Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Pomenší čtyřicátník Ludvík Podzimek, loutnista a flétnista pražského orchestru, nemá zvlášť atraktivní vzhled. Přesto je obecně považován za velkého donchuána. Ženy se ho ujímají spíše z jakéhosi mateřského soucitu a Ludvíkovo měkké srdce nedovolí, aby se s kteroukoliv rozešel. Milenky se mu proto kupí a působí mu potíže. Tak stráví noc v bedně na peřiny, když se nenadále vrátí domů manžel bývalé spolužačky Blaženy. Manželka Zdena ho za to hodí na krk rodinné přítelkyni Heleně, na kterou žárlí. Ludvík se odstěhuje raději k příteli Břetislavovi. Pohledná konferenciérka Bohunka doprovází orchestr na zájezdu a zamiluje se právě do Ludvíka, což mu dá najevo v Praze při náhodném setkání ve vinárně. Intelektuálka Dáša nazve Ludvíka pasivním erotickým nádeníkem. Ludvík se Bohunčině lásce podá. Jejich první milostná noc skončí příchodem rodičů. Bohunka si hrdě odvede Ludvíka z domu a oba skončí na VB. Muž v pyžamu a dívka v noční košili vzbudí totiž na noční ulici srocení davu. Vztah pokračuje, ale Ludvík se nemá k rozvodu. Bohunka se natruc rozhodne vdát za jiného. Nakonec však přímo od radnice ženichovi uteče. Pronásleduje Ludvíka a k ní se připojí i jeho další milenky. Nešťastný muž uprchne. Inzerátem v novinách pak hledá další ženu... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (43)

sator 

všechny recenze uživatele

Podskalský byl asi bezvadnej chlap, ale co točil jde dost mimo mě.. Pikantní je, že ani on z toho nebyl nadšený... Květa Fialová naprosto mimo svoji šablonu-já ji dlouho nemohl poznat ! A Líbíčka je vždy radost sledovat, je to hraní s takovou lehkostí a noblesou,chybí tu... Maličkou roli policisty ztvárnil textař Eduard Pergner-otec Terezy. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Vlastimil Brodský v roli "donchuána proti své vůli" je doslova k popukání, a ve scénáři je jinak řada velmi vtipných hlášek, takže jsem to na dlouhou dobu viděl na plný počet hvězdiček. Leč ten závěr, kdy i v tom vztahu Ludvíka Podzimka s mladičkou Janou Brejchovou se opakují typově pořád ty samé situace jako s jeho předchozími ženami/milenkami, mi už připadal maličko jako nastavovaná kaše.  A najednou ty jednotlivé výlevy z jejich společného vztahu byly až moc zkratkovité. Stejně tak mi v závěru už trochu lezla na nervy jinak ze začátku výborně svěží a chytlavá vokálová hudba Evžena Illína. Ono když se něco furt opakuje, tak se i to nejlepší "jídlo" přejí...Co jinak ale jako milovník vážné hudby oceňuji, byly všechny ty scény ze zkoušek i koncertů komorního orchestru. ()

Reklama

lucascus 

všechny recenze uživatele

Tolik hereckých hvězd se vidí v málokterém filmu, ono se vždy tak jednou za dekádu stane, že se hvězdy soudobého filmového nebe sejdou na práci u jednoho filmu. Ve čtyřicátých letech se tak stalo například ve filmu "Šťastnou cestu" (megahvězdy typu Mandlová, Štěpničková, Vítová, Gollová, Marvan, Korbelář a další), za šedesátá léta bych uvedl tento film. Zde se potkaly především ženské hvězdy šedesátch let (Fialová, Brejchová, Budínová, Bohdalová, Slunéčková), rovněž tak dodnes oblíbení herci (Brodský, v menších rolích Libíček, Menšík a Kopecký). Ovšem někdy i takový spolek toho nejlepšího, co se v českém filmu urodilo, nemusí znamenat výborný film. Otravná hudba, a žvatlání, které provází celý film, kazí už tak ne ideální dojem. Dialogy jsou sice vtipné, hercí podávají dobré výkony, ale jako celek to nějak nesedí. Ani sám nedokážu říct proč, ale chybí pověstná třešnička na dortu. Tři jsou málo, ale čtyři nedám. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Monogamista tenhle film nepochopí. Nebo nevychutná. Jako hlubokou sondu do fenoménu děvkařství tohle konzumovat sice nelze (tvůrci prý nechtěli ani v nejmenším poučit, nýbrž výhradně bavit), ale k "nastavení zrcadla" celkem fajn. Velmi osvěžující ukázka vypravěčství z doby, kdy přes totalitu některé -ismy (hádejte, který mám nyní na mysli) neměly na to, co a jak se slušelo vypravovat, prakticky žádný vliv. Některé scény a postřehy skvělé - úvodní nakvartýrovávání se Brodského k milence, podkreslená jen frivolní ironickou hudbou a všechny, kde si Brejchová vychutnává svůj charakter (těžko říci, jak autobiograficky) iracionální pí*i. Opakující se hláška v Brodského postavě zainteresovaných žen, vyčítajících zmoženému nešťastníkovi sobectví, je hodně, no, autentická, ale je to možná jen můj dojem založený na velmi úzkém úhrnu velmi osobních zkušeností, ch-ch. ()

J R C Pecuchet 

všechny recenze uživatele

Námětově zajímavá komedie Zdeňka Podskalského, který si ve filmu i zahrál nervozního řidiče. Nejvíce mne zaujal závěr filmu, kdy Vlastimil Brodský prchá před všemi ženami na bezpečné místo. Za povšimnutí stojí i velmi dobrá scénická hudba realizována vokálním souborem. Je velmi příjemná a k filmu se dokonale hodí. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Film bol výrazne zostrihaný o scény na tému "manželské jarmo", a to bez dovolenia režiséra Zdenka Podskalského. Snímku v zostrihanej verzii videl i Vlastimil Brodský a daný zásah zhodnotil ako veľmi prínosný. (dyfur)
  • Herci Jana Brejchová a Vlastimil Brodský reprezentovali snímku na filmovom festivale v Utrechte a Amsterdame. Pripojiť sa k nim mal i režisér Zdeněk Podskalský, no nakoniec pre tému zobrazenú vo filme necestoval, lebo to malo paralelu s jeho osobným životom. (dyfur)
  • Film sa natáčal na viacerých miestach Prahy a v meste Písek. (dyfur)

Reklama

Reklama