Reklama

Reklama

Přežít svůj život

  • Česko Přežít svůj život (teorie a praxe) (neoficiální název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Psychoanalytická komedie o snech a snění jednoho muže pozdních středních let. Autorský film Jana Švankmajera vypráví o jednom mužském osudu v surrealistických obrazech a s použitím výtvarné stylizace, v níž jsou propojeny hrané části s animovanými fotografiemi herců, podobně jako v papírkovém filmu, jak ve vtipné předmluvě říká sám autor... Evžen žije dvojí život: jeden reálný a druhý ve svých snech. V reálném životě má manželku, ve snovém mladou milenku. Tuší, že sny, které ho provázejí, mají hlubší význam, a tak se obrátí na psychoanalytičku, aby mu sny vyložila. Evžen ztratil v dětství rodiče, v jeho snech vedle milenky vystupuje i babizna, která ho neustále varuje, že nesmí své milence ublížit. Psychoanalytička je z jeho zmatených snů zoufalá a skutečná manželka ho podezírá z nevěry. Tajně jednou prohlédne Evženův rituál, vstoupí do jeho snového světa a odhalí manželovu bigamii. Teprve přes nalezenou fotografii shledá Evžen pravdu o osudu svých rodičů a pochopí smysl svých snů. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (158)

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem měl strach, že se bude jednat jen o bezbřehou animaci bez pointy. Mýlil jsem se. Pointa byla prostá. Režisér navíc naštěstí pamatoval i na nás průměrné diváky a vše nám prostřednictvím paní psycholožky a obrazů Freuda a Junga polopatě vysvětlil. V půlce snímku mi tedy vše došlo, co mi nedošlo, jsem pochopil později, a jsem rád. Nakonec to byl velmi slušný snímek. Už ne žádné Švankmajerovo šílené Šílenství. A navíc po Monty Python:Smysl života to by druhá největší blitka ve filmu, co jsem kdy viděl. 75% ()

mohamedsfinger 

všechny recenze uživatele

Švankmajer je jako vždy originální a vtipný. Kombinuje své tradiční metody s animací připomínající filmy Terryho Gilliama a Monty Python. Bohužel ale tentokrát, podle mě, nevychytal výběr herců, kteří přehrávají a příliš uvěřitelní nejsou. I tak je ale tento snímek hodně zajímavým a vtipným prstem, který dloubá v psychoanalytickém oku vytříbeným surreálným způsobem. ()

Reklama

Marys 

všechny recenze uživatele

LFŠ 2011: Určite to najlepšie, čo som na tejto flmovke videl. Skeče, gagy, zvraty na každom kroku, skvelá zábava, no keď som chcel samotný príbeh niekomu prerozprávať, tak film vyznel úplne depresívne. V tom si myslím, že je to pravé umenie tohto filmu. A jednoznačne najlepšie scény sú z psychoanalytickej kliniky. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Jan Švankmajer je umělec, filmový umělec, o tom není pochyb. Jeho díla všichni dobře známe a je jasné, že k obědu nebo večeři si jeho film pustí málokdo. Žádné náhražky, v abstraktním realismu je to největší kouzlo. Jak to asi dopadne, když se nekompromisní umělec pustí do snímku, kde hlavní roli bude hrát představivost a snová realita? Přesně takhle. Tvrdý, drsný, zvrácený i trošku uchylný humor. Nicméně poctivá avantgardní filmařina, zahrnující, jako vždy, precizní triky, staví film do nenapodobitelné, originální polohy. Jan Švankmajer a jeho maximálně osobitého pojetí filmu funguje již skoro 50 let. ()

creeper 

všechny recenze uživatele

Zručně spíchnutá šestáková báchorka. Švankmajerův typický cynismus a s tím spojený nadhled posouvá snímek do sféry herního-hravého principu(podobně jako v eXistenz, Matrix, Inception). Nabízí také řadu asociací. Některé jsou avizované tvůrcem (evžen-autorovo alterego), některé jsou ponechány na divákovi, který je na první pohled veden režisérem za ruku, Zvolená formální stránka je dalším pozitivem, které divákovi usnadní přijmout příběhem distribuované skutečnosti. Samozřejmě nejsme ochuzeni o většinu Švankmajerových trademarků. Příjemným překvapením je pro mě i znovuobjevená sexuální přitažlivost Kláry Issové, ()

Galerie (16)

Zajímavosti (9)

  • Hlavní animátor objevil způsob, jak kombinací fotek úst v různých polohách simulovat vzhled skutečné řeči. Všechny herce si proto postupně posadil na židli, kde několik hodin s hlavou zafixovanou v neměnné poloze jednotlivé hlásky přeříkávali. Ze série fotek, která tak vznikla, mohli tvůrci poté složit jakékoliv slovo či větu. (hippyman)
  • Scenár bol pôvodne napísaný vo forme určenej pre hraný film, neskôr sa uvažovalo nad animovanou technikou s využitím rozpohybovaných fotografií a výtvarných koláží. Ani jedna z techník sa nakoniec nepoužila. (Raccoon.city)
  • Český lev 2010 za nejlepší výtvarný počin pro Jana Švankmajera. (M.B)

Reklama

Reklama