poster

Náš den přijde (festivalový název)

  • Francie

    Notre jour viendra

  • anglický

    Our Day Will Come

  • anglický

    Redheads

Drama / Thriller

Francie, 2010, 83 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Superpero
    **

    To jsem se zase jednou nechal napálit stylovým plakátem. Je to můj problém, že jsem čekal něco dost jinýho, ale na takovéhle filmy asi musíte bejt francouz. Nepochopitelná ujetost. Hlavní hrdina je jakejsi zakomplexovanej zrzoun (ale špatně odbarvenej, takže kdyby na to stále neupozorňoval tak si toho ani nevšimnete) a pak potká jakéhosi psychoanalytika. A tato dvojice chlápků tam prostě provádí nesmysle a stávaj se z nich čím dál větší magoři. Není to ale sranda ani nějakej akční nářez. Prostě jen jakýsi artový "všeříkající" hybrid, kde jsou všichni buď gayové, magoři, nebo tlustý tancující holčičky. Jediné plus je, že tam hraje výbornej Vincent Cassel. Fakt hodně mi to připomínalo film Buzíci s Gérardem Depardieu.(17.7.2011)

  • FlyBoy
    *****

    [MFF 2011, Karlovy Vary] (SPOILERS) "Ginger's revenge has begun..." Sledovať debut "zúrivého básnika" Romaina Gavrasa (ďalej R.G.) v útrobách veľkého sálu hotelu Termal je zážítok na môj veru abnormálny a ak sa z neho ešte k tomu vyliahne kanonický "masterpiece" o prehlboko zakorenenej inklinácii ku xenofóbii, diskriminácii a predsudkom, tak mi neostáva nič iné, ako len chŕliť oslavné tamtamy. A pravdu povediac, ani neviem kde začať. Takže na preskáčku._______Triumfálnym trikom mi príde najmä dôkladné vystupňovanie celého rozprávania, ktoré sprvu laškuje pomocou vyhrotených srandičiek-chytá príchuť pálivej komédie (vyrývanie, "gotička", moped, dievčatko…) ale-akonáhle dôjde k výmene buričských rolí-dej sa postupne mení a ústi v psychopatickú "hell ride" s nabitou kušou, vyholeními hlavami a majestátnym terorom. Ono vyšpičkovanie do samej krajnosti sa niekomu môže javiť ako skutok ostentatívny/bezcieľny, lenže R.G. (rovnako ako Gaspar Noé) touto hyperbolizáciou vynáša svoje nespratné "prvorodeniatko" do úplne iných, málo objavovaných sfér výchovy/ovplyvňovania diváka a stvrdzuje tak obrovitú predispozíciu k neskoršej, (potencionálu plnej) tvorbe. Takéto hrotenie/preháňanie sa prejavuje predovšetkým forsírovaním explicitnosti, ktorá sa dotýka znehodnocovania/zneužívania ošemetných zákutí-teda homosexuality (svatba), vlastenectva (výkriky) či sexuálnej delikvencie (nespútané vyvádzanie s neplnoletými slečnami) za účelom neústupčivého odboja. Zjednodušene ide o násilné ublíženia na zdravý (bitky, útoky) alebo zaručené drancovanie nervov cez ponižujúce chovanie (vírivka, obchod) s tým, že adekvátna (!) motívacia k týmto extrémistickým činom nejestvuje a asociálnemu anarchizmu je dodávaná ešte istá, pre mnohých neprijateľná poetičnosť (pláž, rečnenie, svetlica). Bystrohlavý antagonizmus, ktorým R.G. stavia na pranier skazenosť našej spoločnosti a činí tak obzvlášt neprispôsobivou, no za to podmaňujúcou cestou._______Nemenej dôležitým článkom je grandiózne obsadenie ústrednej, nemálo zbesilej dvojice. Extraordinárny Vincent Cassel ako Patrick-živnostník poskytujúci poradenské služby a zamestnaním otrávený zošedivelý "brunet"/extrovert túžiaci po udávaní nemravnostných lekcií-po vzrušení. Šokézny Olivier Barthelemy ako Réne-okolím večne utláčaný a od malička šikanovaný hustovlasý "brunet"/introvert plný zlosti-zarmútenosti-zúfalosti, hľadajúc únikový koridor z mínového poľa-z útlaku._______Atmosferické a nervy drásajúce scény podfarbuje "na mieru ušitý" OST od ďalšieho legitímneho člena "Ed Bangerov"-SebastiANa. Bezuzdné klavírne melódie, ktoré obmieňajú gniavivé/napínavé, nadnášajúce/skľúčujúce tóny presne dokresľujú prebiehajúce šialenstvo, krivdu, vieru-nenávisť. Sebastianovi Akchotéovi sa fakt darí počastovať snímok "feelingom" priamej pálčivosti a puncom "neriedenej" osudovosti._______"Notre jour viendra" je perfídne parádnym pokochaním sa nad tvorcovským umom a smelosťou, má obdobnú drzosť/uletenosť ako Zombieho "Vyvrženci z pekla", na place pobehujú (post)tarantinovsky napísané charaktery a celok ovplýva zádúšivou katarziou. R.G. čo by syn oskarového Costy-Gavrasa jasne preukazuje, že jeho vplyv nekončí iba pri početnom produkovaní krátkometrážných formátov (zákázky od zvučných mien-Simian Mobile Disco, Justice, M.I.A., Dj Mehdi, Last Shadow Puppets, etc.) alebo pri jednom uspokojivo zostrihanom turné "A Cross the Universe", ale "vzburou ryšavých" prvotne siaha do výšin artového neba a váženého zenitu sa dúfam dotkne už čoskoro.(5.7.2011)

  • neoBlast
    ***

    Znáte ten pocit kdy Vám někdo podsouvá celkem zajímavou myšlenku v okamžiku kdy ji absolutně vůbec nejste schopni přijímat? Moje projekce tohoto filmu. Jo, jo... teď už chápu Náš den přijde je amorální festivalovka, která nemá v přehravači obyčejného, žánrového milovníka raději co pohledávat. Mně zůstane v hlavě pouze Vincent Cassel, který je jako vždy výborný a zbytek je jen hodně WTF úprkovou roadmovie po francouzském území, kde se homosexuálové ohánějí kuší, protože se někomu nelíbí barva jejich vlasů. Ale i taková je občas vlastně ta země galského kohouta. 49 %(21.5.2012)

  • Terva
    ****

    Bůh < > Vlast. CITÁT - Jak dlouho budeš tupím zrzounem ?.......... Musel jsem se smát okolo 16 minuty, když psycholog vyvolal tu rvačku. CUTÁT - Nedokázali tě ani zabít, to že jsou teroristi ??!!......... Vlastně skoro všechny situace, do kterých se buzerantsky tvářící fanoušek Arzenalu a a agresivní psycholog, dostanou, jsou legrační i přes fakt, že by vlastně měly být k pláči. Dva rozdílní muži, kdy starší učí mladšího, se chtějí někam začlenit. Maj totiž komplex, že jsou zrzavý. Jenže jednoho dne se učeň stává větším svého učitele. ( < > ). CITÁT - Jdem pěšky.......... Nějakou náhodou,ale zjišťují, že v Irsku je to skoro samí zrzoun a tak se rozhodnou tam vyrazit. Okolo 60 minuty jsem chcal smíchy. Situace - Mladší šlape na rotopedu, míří kuší na staršího, který se tváří jako dement a chčije do vířivého bazénu, kde se koupou další dva hosté - no a nesmějte se, je to vlastně k pláči., ale já se smál. Žádná morálka, žádné hodnoty. Zpočátku jsem vůbec, ale vůbec netušil, že příběh nabere takové obrátky a takový směr. Měl jsem při sledování smíšené pocity a někdy ani nevěděl zda se scéně smát nebo ne. Černý humor ale převážně zvítězil. Tak se rozhodněte, zda našim dvou postavám fandit nebo je litovat nebo je odsuzovat. Já jim docela fandil. CITÁT - Zajebaná Francie.......... Konec filmu sice podchytil jejich svobodu, ale jinak...........(27.1.2012)

  • rowdys
    *

    Dvaja muži si prežívajú svoju Thelma & Louise story, nasratí na celý vesmír ako D-FENS, jeden je francúzska obdoba Tylera Durdena, druhému hrabe ako Donovi Quijotovi a všetci sa teraz tvárme aká je to geniálna satira na ten zlý svet, v ktorom je každý časovanou bombou, ak nedostane svoju dávku úsmevov, keď v skutočnosti jedinou pointou Notre jour viendra je, že tu žiadna pointa nie je. Film ma neuráža, len jednoducho Gavras a jeho nihilizmus ide opäť raz úplne mimo mňa.(19.4.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace