Režie:
David TwohyScénář:
David TwohyKamera:
David EggbyHudba:
Graeme RevellHrají:
Vin Diesel, Karl Urban, Katee Sackhoff, Dave Bautista, Jordi Mollà, Raoul Max Trujillo, Noah Dalton Danby, Nolan Gerard Funk, Conrad Pla (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Riddick se probouzí na neznámé planetě, kde je pohřbený pod hlínou a kamením. Když se vyhrabe ze země, začne boj o život. Na planetě je mnoho predátorů, kteří ho začnou lovit. Riddick se chce napít, ale zjistí, že voda není pitná a tak musí hledat zdroj vody někde jinde. Riddick má zraněnou nohu a začnou ho lovit mimozemští psi dingo. Riddick se schová pod vodou, než psi odejdou. Poté na něj dotírá jeden pes, ale Riddick ho odežene. Posléze spatří čistou vodu, která teče ze skal a tam se může konečně napít. U vody jsou jezírka, ke kterým opět dorazí obrovští psi. Riddick se schová a pozoruje, jak je jeden ze psů sežrán ještěrem, který vyleze z vody. Další ještěr pak napadne Riddicka. Ten se však dokáže ubránit a uteče pryč. Riddick se pak schová pod skálu, aby přečkal noc. Riddick vzpomíná na to, co se mu stalo. Riddick se měl stát lordem vůdcem u smrtivládců. Riddick hledal svůj domov zvaný Furya. Riddick měl slíbeno, že ho jistý muž jménem Kron dopraví domů do Furye. Kron ho ale podvedl a shodil ho z útesu, který ho následně zasypal. Když se Riddick probudil, prozkoumal planetu a našel její přívětivou tvář. Na druhé straně je tráva a voda. Ale může se tam dostat jen skalní průrvou, která vede přes jezírko, kde jsou nebezpeční ještěři. Riddick si ochočil malého psa a vydal se na souboj s ještěrem. Riddick souboj vyhrál a dostal se na lepší stranu planety. Tam našel opuštěnou základnu, kde sepnul nouzový snímač. Ten ho naskenoval do systému a dal vědět vesmírným lodím v okolí, že na planetě je trestanec, na kterého je vyspaná odměna. Na planetě zanedlouho přistálo vesmírné plavidlo lovce odměn jménem Santana, ten má sebou několik kumpánů. Santana se chce zbavit zajatkyně, kterou má na lodi a tak ji chladnokrevně zastřelí. Na planetu záhy přilétá další plavidlo. Jsou to další lovci odměn v čele s velitelem Johnsem. Santana chce, aby Johns vytáhl z lodi jeden zdroj, aby nemohla odletět. To je pojistka, proti Riddickovi. Santana pak zaměří Riddicka a vydá se ho v noci ulovit. Jeden jeho člověk se však chytí do pasti, která ho rozpůlí. Riddick pak zabije další dva členy jeho posádky. Santana jde ráno za Johnsem a žádá ho o pomoc. Přitom se ale naváží do Johnsovi kolegyně jménem Dahl. Ta si nebere servítky a dá mu pěstí. Johns říká, že mu pomůže, ale chce rozkazovat on. Johns pak sleduje Riddickova psa a doufá, že ho dovede až k Riddickovi. Johns prohledá jeskyni, ale najde tam jen mrtvého muže od Santany. Johns si myslí, že se Riddick chce dostat ke zdroji a varuje ostatní, kteří jsou u lodě. Tam je Dahl, která se opět popere se Santanou. Riddick se pak tajně vkrade do vesmírné lodě a ukradne tam oba zdroje. Lodě teď nemohou odletět... (TV Prima)
(více)Videa (5)
Recenze (868)
Tak se krutopřísný ultradrsoň vrátil do Černé pitche v nejlepší formě a vlil opět do žil diváků, kteří po vyteplené Kronice temna zvažovali změnu orientace, trochu toho neředěného, machistického testosteronu. U odborně reparované, otevřené zlomeniny holení kosti mu panáčkuje přítel nejvěrnější, ochočená šavlozubá hyena, která zvládá i ty nejkrvavější agility, a s grácií filetuje všechno, co mu přijde pod pazourkovou mačetu, od nemazlivých škorpiohadů, přes létající pteroraptory, až po partičku hustobrutálních žoldáků, jež chtějí jeho preparovanou hlavu vystavit v antropologickém muzeu. Nuže, pane Nafto, tohle vám sluší daleko víc, než se skupinkou Barbín a vyfintěných gayů rozbíjet vytuněné Mustangy, tak doufám, že zase brzy přeleštíte rohovky a znovu rychle a zběsile vyčistíte nějakou tu nehostinnou planetu! ()
Šťastná třináctka, huh? Na každý pád je vidět, že tandem Twohy-Diesel si nenechá rozvracet svoje vlastní pojetí drsné sci-fi, a taky že technologie za zmíněných třináct let od Černočerné Tmy pokročila o hodně dopředu. Třetí Riddick nebyl drahý (necelých 40 mega), přesto vypadá velmi dobře, a navzdory skoro stejné délce, jakou nabízela dvojka, na rozdíl od ní nenudí. Tedy, trochu ano, hlavně v prostřední části, kdy si mezi sebou vyměňují různé více nebo méně hlubokomyslné dialogy různé dvojice postav. Ale první "Conanovská" půlhodina je lahůdková, a od chvíle, kdy divák dostane naservírovanou dokonale vejpůl rozseknutou hlavu (horizontálně;)), to zase až do konce docela slušně šlape. Skutečně ale jen "docela", protože konec mi nepřišel moc přirozený (to, že by se Starbuck mohla chovat trošku méně směšně, je ten nejmenší problém). A úplný konec, to je zase kapitola sama pro sebe.... upřímně doufám, že jestli někdy vznikne čtvrtý díl ságy, ukočírují tvůrci svoji fantazii lépe než jak se jim to stalo s Kronikou Temna. Nemůžu se ale zbavit dojmu, že to může fungovat jen při pojetí v duchu Loba - Kostěje Nesmrtelného. Což samozřejmě nesouvisí s hodnocením tohoto dílu Riddickovy spletité životní story;) Ten je vizuálně víc než přitažlivý, příběhově tak akorát na daný žánr a nic víc. No vážně, sice je tu Starbuck, ale je pořád plně oblečená. Takže výsledné hodnocení zní: takových celkem spokojených 70%, ale žádná překvapení se nekonají, a nebýt Riddicka, je to jen další z mnoha (mnoha, mnoha a mnoha) žánrovek. ()
Po většinových reakcích Twothy vytušil, že nová space opera mu na Riddickových bedrech nenaroste a vrací se pokorně do vod černočerného prologu, přičemž zapomíná, co jej třináct let nazpět dělalo dobrým (silný moment překvapení z nového hrdiny zaskočil nejen diváky, ale evidentně i Furyanovy stvořitele za kamerou); druhá třetina hrající na notu „Riddick predátorem“ je absolutorium, ale ta první zdlouhavým prologem bez podstaty, protože skoro všechno beztak víme, a závěrečný akt patetickou lavinou, která definitivně Riddicka pohřbí jako legendu, jíž jsme si vymodlili a vlastně nikdy opravdu nedostali. ()
Pakliže si pamatuju dobře, tak Černočerná tma měla drsnýho hrdinu v drsném prostředí s drsným a dobře vykonstruovaným příběhem. Proto mě to pak bavilo. Dvojka už pak byla jenom jízda plná efektů, ve které příběh neměl moc místo a mně se vůbec nelíbil. Na třetí díl jsem pak ve výsledku zvědavej byl. A to i přesto, že se mi nalíbilo, jak ho tvůrci pojmenovali, respektiv nepojmenovali. Na první pohled to totiž vypadá spíš jak nějaký další restart série, jak je v dnešní době populární. A ono to tak úplně není. Na druhou stranu to taky ale není nic, k čemu bych se rád vracel. Opět totiž tenhle díl má drsného hrdinu v drsném prostředí, což je základ. Příběh ale opět přináší jednoduchou symboliku jdi, neotáčej a zachraň se a nic významnějšího v tom není. Vin Diesel je totálně bez emocí a veškeré emoce za něj musí vyburcovat digitální monstra, která se s ním buď zkamarádí nebo nezkamarádí. Mrzí mě, že dávám tři hvězdičky, ale nepřijde mi, že tenhle díl by si zasloužil víc. ()
Třetí Riddick se snaží přihopsat k tomu prvnímu, ale nemá tolik kvaltů, aby se mu dokázal vyrovnat v atmosféře a co mě především mrzí, že zmizel Riddickův vostrej sarkamus, kterým dodával černočerný tmě pětihvězdičkový šajníček ( "Co je tak užásnýho na tvým životě, že se bojíš smrti ?" ) na úkor, až extrémního heroizování hlavní postavy, chvílema to bylo spíš jak dialogy z Ramba. Samozřejmě souboje, příšerky, něco odkopčení z vetřelců, něco okopčení odjinud, akce, napětí, postavy, které se dají přečíst během prvních několika minut co jsou na scéně. Není to úplně špatný, hlavně vizuálek je fajn, ale je to klasickej efekt "šumáček", trošku zašumí a pak vyprchá. ()
Galerie (84)
Zajímavosti (23)
- Přestože se většina diváků domnívala, že Katee Sackhoff (Dahl) byla obsazena na základě jejího výkonu v seriálu Battlestar Galactica (od r. 2004), není tomu tak. Vin Diesel (Riddick) ani David Twohy seriál nikdy neviděli. (deadman93)
- Vin Diesel (Riddick) pět měsíců před začátkem natáčení odjel do lesů, aby si navodil pocit izolace od lidí. (deadman93)
- V úplně první verzi scénáře měla být Riddickem (Vin Diesel) žena. (Toreador)
Reklama