Reklama

Reklama

Vtipný a energický portrét moderní rodiny – Nic a Jules (Annette Bening a Julianne Moore) jsou matky, které žijí v útulném bungalovu na okraji města se svými dospívajícími dětmi Joni a Laserem (Mia Wasikowska a Josh Hutcherson). Když se Joni chystá na vysokou školu, její mladší bratr ji požádá o velkou laskavost. Chce, aby mu Joni pomohla najít jejich biologického otce. Navzdory vlastním pochybám splní Joni bratrovo přání a naváže kontakt s „bio-tátou“ Paulem (Mark Ruffalo), pohodářským majitelem restaurace. Když do života této nevšední rodiny vstoupí Paul, začíná pro všechny nová kapitola, v níž jsou postupně definovány, přehodnoceny a pak znovu formulovány rodinné vztahy. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (603)

Cervenak 

všechny recenze uživatele

This Movie Is All Right. A nielen to. Do krátkeho zoznamu filmov, ktoré napísali a režírovali ženské, a napriek tomu sú pozerateľné či dokonca výborné, si poznačíme TKAAR. Špičkové dialógy, dobre vyvážený humor a dráma a hlavne neskutočný herecký koncert. Zľahka tomu chýba niečo, čo by pretrvalo naveky vekov amen, ale aj tak si to rád dám opakovane. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

ON NENÍ KDE KDO. ON JE DÁRCEM SPERMATU!...(Nebo obyčejnej zasranej vetřelec, kterej....)..... /// Julianne a Annette jsou manželé (?!), koukaj na ,,G“ péčko a ,,dělaj si to“. (Nechutný!). Mark je dárcem – spermatu. A píchá holku s ,,afrem“. (To mi nevadí). A jeho děti ho chtěj vidět. Holky nechtěj, aby děti řešili problémy bez nich a tak se všichni setkávaj a vyptávaj a poznávaj. A to, co vypadalo jako ptákovina mě začíná celkem bavit. Ukazuje se totiž, že ta ,,odlišná“ domácnost je vlastně naprosto, ale naprosto normální. (Luďo). Což má na svědomí Paul. (TENHLE fakt né!!!). Zajímavej příběh plnej vztahů (což nesnáším!). Ty vztahy jsou ale trochu jiný a snad i díky hereckýmu představení těch dvou mamin, se z toho všeho vyklubal pohodovej (klidnej) ,,dramaťák“. A co u vás? Děcka ,,all right“? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem dárce. A výsledky mé práce mě chtějí poznat. 2.) Nevím, proč se lesby dívaj na filmy s homoušema. 3.) Thx za titule ,,ni.na29“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Reklama

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Dlouho jsem neviděl tak obyčejný film. Myslím tím z obyčejného života. U většiny filmů si říkáte: "Vždyť je to jen film". Ale tady jsem měl pocit, že jsem v autentickém prostředí a nechal se unášet přirozenými mezilidskými vztahy, které se dále rozvíjejí. A ta přirozenost, nejistota a rozpačitost v životě (ehm, ve filmu) mě nutí dát čtyři hvězdičky. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Nepřekvapuje mě to nadšené přijetí u amerických kritiků a převažující pozitivní odezva u nás, protože Lisa Cholodenková napsala a natočila svůj zatím nejdiváčtější film, ve kterém nemá potřebu diváka s čímkoliv konfrontovat (vytrhávat ho z jím dobře známého prostředí a seznamovat ho s uměleckou subkulturou, narušovat jeho představu o vlastní sexualitě tím, že poté, co se identifikuje s hlavní heterosexuální postavou, z ní udělá queer hrdinku). DĚCKA JSOU V POHODĚ jsou sice distribuovány (v Americe v létě proti velkým blockbusterům, u nás Aerofilms) a propagovány (prostřednictvím cen a pochvalných výroků recenzentů) jako indie film, ale přitom kromě ozvláštnění v podobě homo/bisexuality hlavních ženských postav se užívá strategie mainstreamového filmu. Divák nemá přemýšlet nad tématy, která jsou echt-aktuální (vychovávání dětí homosexuálním párem, umělé oplodnění), protože ta jsou buď nedostatečně rozvedena nebo odlehčena, a tak slouží pouze k zasmání. Homosexuální pár ztvárňují herečky, které jsou heterosexuální, a nepomůže ani sebereflexivnost v podobě dialogu mezi matkami a synem, kdy matky řeknou, že se dívají na gay porno, protože jim u toho lesbického vadí, že v něm hrají heteračky. Obsazení vůbec svádí k myšlence, že Lisa Cholodenková chtěla spolupracovat s Julianne Mooreovou, protože ta pochválila její debutový snímek VYSOKÉ UMĚNÍ, a Julianne Mooreové se podobná role hodila, protože si v poslední době vytváří mediální image jakožto herečka, která se angažuje v otázkách homosexuálních sňatků (a sama "provokuje" svou údajnou bisexualitou, a tak ve filmu vlastně hraje sama sebe). Nejspornější je ovšem rozpor mezi politickou nekorektností (film jako politikum, které hlásá, že homosexuálové mohou vychovat zdravé a "normální" děti a že sexualita není zas tak jednoduchá věc, protože touha může být v rozporu s tím, jak se identifikujeme) a politickou ultrakorektností (opravdu je nutné mít ve filmu někoho černé barvy pleti, aby se neřeklo?, opravdu je nutné podtrhovat stereotyp o butch lesbě v případě stylizace postavy Beningové?, opravdu je nutné nakonec zůstat u "neměnnosti sexuality", když je bisexualita vnímána jako nerozvážný úlet, způsobený nešťastností ve vztahu?). Jde tak o přesně ten typ "feel-good" filmu, u kterého mnozí vypínají kritické myšlení - ano, jednotlivé složky jsou v pohodě (režie, scénář, herecké výkony), ale celek je značně problematický a vnitřné rozporný. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Líbilo. Zopáknu sice, co už tady x-krát padlo, ale stejně jsem se chtěl vyjádřit. Zajímavá zápletka ("lesbická rodina" se seznamuje se svým dárcem spermatu), dobří herci (odteď rozeznávám jméno Mark Ruffalo), takový příjemně pohodový feeling (i když je to vlastně primárně film o partnerské krizi a děj není úplně veselý). Prostě pěkný a něčím svěží film o vztazích. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (13)

  • Mark Ruffalo natočil svou roli za pouhých šest dní. (Taninaca)
  • I když byl film během prvního víkendu promítání nasazen pouze do sedmi kin v Severní Americe, stal se v nich nejvýdělečnějším snímkem. (HellFire)
  • Jules (Julianne Moore) má na vnitřní straně zápěstí tetování "JLN", které je zkratkou slov Joni, Laser, Nic. (Linkyc)

Reklama

Reklama