřední část trpí zbytečnou natahovaností a co je úplně nejhorší, dává smysl opravdu jen těm, co čekají letní blockbuster o tom, jak si jedna holčička hrála v nebíčku. Proč Wahlberg nevybere bankovní účet a nevyvolá všechny fotky naráz (vzhledem k bohatým rodinným večeřím by to rodině zřejmě neublížilo)? Proč každá postava projde kolem Tucciho domu desetkrát (a to už s podezřením), než se odhodlá k činům? Proč chce Wahlberg zmlátit Tucciho a ne hledat především důkaz? Zkrátka a dobře, proč je ten scénář tak neuvěřitelně tupý a místo logice se věnuje všem možným postavám než té hlavní? "Konečně jsem si uvědomila, co jsem provedla," říká Susie ve chvíli, kdy dostává Marky Mark nakládačku, já měl ale pocit, že k uvědomění nedošla sama (jak by tomu mělo být), ale proto, že Jackson potřeboval opět zahrát trochu na city a využít delší dobu nevyužitý slow-motion. Neříkám, že mě Pevné pouto neoslovilo (výkon Saoirse Ronan a hned několik scén patří mezi kinematografické skvosty), jen mám dojem, že to celé mohlo dopadnout o pořádný kus lépe. Stačilo by, kdyby na Jacksona dohlížel někdo s bičem a mlátil ho za každou nadbytečnou kudrlinku do krve. Zasloužené komerční fiasko se zdviženým varovným prstem na fanoušky Hobita.(19.3.2010)

  • - Susie (Saoirse Ronan) říká: "Byla jsem zavražděna 6. prosince 1973." Podle kalendáře tedy zemřela ve čtvrtek. Když však detektivové vyslýchají kvůli zmizení sousedy včetně jejího vraha, ptají se na středu. (hansel97)

  • - V knichkupectví, kde Susie (Saoirse Ronan) pozoruje chlapce, si můžete všimnout nápadného plakátu na Pána Prstenů - samozřejmě knihu. Peter Jackson má na svědomí její slavnou filmovou adaptaci. (CrypzzXD)

  • - Jedno z mŕtvych dievčat si necháva hovoriť Holly Golightly a ako vraví, jedná sa o meno, ktoré si dala sama. Holly Golightly je hlavná postava zo známej novely Trumana Capoteho Raňajky u Tiffanyho. Táto kniha bola aj sfilmovaná. (toi-toi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace