poster

Blue Valentine

  • Česko

    Blue Valentine: Milostný příběh

  • USA

    Blue Valentine

  • Velká Británie

    Blue Valentine

Drama / Romantický

USA, 2010, 112 min

Scénář:

Derek Cianfrance

Kamera:

Andrij Parekh

Hudba:

Grizzly Bear
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ScarPoul
    ***

    Čo ja viem. Akosi mi ušlo, ako sa to vlastne všetko rozpadlo. Žeby bol čas naozaj taký krutý ku vzťahom? To mi akosi nejde do hlavy. Film má dve roviny. S toho ani jedna nefunguje na sto percent. Celá línia zoznámenia a milých gest je síce pekná, ale chýba jej tá iskra, tie pohľady, tie dotyky, ktoré ukazujú zamilovanosť v tom najlepšom zmysle slova. Druhá línia rozpadu naopak tieto pohľady a dotyky využíva, len aby ukázala prázdno. Ale nemá veľmi čo ničiť, pretože nemala veľmi čo budovať. Natočené je to pekne. Rovnako aj hlavný predstavitelia dokázali udržať príbehovú líniu bez výraznejších prešľapov, ale na to aby som skutočne docenil ich vzájomný vzťah je film príliš neosobný. Ako keby režisér píšuci o sebe, chcel pôsobiť dojmom, že má nadhľad nad svojim životom a tie skutočné emócie sú prezentované na začiatku v podobe slov jednému černochovi a potom sa na nich akosi zabudne. Ak to bol film o láske tak som ju nevidel. Ak to bol film o zodpovednosti, tiež som ju tam nevidel. Takže aj keď som sa vlastne nenudil, musel som sa samého seba pýtať, prečo som to vlastne pozeral a čo mi to vlastne dalo?(8.12.2013)

  • MontyBrogan
    ****

    Človeka až zamrazí keď si počas diania vo filme musí povedať: kurva, toto som zažil! Bolo to len pár detailov, ale aj tak... Nebol som ženatý a nemal som ani decko ale podobné skúsenosti ako režisér (film je údajne do veľkej miery autobiografický), to áno. A to pozitívne Blue Valentine veľmi nepripomína, aj keď nájdu sa tam také momenty, samozrejme. A tie herecké výkony Ryana a hlavne Michelle?! Pecka! Film bol natočený skôr priemerne, ja vnímam hlavne ako som sa pri ňom nečakane dostal do reality minulosti. Preč z reality mi pomohol potom až verbalov komentár. "I'd like to see you think about what you say instead of saying what you think all the time." (toto mi síce nikto asi ešte nepovedal, ale mohol:)(16.2.2013)

  • StarsFan
    *

    Nuda. Chápu, že se najdou tací, kterým tento inovativní, indie styl aneb bez varování skáču z přítomnosti do minulosti a všechny scény působí, jako by dokumentarista zapnul kameru, natočil běžný den průměrného páru z ulice a výsledek následně nijak nesestříhal, bude sedět. Chápu, že takoví lidé žijí, ale já mezi ně nepatřím a nebudu na ČSFD předstírat, jak jsem z Blue Valentine přišla domů okouzlená, když jsem ve skutečnosti první půl hodinu přemýšlela, proč děj nedává smysl (obsah jsem nečetla, tak jsem o více časových rovinách neměla ani ponětí), následně jsem počítala dlaždičky a světýlka na stropě kina a v závěru jsem se dokonce vykašlala na další film, na který už jsem měla lístek, protože mi došlo, že další filmové zklamání už bych za jeden den neunesla. To, že ten film má asi dvě zajímavé scény a že je hezké, když se člověk v druhé polovině filmu dozví, co ovlivňuje hrdinovo chování v úvodu, prostě nijak nevyváží to, že to je nuda. Možná je to umění, možná to hlavní herecká dvojice zahrála výborně, možná to posbírá všechny ceny kritiků... Možná jsem Blue Valentine prostě nepochopila.(19.1.2011)

  • nirvana91
    ****

    Komentár môže obsahovať SPOILER: Pred pozeraním Blue Valentine som pôvodne čakala nejakú klasickú romantickú komédiu s happyendom, tak na odľahčenie. Záverečné sekundy filmu ma preto hodne prekvapili, nie však v zlom slova zmysle. Avšak ani vo mne nezanechali 2x príjemný pocit, pretože dejovo to bolo pravdivé až to človeka zabolelo. City predsa nie sú niečo, čím sa môžeme zaručiť doživotne. Nikdy nemôžme vedieť, či o rok, päť, desať, či dokonca päťdesiat nebudeme všetko cítiť úplne inak. A čo nám potom ostáva? Ostať a trpieť alebo ujsť? Čo ak nás ten druhý človek tak neskutočne miluje? Necháme ho ísť? Alebo si vezmeme jeho slzy a ospravedlňujúce slová k srdcu, ktoré obmäkčia? Zaujímavé dejové prelínanie trpkej prítomnosti s dávno odzvonenou idylickou minulosťou. Ryan Gosling perfektný!(21.1.2012)

  • Aky
    ****

    Velice jemná až filigríánská psychologická drobnokresba dožitého vztahu dvou lidí, probouzející zvědavost, kam autoři svůj příběh nakonec dovedou, jaké řešení pro ty dva zoufalce najdou. Pointa může spočívat v usmíření a hledání nových cest, stejně tak jako v rozchodu, nebo třeba i ve vraždě. Zřejmě je to však film mnohem srozumitelnější pro ty, kteří již mají něco odžito.(27.6.2012)

  • - Během psaní scénáře umísťoval režisér děj na různá místa, včetně Floridy nebo Havaje. Nakonec se rozhodl pro New York, kde bydlí Michelle Williams, aby mohla chodit domů za svojí dcerou Matildou. O té se ostatně uvažovalo i pro roli malé Frankie. (Krissty)

  • - Ryan Gosling během natáčení skutečně pracoval a mluvil se zaměstnanci stěhovací společnosti. Její šéf James "Jamie" Benatti si zahrál sám sebe. (HellFire)

  • - Scénář vyhrál hlavní cenu (1 milion dolarů) v soutěži 2006 Chrysler Film Project. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace