Reklama

Reklama

Země kůlů

  • USA Stake Land (více)
Trailer 1

Amerika, v minulosti vzkvétající země plná nadějí, je nyní uvalena do temnoty. Hospodářství se zcela zhroutilo, města jsou vyrabována a zemí se šíří chaos. Z tohoto popela kdysi vzkvétající země nyní povstal nový druh, upíři. V této temné době žije Martin, lovec upírů, který se snaží za každou cenu dostat na sever země do bezpečí. (PetriK12)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (376)

Šakal 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem další zářez do velmi početné sbírky bezduchých zoombie úchyláren, překvapivě se mi dostalo sympatické (inteligentní) apokalyptické „upíří“ road movie (označení horor v tomto případě opravdu není na místě) o jedné (ne)konečné cestě s cílovou stanicí New Eden, kdy (pro „ukrácení volné chvíle“) si hlavní dvojice tu pohraje se Santa Clausem, tu naservíruje „upírum“ chutný pamlsek v podobě „nácka“, popř. „zarybaří“. Ale pozor, aby nedošlo k omylu, tohle není žádná Woodyho nezvladatelná touha po buchtičkách, ale (překvapivě pro mě) brnkání na mnohem vážnější strunu mající DALEKO blíže k McCarthyho/ Hillcoatovi The road. Přičemž, (téměř po celou dobu stopáže) se to daří J. Mickle(mu) držet v „uvěřitelné“ (racionální) poloze a nesklouzává v samoúčelná vyvražďovací jatka. To vše navíc s jasně čitelným přesahem. Tenhle snímek si totiž (i přes všechny ty mrtvoly) zachovává to nejdůležitější a to sice VELMI silnou přítomnost lidskosti (humánnosti) a určité naděje, která sice po chvíli bere za své, ale vzápětí je nahrazena novou. Stake land, to je především tísnivá všudypřítomná atmosféra (bez)naděje, sympatické herecké duo, „téměř“ neB-čkový vizuál a velmi povedený tklivý soundtrack J. Grace(ho). P.s. Lawrencova I am legend potřebuje miliony dolarů na vytvoření „potřebné“ apokalyptické atmosféry (vylidnění ulic New Yorku...) zde se toho daří dosahovat v každém třetím záběru s minimálními prostředky a neméně zdařilým výsledkem (ba právě naopak!). p.p.s. v Magnolii P.T. Andersona „prší“ z nebe žáby, tady „padají z nebe upíři“. ANO, i takové věci se jednoduše dějí. 80% ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Když je "Stake Land" vzývaný jako nejlepší původní americký horor svého roku, neříká to moc o filmu samotném, jako spíš o tristním stavu žánru. Podobně také zkazky o tom, že se jedná o mix upírského hororu, postapokalypsy, "Cesty" Cormaca McCarthyho a westernu, jsou spíš bezmyšlenkovitým papouškováním lákavých PR floskulí než kriticky podloženým popisem. Všechny jmenované elementy sice lze ve snímku najít, ale paradoxně to jsou právě ambice a kvality, co filmu podkopává nohy. "Stake Land" působí dojmem, že tvůrci chtěli natočit film, který by v základu byl laciné postapokalyptické béčko, ale s tím, že se místo na akci soustředí na atmosféru. Už jim ale nedošlo, že když odeberou přímočaré atrakce, musejí o to větší pozornost věnovat konstrukci světa. Rozpor "Stake Landu" lze ilustrovat na dvou protipólech: Na jedné straně vezměme jako vzor "Cyborg" Alberta Pyuna, kde postapokalypsa slouží jako působivá kulisa k akční řežbě podložené poctivým brakovým příběhem. Divák vidí pouze útržky světa, ale nevadí mu to, protože vše spojuje akce a scénář s klasickým vývojem. Proti tomu stojí knižní i filmová "Cesta", která příznačně tomu, že neobsahuje spektakulární akci, se soustředí na vykreslení světa. Pro McCarthyho vizi je zásadní, že publiku neustále ukazuje každodennost postav, zatímco v "Cyborgovi" zase nikoho nenapadne řešit otázky jako, kde postavy shání obživu či jak vlastně celý svět funguje. "Stake Land" by chtěl mít emocionální dopad "Cesty" na scenáristickém půdorysu "Cyborga". Jeho svět nahlížený v epizodních sekvencích troskotá, protože je vidět, že není kauzálně a logicky podložený (odkud hrdinové berou pohonné hmoty, proč je nikdy nevidíme shánět potraviny, co je vede k pomáhání druhým, proč jim sekta nesebere věci). "Šílený Max 2" je jeden z mála filmů, který dokáže stát přesně mezi popsanými póly, protože se věnuje fungování postapokalyptické společnosti na tomto základě staví akci. "Stake Land" přináší o to větší zklamání, když se zohlední množství nosných motivů, které jsou ale ve filmu pouze nadhozeny a zpravidla zadupány schematickým rozvedením. Jako indie žánrovka za pár peněz je to sice úctyhodný a v řadě ohledů výjimečný počin, ale nelze se ubránit pocitu, že s trochou více důslednosti mohlo vzniknout fenomenální dílo. ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Upíři, zfanatizované kudlanky, upíří zfanatizované kudlanky a všichni děsně žerou nepostižené sapientní Homouše. Další zdařilá chuťovka, predikující, že se globálního oteplování, Íránu a Mayského kalendáře rozhodně bát nemusíme, protože dojedem na Drákuloviny a Vatikánský firemní manuál. I za drobky ze stolu megalomanských židovských producentů se dá zmáknout naprosto dokonalý "cestovní film", který s přehledem spláchne do hajzlu všechny ty předražené Bayovské vize, že nám jednou pustí žilou nejbližší vrakoviště a jedinou obrannou baštou bude Transka LaBlaf a Bárbie Lišková! ()

tron 

všechny recenze uživatele

Upíri sú nuda. Strašná. Ale fakt že strašná. Aspoň pre mňa určite. Stake Land sa však relatívne vydarilo. Najviac tomu dal mentor v podaní Nicka Damiciho, ktorý si následne zahral vo vydarenom horore Late Phases. Na Stake Land je okrem Damiciho najosviežujúcejšie to, že sa na upírsku post-apokalypsu pozerá vcelku zaujímavo, pútavo a originálne, formou melanchólie a každodennej prítomnosti skepsy, dezilúzie atď. Potešilo ma tiež to, že upíri sú spracovaní skôr na spôsob zombies, čo mi vyhovuje, keďže zombies sa mi v hororoch predsa len páčia o dosť viac, ako upíri (hoci aj okolo nich je plno filmového klišé). ()

Nin 

všechny recenze uživatele

V tomhle postapu s upírama se kromě hlavního mladíčka předvádí hrozně cool hlavní hrdina, co sice vypadá jako přehlídnutelný pupkatý strejda, ale díky scénáři je z něho ten nejdrsnější zabiják upírů a ještě k tomu největší alfa samec, co střídá holky jako fusekle. Což bude způsobené tím, že si tuhle roli napsal sám ten herec. Je to k pousmání, ale to mi nakonec zase tak nevadilo, film se soustředí i na jiné věci. Průšvih je, že podobně jednoduché, na hraně karikatury jsou i ostatní postavy. Může to být i nevýraznými herci, ale podle mě především nemají moc co hrát. V postapokalyptickém světě bych čekal více interakce mezi postavami, ale té je tu naprosté minimum. Přitom je v ději spoustu chvil, kdy někam cestují a na pokec je hromada času. Je však sympatické, co tvůrci zvládli s ultra-nízkým rozpočtem. Místy je to cool akční horor a ten depresivní svět s upíry působí docela zajímavě. Ale film je postupně víc a víc průměrnější a nenabízí nic moc zajímavého. A finále se snaží být zajímavé, ale ve skutečnosti je to docela slabota a samé klišé. Celkově je Stake Land průměrný horor. Mimochodem jsem film podle ČSFD viděl před deseti lety - ale absolutně nic jsem si z něho nepamatoval. To asi taky o něčem vypovídá... (5/10) ()

Galerie (54)

Zajímavosti (5)

  • Fotbalová helma, kterou si na začátku filmu Martin (Connor Paolo) nasazuje, odkazuje na střední školu režiséra Jima Micklyho. (oje)
  • Dlhý luk, ktorý je vo filme použitý, vyrezal herec Nick Damici z dubového dreva, vo svojom dome. (Marceloo)
  • Zippo zapalovač, který používá Mistr (Nick Damici), je reklamní zapalovač Marlboro. (HectorHagman)

Související novinky

Kariérní posun pro režiséra Země kůlů

Kariérní posun pro režiséra Země kůlů

25.01.2015

Jim Mickle si dlouhodobě buduje pověst kvalitního žánrového režiséra atmosférických nízkorozpočtových filmů. Země kůlů, We Are What We Are a naposledy jižanská noirová kriminálka Cold In July ho… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno