Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Thriller The Ghost Writer z pera mistra historických románů Roberta Harrise přináší napínavý příběh spisovatele, který je najat na sepsání pamětí bývalého britského premiéra. Děj začíná nabírat nebezpečné obrátky krátce poté, co na opuštěnou zimní pláž známého amerického letoviska vyplaví moře mrtvolu jeho předchůdce na tomto literárním projektu. Netrvá dlouho a "duch" si uvědomí, že přijetím atraktivní práce učinil strašlivou chybu: ukazuje se, že expremiér je muž, v jehož minulosti se skrývají tajemství, která mají sílu zabíjet. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (886)

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Muže ve stínu jsem měl možnost vidět chvíli po Prokletém ostrově. Možná tak bude můj úsudek mírně zkreslený, nicméně budu se tomuto snažit vyvarovat. Nový film Romana Polanského je temný a těžký na strávení, depresivní a studený až na půdu. Studená kamera, chladné počasí a jen mírně obydlený ostrov, kde se většina děje odehrává, působí na diváka stísněným dojmem a párkrát jsem se dokonce přistihl, že se klepu zimou, i když zrovna sedím u zapnutého topení. Příběh sám o sobě příliš originální není, je to jistá ruka režiséra, která spolu s hudebním doprovodem udělala z filmu napínavou podívanou. Ewan McGregor je jako vždy výborný a jeho postava se po celou dobu (snad až na poslední čin) chová logicky. Škoda trochu laciného zakončení, které tak trochu pokládá otázku: Proč jsem zbytečně sledoval celý předchozí děj? Jistě, rozuzlení je to samozřejmě nečekané, ale způsob, jakým tvůrci s pointou ve výsledku naloží je pro mě zklamáním. Bez posledních tří minut je Ghost Writer napínavá podívaná s nečekaným zvratem a výbornou studenou atmosférou. Poslední tři minuty však dávají rychle zapomenout na maximální hodnocení. ()

Hild 

všechny recenze uživatele

Roman Polanski už má za sebou rozhodně lepší kousky, ale i tak jde o skvělý thriller. Velké plus za atmosféru celého filmu a za to, že po celou dobu si film udržuje pozornost diváka a nechává ho v napětí. Výkon Ewana McGregora se mi líbil a taky musím pochválit hudbu Alexandrea Desplata, která se k celé atmosféře filmu moc hodila. Bohužel finálová pointa mě vůbec nedostala a u podobných filmů je pro mě strašně důležité, aby mě závěr nějakým způsobem odzbrojil, tady se to nestalo a po skončení jsem si jen řekla, jako dobře se na to koukalo, film se zajímavým tématem, ale nic víc. Trochu slabší 4*. ()

Reklama

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Aneb jak málo stačí pro budování atmosféry, když se to umí. Není třeba vrhat na diváka tuny oceli, spektakulární výbuchy a jiné propriety, které nedovolují užít mozek. A přitom stačí jedno auto schované ve stínu a nějaké ty ponuré tóny, trochu deště a mlhy a máme tu thriller jak má být. S politicko kritickými tématy se poslední dobou roztrhl pytel, stejně jako Green Zone se The Ghost (Writer) nepokrytě trefuje do dua B&B, tentokrát především do jeho ostrovní polovičky. Až si říkám, kdy to přestane být vyjádřením skutečného politického názoru a stane se to módou... ()

lupuscanis 

všechny recenze uživatele

ROMAN POLANSKI, GHOST WRITER (2010) _____ Na stole leží rukopis. Obrovská masa textu, která v sobě podržuje obsah jednoho života. Má povahu silného narkotika. Neodolatelně snadno se nad jeho četbou usíná. Tak jako nad každou špatně napsanou knihou. V textech ani v knihách totiž, navzdory všem všeobecně rozšířeným předpokladům, nejde o obsah, ale o pořadí, strukturu, řád řečeného. Bude-li čtenář příliš lpět na obsahu, spousta mu toho uteče. ___ Ostatně, s dobrými filmy se to má zrovna tak... ___ Víc k tomu není co dodat, ale podělím se o soukromý rozhovor s kamarádem, k čemuž mi dal své laskavé svolení., za což mu tímto děkuji. Jména jsou redakci známa, ale co je Vám vlastně po tom? P: ... K tomu Ghost Writerovi: Zajímavý, že téma >textu k doučesání< žádnej 'recenzent' ani neprohnal svým orgánem myšlení, a pak před tím sedí, a zoufají si, jakej to byl fádní thriller.. Mě úplně blažily ty filmové libůstky, jak si pohrával se snímáním domu, pohledy skrz prosklené stěny ven, ... a dost dobrá, co, ůžasná, byla taky scéna s výletem na kole v dešti... Ode mne potlesk pro Polanského... ___ V: Ode mě též, zaslouží si ho, chlapec... A vlastně mi přijde vůbec divné, že o samotném rukopisu - o který, když už nic, jde ve filmu především - se v komentářích skoro nikdo nezmiňuje. ___ P: Protože rukopis je prvek, který je podprahový? Protože text je přece jen >prostředek<, protože je (recenzenty, diváky) - když už - zajímá, co je v textu...? Na to je hezkou a ráznou Polanského odpovědí usnutí 'ghosta' při prvním čtení rukopisu... :) ___ V: Ale víš co? Já jim to přeju. Ať je pro ně Duch prostě politický thriller. Jejich minus. ___ P: ...No jistě. Jenže jako politický thriller to přeci drhne snad ve všem, na co si vzpomeneš - od dějových zvratů, které se nikam nezvrátí, přes "tajné" informace vyhledané na googlu, vynechané dotažení jakéhokoli potenciálního napětí vyvolaného kterýmkoli ze střetů... za všechny snad jen USB-éčko zanechaný v compu nebudící vůbec žádnou proti-akci, spuštění alarmu, který řve jak na lesy, ale žádným poplachem nakonec není, čtení textu, který se nedá číst (nad kterým se usíná.. ), konfrontace moci premiéra vs. ducha, která ale žádnou mocenskou konfrontací není, metař bezúčelu metoucí poletující listí, svádící premiérova žena (to byla ale kost), se kterou Ewan uléhá v lože za viditelného pokrčení ramen (sic!), či nijak vyostřenou, záhadnou narážkou na dřívějšího "nájemníka" (a teda taky na dřívější Polanského skvostný film), jehož smrt však není ve filmu nijak "vyřešena", ačkoli se zdá, že právě tohle rozhoupá "ducha! k razantní ativitě, a nakonec i málo přesvědčivý finální zvrat, který přece žádným zvratem není, protože jsme ho všichni tak nějak očekávali... Polanského nejprve The Ghost (úvodní titulky) a pak teprve The Ghost Writer (závěrečné titulky) - čtu jako Polanského sarkastický úšklebek: Tu máte zfilmovanou knihu (od týpka, který mimo jiné napsal knihu o tom, jak by vypadal svět, kdyby německo vyhrálo válku - /sic!/). ____ > I am the ghost, I do not own the story, but I make the order of the told. You may be pretty sure about what you have just seen, but then, you may be pretty wrong, as well... --- Alébrž: To já jsem ten duch, tenhle příběh si sice nemohu přivlastnit, já jsem ale tím, kdo zodpovídá za to, jak se vypráví a v jakém pořadí událostí. Možná jste si zatraceně jistí tím, co jste právě viděli, ale stejně snadno se můžete i mýlit.. < () (méně) (více)

gogo76 

všechny recenze uživatele

Stará dobrá filmárska škola od majstra Polanského. Napätie vo filme sa rozbieha pozvoľne a spolu s hlavným hrdinom postupne skladáme mozaiku záhad, aby sme sa popri riešení dozvedeli, že sme sa namočili do niečoho naozaj veľkého. Akčných scén tu prakticky niet, ak nerátam naháňačky, napriek tomu dokázal Polanski vytvoriť naozaj kvalitnú atmosféru človeka v ohrození. Nemalý podiel má na tom kvalitné herecké obsadenie na čele so štandartne dobrým E. McGregorom , ale hlavne vždy dokonalým T. Wilkinsonom. Pochvalu musím vyjadriť aj P. Brosnanovi. Jeho uhladená tvár mi nikdy nesedela, ale táto úloha mu sadla. Musím spomenúť, že ma naozaj potešilo obsadenie staručkého Eliho Wallacha, alias Tuca. Záverečná scéna nehody a lietajúcich papierov v Londýnskych uličkách je naozaj efektným tragickým a mysterióznym ukončením. 80%. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (59)

  • Keď Duch (Ewan McGregor) dorazí do Edgartown v požičanom BMW a zaparkuje na parkovisku, jeho vozidlo je znázornené tak, že blokuje iné auto, ktoré je zaparkované pod pravým uhlom k jeho vozidlu. V ďalšom strednom zábere je jeho vozidlo znázornené o dobrých 6 stôp alebo viac ďalej a neblokuje iné vozidlo. V ďalšom strednom zábere, keď Duch otáča svoje vozidlo, aby nasledoval pokyny GPS, začína z pôvodnej pozície, kde blokuje iné vozidlo. (Pat.Ko)
  • Lang (Pierce Brosnan) spomína článok v "London Times". Hoci je pravda, že Londýnčania svoj denník označujú iba ako "The Times," nachádzal sa v USA, kde sa "The Times" bežne vníma ako newyorský novinový titul. Lang použil výraz "London Times" pre svoje americké publikum. (Pat.Ko)
  • Když postava McGregora poprvé vjíždí na trajekt, lze na navigaci v jeho BMW vidět, že před sebou má normální cestu. Tu tam mít logicky nemohl, jelikož trajekt již byl na vodě. (O´Neill)

Související novinky

Zemřel herec Tom Wilkinson

Zemřel herec Tom Wilkinson

30.12.2023

V posledních hodinách roku 2023 bohužel přichází smutné zprávy z Velké Británie. V sobotu 30. prosince totiž filmový svět ve věku pětasedmdesáti let náhle opustil anglický herec nominovaný na dvě… (více)

Polanski loví hvězdy

Polanski loví hvězdy

27.09.2010

Je zase na svobodě a chystá nový film. Proč ne? Muž ve stínu je pro mnohé jedním z filmů roku a důkazem, že Roman Polanski je pořád prvotřídní režisér. Drama God Of Carnage je adaptací divadelní hry,… (více)

Do vězení, z vězení

Do vězení, z vězení

01.10.2009

Tento týden se roztrhl pytel se zprávami kolem vězení a vězňů – těch filmových i těch skutečných. Jak už určitě víte, ve Švýcarsku byl za své 30 let staré hříchy zatčen Roman Polanski a bude to mít… (více)

Nicolas Cage a mor

Nicolas Cage a mor

23.09.2008

Všimněte si, prosím, že jsme se zachovali taktně a nenapsali jsme „Nicolas Cage JE mor“. A že bychom si to vzhledem k jeho momentální aktivitě a celkové kvalitě jeho filmů z poslední doby mohli… (více)

Reklama

Reklama