Reklama

Reklama

Setkali se v ocelárně. On, dělník, co mu záleží na práci a partě, ona rozverná dívka, z jeho pohledu trošku frivolní… Takové zná moc dobře, podobné byly kdysi totiž i jeho bývalé manželky. Jana (D. Kolářová) povýší a po několika týdnech odchází do sekretariátu výrobního náměstka. Je uhlazená, v kostýmku, a tak, když Tomek (L. Munzar) přijde za náměstkem, nepozná v ní stejnou ženu, s níž se před časem vídal ve slévárně. A ona rozehraje hru – na svou sestru, dvojče. V roli sekretářky je seriózní, korektní až přísná, a taková se muži zalíbí. V zajetí svých předsudků a prvoplánového hodnocení ji pozve na schůzku… (Česká televize)

(více)

Recenze (15)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Příjemná psychologická hříčka. 1) Jak se ukáže, prostý dělník (46letý Luděk Munzar) není zas tak prostý a navíc si brouká písničku Vodňanského a Skoumala Večerní požár (dědeček se češe), což rozhodně není tvorba pro primitivy._____ 2) Já jsem vůbec prima kluk, říká 25letý gay Marcel Vašinka. No jo, je:) ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Mistr dialogů Daněk zkrátka uměl, to snad ani není třeba zmiňovat. Takže jen zmíním, že obdivuji Danu Kolářovou, která v té době patřila k nejkrásnějším ženám před kamerou, že se nebála si nechat na hlavu nastrčit to krepaté pometlo v barvě pomočené slámy. I Kolářová s tou příšernou parukou vypadala značně fujtajblózně. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Oldřich Daněk, brilantní dramatik, který se pro své nepohodlné myšlenky z let šedesátých ocitl v nemilosti mocných, byl tehdy donucen k pragmatickým kompromisům, k nimž bezesporu náleží i tato televizní hra. Že nejde o žádné vrcholné literární dílo, je zřejmé: jako by tu Daněk na papír vyskládal slova, za nimiž už nic není. Dialogy, které si potom před kamerou vyměňují Kolářová s Munzarem nemají psychologickou hloubku, jsou jednodimenzionální. Ocelárna zoceluje. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Ocelárna a soudruhování jsou jen vnějškové kulisy pro rozehrání jemné psychologické sondy do života lidí, pro něž platí předlistopadové úsloví "mládí pryč a do penze daleko", jímž se hlásí do života nastupující střední věk. Ledacos uběhlo, ledacos se dá stále ještě stihnout. Plnost života je v jeho niterném prožívání, i tak jde formulovat poselství největšího českého dramatika druhé poloviny minulého století. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Předpojatý, to je vlastně slepý…" Být předpojatý vůči filmu Oldřicha Daňka snad ani nejde, i když se zde jedná o poměrně neznámou (na první pohled tedy tuctovou) televizní inscenaci. Ale i kdyby, stačí pár minutek jiskrné konverzace mezi Danielou Kolářovou a Luďkem Munzarem, a člověku musí být hned jasné, že i v tak, na dnešní dobu, neatraktivních kulisách jako je hutnická dílna, dokáže mistr Daněk vykouzlit něco naprosto kouzelného. Z těch dvou poloh Daniely Kolářové mě sice víc asi bavilo to její frivolní "třeštidlo" z úvodu, ale celé to pak v druhé části inscenace vyústilo ve velmi inteligentní dialogy o vnímání žen muži a naopak. Možná závěr byl až trošku zbytečně moc do ztracena, přesto jsem z tohoto televizního dílka vysloveně uchvácen. I díky krásné (nejen klárinetové) hudbě Jana F. Fischera. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama