poster

Pevné pouto

  • USA

    The Lovely Bones

  • Slovensko

    Pevné puto

Drama / Fantasy / Thriller

USA / Velká Británie / Nový Zéland, 2009, 135 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Isherwood
    **

    Jackson možná patří k filmařům, kteří si mohou točit, co se jim zachce, ale tady krutě přestřelil, když naprosto nevýrazný a nezajímavý příběh utopil v kýčovitých obrázcích, které smrdí plastem a jehovisti si je dávají na titulky Strážné věže. Pouze tři věci táhnou: a) huhlavě slizký Stanely Tucci, b) příjezd tchyně, c) šmíra v domě. Zbytek skrz naskrz sice nenudící, ale zoufale bezkrevná podívaná. 2 a ½.(28.2.2010)

  • Hakha
    ***

    Od parádního traileru a od jména režiséra jsem očekával kvalitní podívanou, ale po vynikajícím začátku film začíná místy nepříjemně kulhat. U mnoho scén jsem měl problém, že jsem očekával pokračování scény, ale místo toho přišel střih na jinou sekvenci. Scénérie z mezisvěta vypadají nádherně, ale přišli mě místy zbytečně a rušivé v budování atmosféry. Když se už objevil náznak napětí, tak Peter Jackson nepřitvrdil a dočkal jsem se pouze chvilkového napětí bez pořádného souboje. Hudba bylo parádní, herecké výkony dobré. Mám vcelku při prvním promítání rozporuplné pocity, mé hodnocení 3 hvězdičky…(9.1.2010)

  • Matty
    ****

    Už během čtení knihy mne nejednou napadlo, jak obtížné by bylo její zfilmování. Vševědoucí vypravěčka (v rámci vymezeného prostoru všechno ví a všechno vidí), která přirozeně přechází mezi minulostí a přítomností a nenápadně naznačuje, k čemu dojde, existence přibližně tří různých světů s vlastními pravidly a střídání naturalistických pasáží s polosnovými. ___ Prvního prohřešku se film dopouští, když nám ukazuje počínání pana Harveyho před Susiinou smrtí. Kolik je tedy těch vševědoucích vypravěčů? Kdo nečetl předlohu, mohl by mít pochybnosti, jak moc toho Susie vlastně vidí. Pro knihu tolik důležitý dojem, že zůstává svým blízkým nablízku po celou dobu, nedokázal Jackson navodit. Celá emocionálně-vztahová rovina je poněkud odbytá a lze spekulovat, jestli by režírující žena nebyla zárukou více citů. Jackson nepřekvapivě akcentuje více vztah mezi dcerou a otcem než dcerou a matkou, která je zbrkle odklizena (ne tak v knize) a navíc připravena o milostný románek, jež její počínání v knižní podobě lépe ozřejmuje. Přesto třeba uznat, že scény vyjevující pevnost pouta mezi Susie a jejím otcem patří k těm nejsilnějším a dávají zakusit, jak hluboko do mezilidských vztahů dokázala Seboldová nahlédnout. ___ Jackson ke škodě filmu upřednostňuje bezpečné klouzání po povrchu. Nedokázal odolat těm horám vizuálních laskomin, jimiž posmrtný svět všechny imaginativní filmaře láká. Scény jsou to krásné, třebaže trochu ve stylu reklam na Coca-Colu, ale zoufale prázdné a nepodřizující se absolutně žádným pravidlům. Alenku ti bohužel přebral Tim, Petere. V opozici k tomuhle donebevolajícímu (resp. „znebevolajícímu“) kýčaření stojí sugestivní hororové scény, připomínky Jacksonových blahých začátků. Pro děti film kvůli nim v žádném případě není, proč tedy oproti knize výrazně ubylo sexu a násilí (nejenže nevidíme znásilnění, ona o něm ani nepadne zmínka)? ___ Ze dvou autorů, jež měli na drsně-krásný styl Seboldové nepochybně vliv (Truman Capote a Harper Leeová) je přítomen pouze jeden, nadto symbolicky („Holly Golightlyová“). Odchylek od knihy by se našla ještě celá řada: některé situace, vzdálené od sebe v knize desítky stran, se zde nevěrohodně protínají v jednom bodě, funkce pár vedlejších postav (zejména karikatury lehkomyslné babičky v podání Susan Sarandon, která je výborná, ale nemá moc co hrát) zůstávají nejasné… k prospěchu věci bylo snad pouze přemístění dvou vět ze samého konce knihy o kus dříve, čímž se „návrat“ stává srozumitelnějším. ___ Jacksonovo Pevné pouto je podivně nekonzistentní film. Střídá příliš mnoho žánrů a obsahuje příliš mnoho vizuální krásy. Proto jej považuji za nepodařený a proto jsem v něm zároveň našel dost scén, které se mi opravdu líbily. Ke čtvrté hvězdičce film s vypětím všech sil dotáhli typově přesně obsazení herci v čele s roztomilou – nikoli oním otravně dětským způsobem – Saoirse Ronan. 75% Zajímavé komentáře: Adrian, imf, Psema, Madison, Niktorius, Desperado, Tayen, swed.83, Antek(24.3.2010)

  • Fr
    ****

    Jmenuji se Susie. Bylo mi 14 let, když mě zavraždili.…. Thriller s art prvky? To se často nevidí. P.Jackson se zhlédl v D.Aronofským a předvedl, že dokáže stejně jako on ve FONTÁNĚ ,,zhmotnit“ své představy. PEVNÉ POUTO však vidím přístupnější širšímu publiku. Z části za to může sympatické herecké obsazení, ale hlavně téma a způsob vyprávění. Když se tu mluví o štěstí – cítíte ho. Když přichází tragédie – jsem vyděšen. Jackson na plnou hubu říká: ,, DĚTI DÍVEJTE SE, TAKTO TO CHODÍ. TAKHLE SE CHOVÁ UCHYLÁK A TAKTO TRAGÉDIE POZNAMENÁ VAŠI RODINU. A TAKHLE ZAMETE TO HOVADO STOPY. JEN NEVÍM, JESTLI SE NA TO TAKY BUDETE SMĚT Z MEZIPROSTORU DÍVAT. ALE PRO JISTOTU, JSEM HO PRO VÁS VYTVOŘIL TAKTO ZAJÍMAVEJ“. Film, to mají být emoce. Mají to být i hezké barevné obrázky a příběh musí mít výborného vypravěče. Tady jsou dva. P.Jackson a malá Susie, která tu pobyla o malou chvilku déle. A teď je konečně svobodná. PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ***(16.1.2010)

  • Djkoma
    ****

    Silný zážitek. Přestože jsem to nečekal, Peter Jackson ve mě vyvolal hodně emocí, především kladných a po celou dobu si se mnou pohrával přesně, jak by režisér s divákem měl. K ruce měl skvěle vybrané a kvalitní herecké obsazení (Tucci to tedy rozjel, ale všichni se mu snaží stačit), opravdu hodně peněz, dobrou předlohu, ale k úplnému uspokojení mi chybí ještě kousek. Možná to trochu laciné využití (pro mě slavné) Song to the Siren, možná opravdu hodně efektů, které v určitou chvíli jsou spíše ke škodě, ale v druhé chvíli mě totálně odrovnají (viz. přechod z obávaného domu do bažin apod.). Hudba mi chvílemi trochu připomínala soundtrack k Sunshine, takže tu bych pomlčel. Největší problém mám však asi s koncem, který prostě... pro film neustále se pohybující na pomezí temna a světla takový ... zvláštní (spoiler:happyend s vrahem byl laciný a pointa o smyslu pout také). Ty velké peníze jsou tu dost vidět, ale i bez nich by to byl opravdu silný film, skvěle natočený a podtrhující status Jacksona jako velkého režiséra, který nechce zůstat jen u slavné LOTR trilogie. Přes výše zmíněné je však Pevné pouto jedním z mála filmů o posmrtném životě, který opravdu stojí za vidění a jejich představa světa po smrti je... úchvatná. Opravdu silný zážitek hnedka z počátku roku 2010...PS: Jak přicházejí sny i přes nižší rozpočet, jinak laděné efekty a příběh, byl pro mě emočně i příběhově silnější...(8.1.2010)

  • - Když jede Susie (Saoirse Ronan) rodinným autem značky Mustang do nemocnice, chybí na pravém předním kole kryt pneumatiky. Po střihu však na autě už kryt nechybí. (hansel97)

  • - Susie (Saoirse Ronan) říká: "Byla jsem zavražděna 6. prosince 1973." Podle kalendáře tedy zemřela ve čtvrtek. Když však detektivové vyslýchají kvůli zmizení sousedy včetně jejího vraha, ptají se na středu. (hansel97)

  • - Scény so Susie (Saoirse Ronan) v nebi sa riadili jednoduchým pravidlom, keď bola v danej chvíli Susie šťastná, bolo slnečno a pekne a naopak, keď bola smutná, bolo nebo daždivé alebo sa nachádzala uprostred oceánu. (Greenpeacak)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace