poster

Pontypool

  • USA

    Pontypool

  • Austrálie

    Pontypool

  • Velká Británie

    Pontypool

Horor / Thriller

Kanada, 2008, 95 min

Režie:

Bruce McDonald

Předloha:

Tony Burgess (kniha)

Scénář:

Tony Burgess

Kamera:

Miroslaw Baszak

Hudba:

Claude Foisy

Producenti:

J. Miles Dale

Střih:

Jeremiah Munce

Scénografie:

Lea Carlson

Kostýmy:

Sarah Armstrong
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Němi
    ****

    Mohl jsem to tusit, kdybych se predem podival, ze se jedna o dilo rezisera "Tracey Fragments". Bruce McDonald je jednim z nejoriginalnejsich tvurcu a jeho filmy jsou zazitek, ac vubec nechapu o co mu jde. Pontypool je nejzvlastnejsi variace na zombie filmy a dokaze strhavat, i kdyz za celou stopaz neopusti vysilaci mistnost lokalniho radia a smysl cele slovni epidemie mi uspesne unikl. Jenze...(17.2.2010)

  • Ten Druhy
    ****

    Pozeranie Pontypooliu som dlho odkladal. Filmový horor, ktorého základným stavebným materiálom je slovo a zvýrazňuje literárne hľadisko by možno lepšie fungoval ako kniha alebo rozhlasová hra. Napokon, odohráva sa v komornom prostredí štúdia rozhlasovej stanice, počas fujavice a je statický. Nehybnosť prebíja dobrý nápad a sila slova. Slovo má vplyv, je nákazlivé (konkrétne angličtina je nakazená), bolo na začiatku a bude aj na konci. Aj preto McDonald v závere vytiahol víziu "Armagedonu", ktorá sa síce celkom nevydarila, ale bol som spokojný. Viacero hororov sa bez blbých kecov ľahko zaobíde, ale Pontypool je výnimnkou. Je pomerne inteligentne verbalizovaný.(4.9.2011)

  • Jino
    ***

    Pontypool se mezi žánrovou směsicí filmů o zombies určitě neztratí. S docela originálním námětem se probíjí i přes značnou dávku nudných keců v obligátním půlhodinovém seznámení, v němž se divákovi představují hlavní postavy, které si musí navíc oblíbit, aby následně vynikla ta správná požadovaná atmosféra opuštěného rádia uprostřed nakažlivé epidemie, která mění lidi v psychopatické jedince. U mě se to povedlo tak na polovic - Stephen McHattie je sice sympaťák a svoji roli zvládá výborně, ale do atmosféry mi bohužel zasahoval hodně užvaněný scénář, díky jehož třídění velkého množství slov na zbytečná a užitečná, jsem nebyl vždy v pozoru. To se mi nevyplatilo o odnesl jsem to mírnou dezorientací. 65%(3.2.2010)

  • gogo76
    **

    Toto mi nesadlo. U niektorých filmoch vám šiesty zmysel napovie, že bude nasledovať hovadina. Tu som mal ten pocit už po niekoľkých vetách v úvode. Zombíci? Fajn, to by mohlo byť super, hovoril som si. Lenže príbeh napísal asi nejaký moderátor zapadlého rádia, pretože sa tu len kecá a kecá, čo je prekvapivo tá lepšia! časť hororu!, no najviac ma nasrala dosť úbohá myšlienka (pre väčšinu užívateľov naopak výborná) prenosu vírusu. Vírus, čo sa prenáša kecaním...To mohol vymyslieť fakt iba pošahaný moderátor. Nízkorozpočtový horor väčšinou zaujme dobrým príbehom, ale ja som ho tu nenašiel. Na horor málo napínavé, málo krvavé, zombíci smiešny a navyše sa ich tu ukáže iba zopár. Zaujal ma iba "rádiový hlas" i herecký výkon S. McHattieho a to je na HOROR dosť málo. 40%.(30.9.2014)

  • ledzepfan
    ****

    Hlavní zbraně jsou nekompromisní originalita(!!)a fakt, že většinu stopáže film pracuje s pravidlem, že nejděsivější je to co nevidíme(co zapíná temné okruhy naší fantasie). Atmosféra se dá krájet a pokud na celou tu hru divák přistoupí, může ho čekat velké překvapení ve formě zážitku z filmu, který se nebojí převracet filmovou řeč na ruby. Za mě oba palce nahoru!... Dále následuje SPOILERoidní postřeh............. Ve filmovém světě je sice hlavní téma filmu nevídané a originální-Je třeba ale zmínit, že už W.S.Burroughs vážně zkoumal myšlenku, že slova a řeč se v některých formách projevují jako virus, jako samostatná(možná destruktivní)životní forma která člověka(nosiče/hostitele) často nutí k až neovladatelnému proudění slov, opakování atd.. Těžko říct jestli je burgessova inspirace opravdu právě tady, ale i to následné ničení významu slov (jako formy léčby/osvobození) by tomu odpovídalo.(15.10.2013)

  • - Scenárista Tony Burgess si vo filme strihol rovnomenné cameo, konkrétne v scéne so živou hudbou v rádiu. (Sociopath)

  • - Po záverečných titulkoch nasleduje ešte jedna scéna. (Sociopath)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace