Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh o vztahu mezi matkou a dcerou v rytmu salsy, která je prý stejně dobrá jako sex. Annu Šiškovou a Boleslava Polívku doplňuje talentovaná mladá herečka a začínající režisérka Tereza Nvotová. Filmový vztah matky a dcery je o to opravdovější a intenzivnější, že ho v Malých oslavách ztvárnily skutečná matka s dcerou. Tereza Nvotová je dcerou Anny Šiškové na plátně i v reálném životě. Dospívání a ztracené nevinnosti nás přesvědčí, že za krutostí světa se skrývá radost pronikající všemi směry jako světlo... Osmatřicetiletá Magda (Anna Šišková) má za sebou své životní prohry a tou poslední je vlastní kadeřnický salón, který zkrachoval dřív, než vůbec otevřel. A tak má Magda spoustu dluhů, výpověď z pronajatého bytu a strach o sebe a svoji dospívající dceru Agátu. Agáta (Tereza Nvotová), která právě objevuje první lásku a nesmělé doteky, se snaží s matčinou bezradností a prohlubující se depresí vyrovnat po svém. Magdina kamarádka (Agi Gubíková) jí nabídne, že Agáta může na čas zůstat u ní, ale ve chvíli, kdy se seznámí s bohatým emigrantem (Boleslav Polívka), začne na provokující mladou dívku s krásným tělem žárlit a Agátu posílá okamžitě pryč. Agáta se stěhuje za matkou na ubytovnu, z bolestné reality ale utíká k rebelující partě mladých grázlů a zlodějíčků do světa, kde nic není problém. Záblesky štěstí se však mohou rodit i z nouze.
Zdeněk Tyc je jedním z nejosobitějších českých filmových režisérů. Má za sebou snímky jako Vojtěch, řečený sirotek, Smradi nebo Žiletky, celou řadu televizních filmů a dokumentů, videoklipů, a za tehdejší Československo byl vyslán do boje o Oscary s prvním ze jmenovaných filmů. Malé oslavy jsou jeho pátým celovečerním filmem. Námět a scénář pochází z pera Slaveny Liptákové (Květ sakury, Zostane to medzi nami), za kameru Tyc postavil zkušeného Mira Gábora (Příběhy obyčejného šílenství, Rok ďábla, Oběti a vrazi, Knoflíkáři). V hlavních rolích se představí Tereza Nvotová, Anna Šišková a Boleslav Polívka. Film vznikl v koprodukci ALEF Film & Media Group, MIRACLE FILM, TV a Carlo D´Ursi Produzzioni, a dálších společnosti: Filmové ateliéry, Česká televize, Emita Invest a UN Film. Film vznikl za podpory Ministerstva kultury Slovenské republiky, Státního fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie, evropských fondů Eurimages a Media. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (59)

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Další z řady československých filmů o tom, jak je všechno v prdeli - jen do toho párkrát hraje samba... Nebudu moc rozepisovat děj filmu, jenom asi uvedu, že Nvotová mě jako zdivočelej parchant celej film srala a je mi jedno to, že měla hrát holku v pubertě atd... prostě to byla píča. Polívka asi nosil paruku a věřim tomu, že Gubíková hrála víceméně sebe samu. ()

noctambule 

všechny recenze uživatele

Nevím proč, ale měla jsem Tyce zařazeného k tomu lepšímu u nás, po tomto výtvoru už ne. Strašné nepředstavitelně moc. Toporné dialogy k smíchu, přirozenost "herců" k nenalezení. Netuším, o čem to bylo, ale závěr byl úžasný. SPOILER: Ty můžeš za smrt kámoše, tak já ti vezmu tvou plyšovou kachnu a praštím s ní o zem, to se ti ale pomstím. wtf? ()

Reklama

mohamedsfinger 

všechny recenze uživatele

Obstojné sociálně kritické drama. Ale Tycův pokus o Loachovskou atmosféru a poetiku, který bohužel vychází tak napůl. S tím scénářem, kde dialogy šustí papírem jako tady, se toho nedá moc dělat. Herecky to táhne nečekaně civilní Polívka a Tereza Nvotová (fakt jí bylo v té době už 20?), zbytek holt nenadchne ani neurazí (což mě, pravda, u Šiškové docela překvapilo). ()

fefee 

všechny recenze uživatele

Nudný film, amatérske herecké podania a tie slovenské dialógy sú tak strašne neuveriteľné... Šišková a Polívka sa tu bohužiaľ stratili v podpriemernom hereckom obsadení. Kameraman má zjavne rád nový Bratislavský most, a trojica úbožiakov čo vykrádali v električke ľudí mi prišla ako z inej planéty... Jediné čo sa mi páčilo vo filme bola Polívkova Honda. :) ()

filip.novak 

všechny recenze uživatele

Tak to bolelo, dámy a pánové. To bolelo. Dialogy šustící papírem bych přežil, jelikož sem tam se na plátně objevil někdo, kdo se aspoň snažil hrát, ale ten střih zabíjel všechno. Při sledování jsem měl pocit, že sleduji nějaký levný seriál z 80. let, který stříhal ospalý brigádník... o nějaké dynamice vyprávění nemůže být ani řeč. Scénář je jedna velká snůška klišé a nesmyslů, film se snaží tvářit tak moc civilně, že vás uhodí do očí svojí křečovitostí a nepřirozeností. [ viděno v rámci Filmové noci ] ()

Galerie (15)

Zajímavosti (6)

  • V jednej zo záverečných scén, keď sa postavy vozia autom po Bratislave, sa striedavo objavujú na Prístavnom moste a Moste Apollo. (GTS_PUNK)
  • V scéne, v ktorej Magda (Anna Šišková) vystupuje z električky, si môžeme všimnúť, že električka má na priečelí ako konečnú zastávku napísanú mestskú časť Dúbravka. Z hlásenia vnútri električky však počuť ako konečnú zastávku Komisárky, nachádzajúcu sa v mestskej časti Rača. (GTS_PUNK)
  • V scéne, keď si Magda (Anna Šišková) hľadá prácu v kaderníctvach, sa nachádza na Dunajskej ulici v Bratislave, pričom do jedného z nich vstupuje. Hneď v ďalšej scéne však vidíme, že vošla do úplne iných dverí, navyše na úplne inej ulici. (GTS_PUNK)

Reklama

Reklama