• Master19
    ***

    Tenhle film vlastně nemá chybu. Výborní herci, skvěle napsáno i zahráno, ale přesto to nefunguje. Sice nezklamou komentáře v myšlenkách hlavního hrdiny Donáta, drobné role Menšíka či Menzela, pár vypalovaček Olympicu, ale jako by svou apatičností Donát sebral vítr z plachet i celému filmu. Co se nedá upřít, tak perfektní vypointování některých scének (např. když Donát telefonuje Menšíkovi uprostřed noci ze sousedova balkonu), které je bezkonkurenční.(22.9.2016)

  • vypravěč
    *****

    Neprávem podceňovaný Flám uvádí do světa masek úžasným „horníčkovským“ monologem stárnoucího muže, jemuž zbyla jen sebeironie, jíž splácí své prohřešky. I tomu, kdo se přizpůsobuje „dnešním“ mravům, zbývá trocha naděje, naděje, kterou si jako piliny z milovaného stromu, nosí po kapsách, a z níž se snaží uhníst nový svět. A nejvhodnější příležitostí je seznámení se s přitažlivou ženou, tedy takovou, která nemusí být krásná ani vzdělaná, ale dokáže vnímavě rozmlouvat. Jaká směšná tragika ovšem cizopasí na takovém nevěřícně započatém rozhovoru! Jistě, ale: proč se vlastně dívat na to, jak někdo tone v příhraničních bažinách a srší vtipem, když by se stačilo namísto shrbené chůze rozeběhnout – bez ohledu na vytrasované stezky. Ale tomu se porozumí jen s těmi hříchy na hřbetě…(17.12.2017)

  • rt12
    ****

    Téma mi sedlo a i přes pozdní noční hodinu mne přinutil sledovat jak to vyprávění dopadne. V jakémkoliv věku člověk pořád hledá sebe sama i spřízněnou duši. Když už se zdá, že to vychází vše pokazí jedna chyba, vyplývající z nedorozumění. Herecké výkony pana Kopeckého a paní herečky Hlaváčové nelze zpochybňovat, na rozdíl od Schoberové, kdyby tam nehráli oni, film by ztratil 60% ze svého půvabu.(2.6.2013)

  • Oskar
    ***

    Architekt Miloš Kopecký klame tělem. Vypadá jako lev salonů, chodí s neméně exkluzivní Olgou Schoberovou, lidé si romantizují jeho profesi a bagatelizují jeho starosti a pochybnosti. Nevěří mu. Jedné noci se Kopecký za trochu trapných okolností seznámí se ženou, která je podobně nečitelná jako on sám. Je Jana Hlaváčová profesionálka? Zajímá se o něj ze vzdoru k jiné, zmarněné příležitosti? Nebo je to ta pravá? Potíž s Flámem je, že má duchaplné dialogy, ale plytký děj. Asi je to výsledek jeho nezvyklého zrodu. Miloš Kopecký přijal scénář s neskrývanými výhradami. Jako člověk, vnímaný veřejností značně pokřivenou optikou, dobře věděl, o čem je zde řeč, navrhl jisté úpravy a ty byly zpětně zakomponovány jím vybraným novým autorem Jiřím Muchou. Mucha je v titulcích uveden jen jako autor dialogů, takže chabý děj je zřejmě dědictvím první verze. Je to škoda, mohl to být lepší film. 50%(22.5.2010)

  • mchnk
    ****

    Ač souvislá dějová linie či hlubší vyznění milostného tápání jednoho postaršího architekta, lítajícího mezi roztančenou květinovou mládeží, visí někde v éteru, film má naprosto skvělou šedesátkovou atmosféru a také velice rozmanité a zajímavé herecké obsazení, které umožňuje některým zúčastněným ukázat trochu jinou tvář v uvolněné atmosféře doby. Ovšem celkově se jedná one-man šou Miloše Kopeckého, která mě osobně bavila. "jak to děláte, že máte furt tak krásný ženský?" "jednoduše, ty ošklivý se mi nelíbí..."(24.5.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace