Režie:
Pete TravisScénář:
Alex GarlandKamera:
Anthony Dod MantleHudba:
Paul Leonard-MorganHrají:
Karl Urban, Lena Headey, Olivia Thirlby, Langley Kirkwood, Warrick Grier, Jason Cope, Domhnall Gleeson, Wood Harris, Scott Sparrow, Deobia Oparei (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Budoucnost. Z Ameriky je ozářená pustina. Na jejím východním pobřeží, od Bostonu po Washington, D.C., se rozkládá Mega City One, rozsáhlá megalopole plná násilí, ve které více než 400 milionů obyvatel přežívá v neustálém strachu. Na pořádek v ulicích dohlíží takzvaní Soudci – vymahači práva, porotci, soudci i vykonavatelé rozsudku v jedné osobě. Takovým Soudcem je i Dredd (Karl Urban), který od svého nadřízeného dostává za úkol vyzkoušet v praxi novou Soudkyni Cassandru Anderson (Olivia Thirlby). Čeká je zdánlivě snadná práce – vražda v nechvalně proslulém dvousetpatrovém slumu, který provozuje bezcitný klan Ma-Ma. Když se ale pokusí zatknout jednoho z přisluhovačů klanu, Ma-Ma neprodyšně uzavře celou budovu. Oba Soudci se ocitají uprostřed brutálního a nelítostného souboje o přežití. (oficiální text distributora)
(více)Videa (16)
Recenze (1 193)
,,MEGA-CITY 1. OSM SET MILIÓNŮ LIDÍ ŽIJÍCÍCH V TROSKÁCH STARÉHO SVĚTA. A V MEGASTAVBÁCH TOHO NOVÉHO. V CHAOSU BOJUJE VE JMÉNU POŘÁDKU JEDINÁ INSTITUCE. SOUDCI.“..... /// A co vám budu vyprávět – celkem si je ty svině dávaj…. Soudce v paneláku - The Raid? - ale kdeže. Tenkrát v tom domečku vo něco šlo (i když to bylo podobně hloupý). Jasně že nejsu blbej a ,,osobnost“ Karla Urbana mě vymezuje do patřičnejch mantinelů. Chlape, třeba Doom nebyla zrovna festivalová záležitost, ale proč né…. ,,JÁ JSEM ZÁKON. A NADEŠEL ČAS ZŮČTOVÁNÍ!“ Bohužel je to celý takový… jako když se seknete v nějakým levelu počítačový hry a ještě k tomu v paneláku. Pak z toho chcete natočit na Youtube nějakej klip a našroubovat to třeba na nějakej komiks. Třeba Dredd už tady dlouho neblil…. Rejža věděl co chtěl točit. Jen to prostě nedokáže. A příběh? Zlatí Indonésané…. ale podle reakcí svýho kluka odhaduju, že ti mladší (do 15ti) můžou bejt nadšení! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem na blondýny. A kdyby byla ještě mutant…. 2.) Chystám se točit adaptaci Soudce Dredda. 3.) Thx za titule ,,petka“. /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ ne ()
Nelze v žádném případě popřít, že nový filmový "Dredd" je bohapustou vykrádačkou indonéského "Zátahu", ale plagiátorské praktiky v jeho jádru alespoň adekvátně zpřítomňují fakt, že se jedná o čistokrevný brak, potažmo béčko. Britská produkce se nesnaží naskočit na současný hollywoodskou dojnou krávu komiksových filmů coby ekvivalentu akčních blockbusterů pro nové tisíciletí. Naopak zcela nepokrytě setrvává v úrovni mládeži nepřístupného braku. Což ale neznamená, že by tvůrci rezignovali na nějaké ambice. Naopak "Dredd" uhrane nápaditostí s jakou ozvláštňuje přímočarý příběh i samotnou ryze artificiální a v mnoha případech zcela neopodstatněnou atrakci 3D. Stereoskopické projekce v dnešní době nejsou nic jiného než záminka, jak diváky nalákat do kin a vytáhnout jim z kapes o něco více peněz než obvykle, ale při tom jen málo filmů obsahuje alespoň trochu pamětihodné sekvence, které by nějak uplatňovaly iluzi prostorovosti. "Dredd" přichází se zcela triviální atrakcí zpomalených moneyshotů, které navíc jednoduše, ale o to účelněji a chytřeji opodstatňuje ve vyprávění paralelní linií s drogou příznačně nazvanou Slo-Mo. Ve výsledku, ale film nejvíce překvapí tím, že samotný Dredd z něj vychází jako snůška soucitně úsměvných klišé a rádoby drsných šprochů adekvátně dřevěně a nepřesvědčivě podávaná Karlem Urbanem, který postrádá byť jen špetku charismatu či osobnosti. Což ale umožňuje, aby oproti němu o to více vystoupily zdejší dvě hlavní ženské postavy ztvárněné typově perfektními herečkami Olivií Thirlby a Lenou Headey. Díky tomu nevznikl jen další 80's macho throwback nebo marvelácky rádoby dramatický blockbuster blafující hloubku, ale dynamická brakovka s poutavými ženskými postavami. ()
Netěšil jsem se na to. Komiks neznám, původního Dredda jsem neviděl, prostoduchá akční béčka moc nemusím a trailer mi přišel odpudivý. Zkrátka ideální výchozí pozice pro to, aby mě film mohl překvapit. A taky že jo. Je to nářez, kterej přesně vybalancoval takovou míru a tón přehnanosti, že nepůsobí trapně, ale opravdu cool. Celý je to takový správně přepálený. Vizuál, násilí, dialogy, herci. Všechno over the top, ale ne příliš. Dredd by se dal šmahem odsoudit jako kravina. A spousta lidí to jistě udělá. Nicméně pro mě se jedná o osobité, vtahující, intenzivní a cílevědomé dílo, které ve svém subžánru vlastně nemá příliš velkou konkurenci. ()
"Yeah." K dokonalosti tomu chýba len konzistentnejšie tempo, hlavne ku koncu by som dupol na plyn a ešte pridal na počte mŕtvol. Urban je dokonalý Dredd (druhé pozretie už robí z každej cez zuby precedenej repliky údernú hlášku), Ma-Ma je výborný zloduch, brutalita je nadrozmerná. Vychutnávka ako prasa. A strašná škoda, že nebude pokračovanie. ()
Ploché jak Nizozemí, lineární jak... ale na tom nesejde. Snad ani toho napětí není mnoho, jediné, co celkem šlape, je akce. Na druhou stranu, stupidní elementy trčí a rozbíjejí nějakou zřejmě zamýšlenou pochmurnost a fatalismus. Jsem rozpačitý. Nedoporučuji sledovat měkkým povahám. Nicméně věci, co šly pojmout naturalisticky, byly filmovány až cudně a ucukávalo se pohledem. Jakoby chtěli točit proudy krve a bezohledného násilí bez Rka. ()
Galerie (188)
Photo © Lionsgate
Zajímavosti (38)
- Základní zbraň soudců, tzv. Lawgiver, je Glock 17 gen.3, pouze dodatečně ověšený pro futuristický vzhled. (HectorHagman)
- Duncan Jones odmítl režii filmu, a to nikoli proto, že by se mu nelíbil scénář Alexe Garlanda, který naopak shledal vynikajícím, ale proto, že on sám měl velmi silnou vizi, jak by měl filmový Dredd vypadat, a tudíž by měl problém s interpretací cizího scénáře. (Freshoun)
Reklama