Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (232)

pakobylka 

všechny recenze uživatele

----- "Dyť ty nejsi tlustá. Ty jsi normálně jenom těhotná." ----- Rodinný výlet ... za poznáním - sebe i druhých. Uměřeně sarkastický a maličko absurdní, leč ve výsledku nečekaně shovívavý a nadmíru chápající. Jakoby tančil ... celou tu dobu - lehce a snad i trochu frivolně ... zbavený zemské tíže - jakoby se vznášel nad všemi problémy a smutky, které bez pozvání přicházejí, aby se neomaleně včlenily do našich životů. O jeho humoru by se sice dalo říct, že je černý, ale co se mě týká, je spíš jen silně znečištěný blátem objízdné trasy a navrch poprášený popelem ... neurčitého původu. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„No, hlavně, že nám umíš to jídlo TAKHLE zpříjemnit.“ Nemyslím si, že ženy režírujú inak, ako muži. Ono je to skôr o povahe, než o pohlaví. Ale niečo pravdy na tom asi bude. Pocítil som to pri pozeraní VÝLETU Alice Nellis, ktorá zrežírovala vlastný scenár a i vďaka kvalitnej hudbe tomu dodala atmosféru, akú by muž v danom príbehu (možno) nenašiel. K hereckým výkonom putujúcich nemám čo dodať (dámy odpustia, najviac sa mi páčil Igor Bareš), len dodám, že slávne cameo roličky ma nerušili; naopak, paradoxne ma rušili nesympaticky amatérske výkony nehercov (napr. obaja mladí colníci). Páčili sa mi dialógy aj hlášky, páčili sa mi postavy, vzťahy, aké medzi nimi boli, bavil som sa, smial som sa a možno sem-tam aj slza vytiekla. Páčilo sa mi, že Nellis je niekde inde, ako iní scenáristi a kým oni by uprednostnili tuctovú hádku, u nej sa postavy posadia a normálne nenormálne sa budú rozprávať. To je super a uvítal by som to vo filmoch častejšie. Občas to jemne stratí tempo, ale i tak veľmi fajn. P.S. Nové Mesto nad Váhom (pôvodne sa malo jednať o Starú Turú) je vo filme zobrazené pomerne skreslene. Viem, o čo tvorcom išlo, ale i tak je to rana pod pás (väčšina záberov pochádza z v tom čase veľkých rozostavaných úsekov - rozsiahlo brutálna rekonštrukcia celého námestia, administratívna výstavba tzv. „Zelenej budovy“). ()

Reklama

Pejpr 

všechny recenze uživatele

Na rovinu řikám, že tragikomedie není můj oblíbený žánr. A sledovat bláznivou rodinku, které se při cestě na Slovensko stane asi tak 1000 nepředstavitelných náhod mě zas tak neoslovilo. Některé komické situace pobaví, ale je jich poskrovnu. A tragické člověk prostě nedokáže brát vážně, když se do toho mísí ty komické. Hm, není to právě podstata tragikomedií? Já říkal, že je nemam rád... ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byl hodně nudnej výlet. Na těch několik málo podařenejch vtipů připadá zhruba stejnej počet vyloženě trapnejch momentů. Ale zvládnul jsem to dokoukat na jeden zátah. I když u toho natahovanýho a překombinovanýho závěru už jsem jenom odpočítával minuty do konce. Jinak celkem slušně zahráli Bareš s Janžurovou. Naopak dcery Janžurový moc hereckýho talentu nepodědily. Obzvlášť ta tlustá. A opravdu nepochopim, jak může někdo natočit takovou blbost, že slovenský celníci dokážou z malýho techničáku vyčíst, kdy bylo auto na emisích. 35% ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Cesta k vsypu, celkem podle Besipu, při které se někdy až moc na sílu tmelí, dělí a zjevují pravdy, takže až se nakonec do ovzduší rozptýlí (zbylý) popel, vzduch bude de facto čistější.. Přiměřeně hořké, dobře zahrané, inteligentně napsané (vyjma trapné scény s celníky či pasáže ze změněného Nového Mesta, jenž zbytečně naruší do té doby fungující úzce sevřené schéma rodinné degustace čistého vína). Anglicko-jazyčná hudba mi přišla jako rušivý element a zbytečná úlitba festivalovým ambicím.. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • Film získal v říjnu roku 2002 cenu na MFF ve španělském San Sebastianu. Cenu v kategorii A pro nejlepší mladé režiséry získala a osobně převzala Alice Nellis. (hippyman)
  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)
  • Film byl oceněn dvěma Českými lvy: Scénář (Alice Nellis) a Nejlepší ženský herecký výkon v hlavní roli (Iva Janžurová). (M.B)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno