Reklama

Reklama

Michael Caine hraje Harryho Palmera, bývalého armádního desátníka, který raději nedobrovolně slouží jako agent Jejího Veličenstva, než aby si odseděl roky za mřížemi. Palmer je vyslán do Berlína, kde má zajistit útěk ruského generála, který je odhodlán přidat se na jejich stranu. Poté, co neochotně přijme úkol, zařídí jeho plán útěku jako falešný pohřeb...Bohužel z Ruska je nakonec převezeno špatné tělo. Caine si zachová chladnou hlavu a proplétá se Berlínem v náručích krásných žen. (Magic Box)

(více)

Recenze (50)

Aky 

všechny recenze uživatele

Velmi chytré krimi drama těžící z rozdělení Německa, Berlína a ze studené války. V určitou chvíli jsem se již v mnoha zvratech a záměnách ztrácel, ale nakonec to jak scénárista tak režisér zvládli tak, že pointa vyznívá skutečně mile a překvapivě. Mladý Michael Caine byl už tenkrát skvělý herec a navíc štramák. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

„V noci jsme chtěli jít přes zeď na východ... Z Východního Berlína se můžeme dostat do Československa a odtamtuď do Švýcarska.“ WTF, co to bylo za slátaninu? Tenhle film mě dost zklamal. Čím více filmů z doby studené války o přechodech či špionážních akcí přes železnou oponu vidím, tím ještě více zpětně oceňuji režisérský um, s jakým Jiří Sequens natočil vybrané díly Majora Zemana na toto téma, leč možná ideologicky podbarvené. Ani se nedivím, jak byl seriál o mjr. Zemanovi populární v řadě dalších evropských zemích, Bílé linky a Modrá světla měly skutečný spád, napětí a Sequens z papírově nezáživných příběhů o cestě za získáním dokumentů pro rozvědku vytesal přímo dobrodružnou podívanou s pohltivou atmosférou. Z režisérů tematicky spřízněných filmů může Sequensovi dle mého názoru konkurovat jedině Claude Pinoteau (ve filmech s Linem Venturou Mlčenlivý a Sedmý terč), s mrknutím oka nad drobnými přešlapy v Roztržené oponě možná ještě Alfred Hitchcock. Jinak je eurospy (nejen) o cestách napříč Zdí často obrovská bída nejen v zbytku domácí tvorby, ale evidentně i v zahraničí. Pohřeb v Berlíně bohužel nemá po většinu času (snad s výjimkou závěrečné přestřelky) žádnou hutnější atmosféru ani kus dobrodružství, mimo hlavní postavy bohužel ani moc pokusů o humor, zato mu v druhé polovině nechybí třeba obrovská nepřehlednost v postavách, komplikovaných vztazích i plánech. Michael Caine se z celých sil snaží tuhle bídu zachránit, nebrát postavu svého agenta Palmera vážně a nutno mu k dobru přičíst, že se mu to díky občasným hláškám a značnému nadhledu docela úspěšně daří, byť mě Caine nedokázal chytnout až natolik, aby mě bavil tento film i jako celek. Jinak z celého toho spektáklu mě výrazněji zaujala jen ta úvodní cesta jednoho uprchlíka přes Zeď v jeřábním nákladu. 40% ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Zamotaná antibondovka (od tvůrců Bonda) v nejlepším světle aneb Edna... Ehm, Harry "jsem nejvtipnější cynik filmového plátna" Palmer v soukolí špionážní byrokracie po druhé; a tentokrát ještě lépe. Pochmurná atmosféra Londýna z jedničky byla nahrazena neméně působivou atmosférou rozděleného Berlína, kde nikdo nikdy nikomu nevěří. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

S pověstnou britskou precizností do detailů vybroušený film! Stejně dobrý jako Ipcress file, s až neskutečně zajímavou zápletkou, geniálním Michaelem Cainem, skvělými dialogy, vtipně-suchými hláškami a postupně se stupňujícím napětím, které - i kdyby se dalo krájet - byste neukrojjili ani motorovou pilou, jak je husté. Zkrátka špionážka první třídy s (jak tady někteří uživatelé správně píší) opravdu složitou závěrečnou půlhodinou, jež ale naštěstí není zmatená nebo nepochopitelná. Prostě se toho v ní jen dost stane, no. Pět hvězd dávám Pohřbu v Berlíně hned, ačkoliv mi z děje určitě taky něco uteklo. Další promítnutí dévédéčka všechno stoprocentně napraví. Těším se na ně.__P.S. Napravilo. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (5)

  • Paul Hubschmid a Eva Renzi sice ve filmu hrají nepřátele na život a na smrt, ve skutečnosti se však rok po natáčení vzali. (pawleta)
  • Ruští vojáci na východní straně Berlínské zdi často přerušovali natáčení zrcátky, kterými oslňovali kamery. Scéna, kde Harry Palmer poprvé překračuje Checkpoint Charlie, byla kvůli tomu natáčena z velké dálky. (pawleta)
  • Průměrná délka záběru ve filmu je 5,8 sekund. (pawleta)

Reklama

Reklama