Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Agent tajné americké služby, která se zabývá unášením a výzkumem dětí s výjimečnými psychickými schopnostmi, Ben Childress, unáší syna Robina svému bývalému kolegovi ze CIA Peterovi Sandzovi a při tomto únosu málem Petera zabije. Peterovou jedinou možností k nalezení syna je spojit se s ním pomocí mladé dívky Gillian Bellaver, která je obdařená stejnými schopnostmi jako Robin. Peter a Gillian spojují své síly, aby dostali Robina co nejdříve ze zajetí. (Chatterer)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (36)

drankeryth 

všechny recenze uživatele

Stary kultovy film, kde si aj zahral Kirk Douglas, ale nie zas vo velkej miere, skor v takej vedlajsej ulohe. V pohodovom tempe plynuci dej filmu vam utecie ako voda. Film sa mi dejom podobal na film Scanners, ale tento je starsi film, takze mozno reziser Scanners sa aj inspiroval tymto starsim filmom, kde tiez ucinkuju ludia s telepatickymi schopnostami. Koniec filmu ma dost prekvapil, pretoze v tejto zaverecnej casti filmu sa aj preukazal taky mensi prvok zo zanru najdesivejsieho spomedzi inych zanrov filmu. Celkom navnadena strasidelna atmosfera bola v tmavej miestnosti, kde sa nad zemou vznasal vzdy mrzuty Robin. Na uplny koniec filmu sa aj do filmu vtesnal gore zaber, ked hlavny zloduch explodoval od ucinkov telepatickych schopnosti. To som vobec necakal, ze to daju do tohoto filmu, pretoze dej filmu sa skor niesol v takom thrilleri a nie hororu. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Ta podoba s Xmeny (především Xavierovou školou pro nadanou mládež) snad už ani nemá cenu komentovat, ale vidět Kirka Douglase jako naštvaného tatínka jsem si nemohl nechat ujít. Krom toho De Palma dávkuje "nadpřirozené" schopnosti postav velmi chytře a v závěru boduje na celé čáře. Tématikou samotnou jsem byl lehce zaskočen, protože film jsem sledoval s vědomím "pouze" slavných jmen De Palma-Douglas-Cassavetes bez znalosti obsahu (a jsem rád:)). Režie je dobře zvládnuta stejně jako herecké výkony. Bohužel ze samotného tématu mi přijde, že nešlo více dostat a tak třeba kratší stopáž by výsledný pocit z filmu určitě zvedla. Jinak rozhodně ne špatný film! PS: scénář potěšil zvraty... ()

Reklama

curunir 

všechny recenze uživatele

,,... KEBY CHCELI ABY SOM ZMIZOL, TAK ZMIZNETE SO MNOU AJ VY." __ De Palma si ide svoje, má svoj charakteristický štýl a réžijné postupy, ale nie všetko, čoho sa dotkne vyzerá podľa mojich predstáv. Predovšetkým tento zvláštny mix špionážneho a mysteriózneho thrilleru, cez svoju akúkoľvek lákavosť, nie je vôbec funkčný. Dve hodiny sa miestami až neskutočne vlečú a ak sa k tomu pridá nejaká spomalovačka (pri prepísknutom úteku z kliniky som začínam naberať podozrenie, či si náhodou De Palma nerobí žarty.), takto vytvorené nudné slimačie tempo nezachráni ani Kirk Douglas v pomerne vtipných prestrojeniach. (374. hodnotenie, 28. komentár k filmu) ()

Dale 

všechny recenze uživatele

V 70-tych rokoch bol De Palma ešte podpriemerný režisér a keď sa k tomu pridá mizerný B-čkový scenár, nemohlo to dopadnúť dobre. Nezachráni to ani Kirk. Príbeh je na hlavu, koniec je úplne dementný a tie spomalené zábery je niečo strašné. Aspoň máme v tomto filme niekoľko hereckých debutov - Daryl Hannah, James Belushi či Dennis Franz. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Film poněkud zestárl, i tak se jedná o napínavý příběh se zajímavými nápady. Tři roky před Scanners (1981) D.Cronenberga rozvíjí De Palma námět, který už zpracovával v Carrie ( podle S.Kinga). Jedna scéna předčí i slavné hlavy ze Scanners. Kdysi mne jeho sledování způsobovalo mrazivé pocity, dnes zůstává svižný příběh s nádechem mystiky. Robinovy psychické schopnosti mohly způsobit doslova apokalypsu, ale to zřejmě rozpočet nedovoloval, a nebo De Palma upřednostnil vztahovou stránku postav... ()

Galerie (96)

Zajímavosti (5)

  • Filmový debut Daryl Hannah a Laury Innes. (Chatterer)
  • Hudební kompozici k tomuto filmu měl mít původně na starosti velikán filmové hudby Bernard Herrmann, který s De Palmou spolupracoval již na snímcích Sisters a Obsession, ten ale bohužel v prosinci roku 1975 zemřel, a tak se režisér obrátil na Johna Williamse, který byl jedním z mála Herrmannových přátel. (Lavran)
  • John Williams se v hudebním doprovodu snažil v určitém směru odkázat na práci zesnulého Bernarda Herrmanna, takže vedle výskytu specificky herrmannovských orchestračních postupů můžeme zaregistrovat i legendární elektronický nástroj theremin. (Lavran)

Reklama

Reklama