Režie:
Džun-ho PongKamera:
Kyeong-pyo HongHudba:
Bjǒng-u LeeHrají:
Hye-ja Kim, Bin Won, Goo Jin, Je-moon Yoon, Sae-byeok Song, Woo-hee Cheon, Do-won Kwak, Yeong-gi Jeong, Beom-taek Kwon, Mi-do Lee, Kyeong-jin Min (více)Obsahy(1)
Jeden z nejosobitějších korejských tvůrců nového tisíciletí přichází po hitech Pes, který štěká, nekouše, Vzpomínky na vraždu a Mutant s vysoce intimním dramatem matky, která bojuje o záchranu syna. Celý život Hye-ji se točí jen kolem jejího „chlapečka“, sedmadvacetiletého muže, v jehož dospělém těle je uvězněno dítě. Když je syn obviněn z brutální vraždy, je Hye-ja jediná, kdo věří v jeho nevinu... Film byl uveden na festivalu v Cannes v sekci Un certain regard. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (86)
Hluboce emotivní korejská tragédie matky a jejího mentálně opožděného syna, jenž dle mého skromného názoru chytne za srdíčko i největší cyniky - pokud ne, tak netuším, co by vás mohlo vyléčit. Zkrátka, velice doporučeníhodný film. Našel jsem tedy snímek, jenž budu doporučovat až přijde řeč na korejskou tvorbu. 90% ()
¨,,JEN JSEM VÁM CHTĚLA ŘÍCT, ŽE MŮJ SYN JE NEVINNÝ.“..... /// Dramatický drama o retardovi a jeho matce, který sází na překvapení a dějový zvraty. Korejskej ,,Pepek vyskoč“ je obviněnej z vraždy – páč je dementní. A policajti taky (ne, nejsou obviněný z vraždy, jsou dementní!). Tam v Putimi to byla aspoň prdel, tady se to dlouho rozbíhá, než vlastně kápnu na to, co že mi chtěj říct. Baba pátrá po skutečným zabijákovi a já necejtím nic. Ani napětí, ani ji nefandím, ani… prostě nic. Pravda, skandální odhalení a psychologickej závěr má potenciál získat si srdce náročnýho diváka, ale mně prostě chyběj emoce a příběhu moc nepomáhá ani to ,,divný“ chování (já vím, že je stará a von jeblej…). Prostě, když si řeknu: je tohle možný? Tak vidím…. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Reaguju jen na slovo ,,retard“. 2.) Mám dementního chlapce. Zabít? Nezabít? 3.) Chystám se přihlásit do soutěže ,,Matka roku“ (…ne nevím, jestli s váma budou soutěžit Korejky...). 4.) Thx za titule ,,hanik.n“ a ,,truhlajda“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Nejspíš jsem mimoň, ale takhle dobrý hodnocení? Intro bylo vynikající, kamera se mi zamlouvala a kdyby to byl čistej thriller, tak svoje hodnocení určitě zvednu. Tohle bylo ale žánrově dost ( pro mě ) neuchopitelný. V příběhu jsem se s žádnou z postav neztotožnil a bylo mi dost jedno, jak to dopadne. Zápletka byla divná a některý místa dost zvláštní až úchylný. Korejci si mě timhle rozhodně nezískali. ( 44. KVIFF ) ()
Vraha jsem správně vytušil již v prvních minutách filmu (a věděl, že bude-li můj odhad správný, tak se naseru), a z toho důvodu srážím jednu hvězdu. Dokonce i ty jehly, jsem čekal, že v té boudě ona ztratí a on najde. Dílo je to však filmařsky brilantní a jsem rád, že mě Joon-ho Bong příliš nezklamal (a to ani ve své zálibě v mentálních poruchách). Moji důvěru má i nadále. Ale příště méně předvídatelnosti. ()
Do-Joon je mentálne zaostalým chlapcom o ktorého sa stará jeho matka. Pomerne často trávi čas so svojim najlepším kamarátom Jin-taom. Do-joona jedného dňa zrazí auto. Nič vážne sa mu nestane, no spolu s Jin-taom nájdu vodiča limuzíny, nakopú mu prdel a odkopnú spätné zrkadlo. Všetci tak skončia na polícii. Jediným východiskom zo situácie je zaplatenie škody. Keď sa zdá, že Do-joon už nemôže byť vo väčších problémoch, príde skutočný "trest". Je obvinený z vraždy stredoškoláčky Moon Ah-Jung. Nikto postihnutému chlapcovi neverí. Každý okrem jeho matky si je istý, že vrahom je práve on. Nájde Do-joonova matka spôsob ako "vykľučkovať" z tejto zdanlivo neriešiteľnej situácie? Najsilnejšou stránkou tohto príbehu je jeho rozuzlenie. Najslabšou stránkou tohto príbehu je, akým spôsobom sa rozuzľuje. Ako to už u väčšiny filmov z krajiny vychádzajúceho slnka býva zvykom, aj tento snímok je monotónnym, bez výrazného napätia. Je to obrovská škoda, lebo vďaka nápadu a záveru mohol byť v mojich top dielach. Jediným negatívom sa tak stáva dlhočizná stopáž. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (1)
- Aby nebyla Kim Hye-ja při natáčení úvodní scény, kdy tančí, nervózní, tančil režisér Joon-ho Bong zároveň s ní. (Namaste)
Reklama