Režie:
Pierre MorelScénář:
Adi HasakKamera:
Michel AbramowiczHudba:
David BuckleyHrají:
Jonathan Rhys Meyers, John Travolta, Kasia Smutniak, Amber Rose Revah, Melissa Mars, Farid Elouardi, Sami Darr, Chems Dahmani, Richard Durden, Luc Besson (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Osobní poradce amerického velvyslance ve Francii, James Reese, má záviděníhodný život v Paříži se svou překrásnou přítelkyní Caroline. Jamesova skutečná vášeň je však jeho vedlejší práce agenta nízkého stupně pro CIA. Resse touží stát se agentem vyššího stupně a zažít akci v terénu. Jeho přání se mu splní jednoho večera, kdy mu jeho drahá polovička Caroline připraví romantickou večeři a při její příležitosti Jamese požádá o ruku. Dá mu prsten po svém otci a donutí ho slíbit, že ho nikdy nesundá. Chvíli na to Jamesovi zavolá jeho tajemný šéf a vyzve ho, aby jel pro svého nového parťáka Charlieho na letiště. Jamesovou první zkouškou je, aby zařídil jeho propuštění z francouzské celnice, na které je držen, protože se nechce vzdát svých plechovek s energetickými nápoji. Jak Reese zjistí, Charlie není žádný sofistikovaný tajný agent, ale vulgární a násilnický Američan, který celníky jen uráží. Reese vyřeší problém tak, že na tašku s plechovkami nalepí samolepku Diplomatic Mail. V autě, když jedou na večeři do restaurace, kterou Charlie vybral, Jamesovi vysvětlí, proč se obyčejných plechovek nechtěl vzdát. Měl v nich totiž ukrytou svou zbraň. Charlie Jamesovi prozradí, že byl poslán do Paříže, aby objevil drogový gang, který je zodpovědný za smrt děvčete, které bylo neteří ministra obrany. V čínské restauraci, kde poté, co oba sní večeři, Charlie zaútočí na číšníka a nato se strhne přestřelka, při které Charlie zabije všechny pracovníky restaurace. Naživu nechá jen jednoho, který mu prozradí, kde je ukrytý kokain, který Charlie hledal. James časem zjistí, že příběh s neteří ministra obrany je smyšlený a že ve skutečnosti je Charlieho úkolem vysledovat skupinu pákistánských teroristů. Důkazy je zavedou až do bytu, kde se teroristé ukrývají. Charlie je všechny pozabíjí a na základě stop, které oba agenti najdou v bytě, usoudí, že se teroristé chtěli pokusit o útok s výbušninami připnutými k tělu. Další zajímavou skutečností je to, že jsou v bytě na zdi pověšeny fotografie právě Jamese... (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (862)
,,Mluvení na tuhle práci nestačí. Budeš muset střílet!“.... Film o tom, jak J.Travolta přijede do Paříže s cílem zlikvidovat čínskou a pakistánskou populaci. A dělá to bez soucitu. Zástěrkou pro jeho chování jsou drogy a teroristi. Viděl jsem odpočinkovou akční jízdu, která postupně zvedala laťku zábavnosti. Na své by si mohli přijít také příznivci Vincenta z Pulp Fiction. Besson ví, že během 84 minut začnou nudit jen magoři. Ať už si o něm díky posledním filmům myslím cokoliv, tímhle to kapku vylepšil. Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Pochopím, proč je důležitý brát výzvy typu ,,ZASTŘEL TOHO ZMRDA!“ vážně. 2.) Nevím na co si mám dát pozor, když se zamiluju do holky z Pákistánu. 3.) Naučím se, kdy je lepší holku políbit a kdy ji vystřelit z hlavy mozek. PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE *** NAPĚTÍ * ()
What-the-fuck, Wax? Nejzábavnější a nejakčnější hovězina posledních měsíců, které se co do počtu akčních šíleností a logických zkratů nevyrovná ani za necelých 60 hodin spíchnutý Ninja Assassin. From Paris with Love NEDÁVÁ ani na chvíli smysl, postavy se zjevují a mizí způsobem, při němž vám může - v případě, že Bessonovy rychlokvašené splašky berete vážně - během deseti minut mozek vypovědět službu bez možnosti restartu, ale pokud jedete s Morelem na vlně nadnesené jarní oddechovky, v níž Travolta máchá bazukou, přehrává jako by mu parta muslimů drtila rozkrok párem kvérů, jež schovává v Red Bullech, a po cestě k "šokujícím" odhalením vystříli tři čtvrtiny francouzské přistěhovalecké spodiny (zbytek si chtěl nechat na sequel) a baští jeden Royal with Cheese za druhým, neexistuje možnost, že by vám po chvíli tahle francouzská akční exhibice nevykouzlila úsměv na tváři. Akce se sice ani v nejlepších momentech nevyrovná Neesonovi v amoku, ale při vzpomínce na poslední dva Kurýry a McTeigueovu polo-nudu je "Pařížský pozdrav" pohlazením po srdci akčních fanoušků, který - a přiznejme si to - nelze brát při pohledu na culícího se Travoltu a pásový přísun over-the-top sekvencí vážně ani na setinu vteřiny. Morel on, my brain off. 6+/10 ()
Zbytečné, pitomé a nudné. Taken jsem žral každou minutou i přes prostoduchou zápletku právě proto že si na nic nehrál a šel za svým se smrtelnou odhodlaností. Další pokus o návrat Johna Travolty do první ligy se přitom měl odehrávat ve stejném duchu - jako odlehčená cheesy zábava s agentem magorem a agentem lamou v hlavních rolích. Nebyl by to ale Besson kdyby tohle nepochopil a nenapsal půlku scénáře filmu tak, že se bere úplně vážně a Waxovy skopičiny do něj patří tak nějak úplně omylem... takže pak nejen že ony samotné nedávají smysl a ani nejsou moc cool, ale i všechno ostatní kolem nich je směšné a bez špetky snesitelné uvěřitelnosti. 5/10 ()
Blahom síce nepradiem, ale keďže tento film nepatril k najočakávanejším akčným hitom tohto roku, tak nie som ani sklamaný. Po skvelých dvoch filmoch, ktoré vo svojom žánri len ťažko hľadajú konkurenciu, týmto filmom zaznamenal Morel možno určitý vzostup, ale ešte stále dokazuje, že režijne na to má, akurát pri výbere scenára by ho mohol niekto opľuť pre šťastie. Paríž síce ponúka množstvo možných vychytávok, ale nie za každú cenu a s tým istým režisérom. Čo ma mrzí najviac, že hlavné herecké duo vyšlo vďaka nevýraznému scenáru tak trochu navnivoč. Ja som tento béčkový scenár prekukol behom pár minút a tak som sa stihol preladiť na správnu frekvenciu a užíval som si klasickú zápletku obohatenú o veľmi dobré akčné scény, výbuchy, prestrelky, autonaháňačky. Hláškujúci a nebezpečne hustý Travolta si odkrojil obrovskú časť z hereckého koláča a okolo neho poskakujúci Rhys Meyers už dojedol len zvyšky. Mne to tak ale chutilo a určite si dám niekedy aj dupľu. 75%. ()
Potenciál by tu byl. Jenže ono to všechno jen tak proplouvá kolem (občas se scénářem, občas bez něj), divák si nepamatuje, co bylo a časem ho přestane zajímat, co bude. A to už je docela problém. Naštěstí matný dojem nahradí druhá (co do akce i děje) přehlednější polovina. Mezi dvojicí to poměrně slušně jiskří, škoda jen, že jim znatelně pokulhávající scénář nedopřál peprnější dialogy. Akce je slušná, někdy ale bez nápadu, mnohdy vůbec nepřipomínající stylovou akční rychlovku 96 hodin, kterou Luc Besson a Pierre Morel taktéž uplichtili, jen asi ze zcela jiného těsta. Padouši tu totiž zřejmě nemají nic lepšího na práci, než pobíhat přímo před hlavní Travoltova arzenálu. Svou tupostí a plochostí to tak mnohdy připomene jinou blbůstku Sejmi je všechny, ale jak říkám, druhá půlka mě bavila víc (i když byla ještě plošší a hloupější než ta předešlá), Travolta je fajn, Meyers vesměs taky (až na tu fakt debilní obrovskou vázu, co furt tahá sebou) a když si divák ještě připočte po střechách prchající půvabnou Kasiu Smutniak, leccos předešlého dokáže odpustit!! ()
Galerie (107)
Zajímavosti (13)
- Hříšek, který ve filmu "zabíjí" Charlieho Waxe (John Travolta) je po americku Royal Sýr a ne po francouzsku Čtvrtlibrák se Sejrem - odkaz na popkulturní rozhovor Julese Winnfielda (Samuel L. Jackson) a Vincenta Vegy (John Travolta) z filmu Pulp Fiction (1994). (Axis)
- Počas nakrúcania v Paríži sa podsvetie snažilo zastrašiť produkciu filmu, a tak štábu podpálili niekoľko aut. (BathoryMan)
- Raketomet, který použije Wax (John Travolta) ve filmu, je M136 AT-4. (HectorHagman)
Reklama