Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Recidivista Wes McQueen uprchl z vězení. Kvůli vysoké odměně vypsané na jeho hlavu se musí co nejrychleji dostat za hranice státu. Pod falešným jménem se pokouší vycestovat dostavníkem, na ten ale zaútočí lupiči. McQueen vozu prostřílí cestu a zachrání tak i své spolucestující, přistěhovalce z východu Freda Winslowa a jeho pohlednou dceru Julie Ann, kteří v Coloradu koupili farmu a hodlají se na ní usadit. Taková budoucnost by Wesovi úplně vyhovovala, protože už má dost života s oprátkou skoro na krku. Nejdřív se ale musí naposledy vrátit do akce... (dopitak)

(více)

Recenze (16)

dopitak 

všechny recenze uživatele

U noiru v pořádku, ale ve westernovém žánru by prostě měl být hlavní kladný hrdina, a to tady chybí, neměl jsem komu fandit. Uznávám, že konec není hollywoodsky teatrální, jak by se mohl jeden domnívat na základě distributora a roku vzniku. Originál ani další remake jsem neviděl. Dobrá b&w kamera, tradiční zadní projekce. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Netypický temný western, kde jsou hlavní postavy samí špatní chlapi. A to včetně těch, kteří by měli stát na straně zákona (neskutečná scéna, když si jeden ze strůjců spravedlnosti nevšímavě škrtne sirkou o kymácející se nohu čerstvě oběšeného zločince) .______Takže se nedá nefandit Joelu McCreovi s jeho poctivým obličejem a tady i poctivou snahou udělat poslední vlak a pak už žít ve vší počestnosti. Způsob přepadení vlaku je důvtipný a chytře vymyšlený. Stejně jako milostný trojúhelník mezi charakterním desperátem, poctivou farmářskou dcerkou a padlou indiánkou (blonďatou! - ale nebuďme za hnidopichy) - charaktery obou žen nejsou schématické, jako tomu často u westernů bývá. Divák odhaluje postupně, jaké doopravdy jsou a je to překvapivé odhalení. ____ Finále bych přirovnala k explozi - všechny dosud vyhrocené emoce: láska, zrada, prospěchářství, odvaha, podlost i ubohá přízemnost pátračů, kteří chtějí mít vyřešený případ a o nic jiného se nestarají - se v jednom bodě protnou a už není cesty zpět. Konec ve mně dozníval ještě hodně dlouho, takovou emoční nálož dokáže zobrazit jen málokterý film. /17. 5. 15./ ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Veľmi slabý western, čo sa dá pripísať dobe vzniku, kedy ešte herci tak povediac nevedeli hrať. Čiernobiely noir western zohrievala svojou tvárou a sexi nôžkami Virginia Mayo. Naopak, Dorothy Malone tu bola ešte nevýrazná brčkavá bruneta. Práve kvôli nej som sa rozhodol zhliadnuť túto snímku, aby som videl jej celú filmografiu. Čo sa týka akcie, strieľa sa tu dosť často, avšak i tak je tu viac hovoriacich scén o ničom. Postavy sú nevýrazné a nudné. Naozaj, nebyť očarujúcej Virginie Mayo, moje hodnotenia by išli ešte nižšie a to už by boli prekliate nízko. ()

Mol 

všechny recenze uživatele

Originální film s Bogartem byl teda opravdu lepší. To ale neznamená, že by tohle byl špatnej film. V některých scénách byl dokonce Joel drsnější než Humphrey a nenechal si tak srát na hlavu. Jediná scéna, která byla do nebe volající byla, když Colorado dá peníze na kostel. Místo aby ten rozpadlej barák vypálila do základů a za lup si koupila chlast a děvky. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Jedná se o westernovou předělávku snímku "Vysoko v horách", respektive o westernovou adaptaci Burnettovva románu, který se tentokrát na scénáři nepodílel. Zápletka je v podstatě stejná, ale najednou si uvědomíte, že ten westernový look tomu neskutečně sluší. Navíc Joel McCrea není klasickým hezounem, ale má v sobě něco celkem lidského, přirozeného, co z něj dělá obyčejnějšího člověka, než z dalších hvězd té doby. "Sullivanovy cesty" mě přesvědčily, že mu mohu věřit a on to jen potvrdil. Raoul Walsh natočil remake vlastního filmu a nutno říct, že i lépe. téma pojal šířeji, více rozpracoval postavy a závěr je tak ještě o něco silnější. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (8)

  • Za původním snímkem High Sierra (1941), kterého je tento film remakem, stojí rovněž Raoul Walsh. (Mol)
  • Z váčku s tabákem, který si Wes (Joel McCrea) dá do kapsy u košile, trčí špagátky, které se každý střih mění. Chvíli vyčnívají dva, pak zase jen jeden. (Mol)
  • Aby vyzerala ako domorodá Američanka, Virginia Mayo mala na tvári hnedastý make-up, ktorý kontrastoval s jej pažami, krkom a oblasťou hrudníka, čo bola jej prirodzená, svetlejšia farba. (westerns)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno